מערכת COL | יום ה' שבט ה׳תשפ״ב 07.01.2022

המהפכה היהודית הגדולה: ׳אמריקה איז נישט אנדערש׳

"המסר של הרבי הוא שיהודי שידע להשתמש בסוס ועגלה לעבודת הבורא יידע גם להשתמש במכונית ומטוס, ומי שיידע להשתמש במכתב וגלויה למטרות חיוביות, יידע לעשות אותו דבר עם וואטסאפ ואימייל" • טורו השבועי של שליח הרבי בבאזל שבשוויץ הרב זלמן וישצקי - מיוחד ל-COL
המהפכה היהודית הגדולה: ׳אמריקה איז נישט אנדערש׳
הרבי הריי"צ (משמאל) ולצידו חתנו וממלא מקומו, הרבי

כל חב"דניק יידע לומר לכם בעינים עצומות מה המשפט הראשון שאמר הרבי הקודם, רבי יוסף יצחק שניאורסון, בט׳ אדר ת״ש (1940) מיד כשירד מסיפון האניה בפורט 94 של מנהטן:

״אמריקה איז נישט אנדערש - אמריקה אינה שונה״.

הפשט ברור, היה בזה מסר חד וברור ליהודים מהאלטע היים, מפולין והונגריה לאמור, גם באמריקה ניתן ללכת בבגד ארוך וציצית רחבה. אמריקה אינה שונה, גם כאן אפשר וצריך לשמור שבת וללמוד תורה.

אם יורשה לי, יש כאן עומק נוסף ומהפכני אותו רואים בדבריו ובשיחותיו של הרבי מאז קיבל על עצמו את עול נשיאות חב״ד ביו״ד שבט תשי״א: אמריקה אינה שונה לא רק מוורשא וקרקוב, אמריקה וכל מה שהיא מייצגת אינה שונה מהקב״ה, היא איננה מציאות נפרדת ח״ו. המודרניזציה והרחבות, הטכנולוגיה והפתיחות, אינן שונה ואחר. לא רק כי כי ניתן לעשות בזה שימוש למען מטרות קדושות וחיוביות, אלא כי בעצם לכך הכל נברא!

הקב״ה ברא את העולם עם אין סוף יכולות ואפשרויות, שלאט לאט במשך השנים מתגלות. מהן נראות טמאות או שליליות, אבל המסר של הרבי הוא שיהודי שידע להשתמש בסוס ועגלה לעבודת הבורא יידע גם להשתמש במכונית ומטוס, ומי שיידע להשתמש במכתב וגלויה למטרות חיוביות, יידע לעשות אותו דבר עם וואטסאפ ואימייל. כי זאת האמת, אמריקה אינה שונה, המטרה היא אותה מטרה, רק האמצעים שודרגו.

חברים, ביום רביעי הקרוב יחול יו"ד שבט, הוא היום בו החלה המהפכה היהודית הגדולה שבבסיסה היו המילים ׳אמריקה איז נישט אנדערש׳.

ושיהיה לנו בהצלחה!

שבת שלום,

הרב זלמן וישצקי

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.