הרצל קוסאשוילי | יום ד' שבט ה׳תשפ״ב 06.01.2022

"לא נתנו לי להיכנס, האווירה של הממשלה השמאלנית משפיעה"

העימותים בין שוטרים למתפללים בציון בנתיבות: הרב ישר אדרעי, שליח הרבי וחתנו של הבבא סאלי מספר בראיון ל-COL שלא נתנו אפילו למשפחה להיכנס לציון ומרחיב בשביבים על חמיו הצדיק שהיום חל יום ההילולא שלו
ההמונים בנתיבות, אמש. צילום: כיכר השבת | בעיגול: הרב אדרעי

חתנו של הבבא סאלי, שיום ההילולא שלו חל היום (חמישי), הרב ישר אדרעי, שליח הרבי בנתיבות - התראיין הערב (חמישי) להרצל קוסאשוילי, סיפר על הקשרים של חמיו עם הרבי והרחיב על התנהלות המשטרה במהלך ההילולא בנתיבות.

תיעודים שהתפרסמו ממהלך שעות ההילולא העלו תמונה עגומה של עימותים בין שוטרים למתפללים. "לא נתנו לי להיכנס", מספר הרב אדרעי, "לא ברור כל כך למה, מסבירים את זה בגלל מה שקרה במירון, אבל לא נותנים להיכנס גם למשפחה. עשינו מה שצריך ליד הציון ובעזרת השם ייחשב כאילו היינו בתוכו".


האזינו לראיון המלא >>


הרב אדרעי הוסיף וסיפר כי "ישנם כוחות משטרה וצבא, הביאו לפה עשרות או מאות חיילים". בהמשך דבריו תקף חתנו של הבבא סאלי את ממשלת בנט הנוכחית, שאותה כינה "ממשלה שמאלנית", שלטענתו בגללה הוטלו ההגבלות השנה על המתפללים.

"מה שאני יכול להגיד", כך הרב אדרעי, "הוא שיש את האווירה של הממשלה השמאלנית וכל המלחמה נגד הדת. השוטרים מקבלים הוראות מלמעלה, מהממונים עליהם, אני לא מאשים את החיילים והשוטרים, יש פה אווירה לא טובה. מאמין שבממשלה הקודמת זה לא היה קורה".

בהמשך דבריו סיפר מעט על הקשר הייחודי שהיה לחמיו עם הרבי. "כשהייתי בא לצדיק מפעם לפעם, אחרי ששמענו את השידור מההתוועדות ב-770, הייתי בא אליו להגיד רעיונות מהרבי, ואחרי אחד הפעמים אמר לי: אני מכיר את האדמו"ר לפני שנולדת והייתי כותב לו מכתבים והוא היה כותב לי. סיפר שהיה שולח לו ספרים, וכך גילה לי את הקשר. באחד המכתבים שיש לי אותו, שהרבי שלח אליו, הוא מכתיר אותו בתארים כמו עמוד התורה ועוד".

הרב אדרעי הוסיף: "כשנהייתי חתן אמר לי הרב גרוסמן, מראשי הישיבה בכפר חב"ד, אתה יודע מי זה החותן שלך? וסיפר שכשהגיע לארץ יצאו המונים לקבל אותו ואף ביקשו ממנו ברכות. עבודת השם שלו הייתה מיוחדת במינה. הוא נהג להתענות, ממוצאי שבת עד ליל שבת הבא. הוא ניסה להסתיר את זה. היה מסוגל ביום שישי אחרי שבוע של תעניות לרדת למקווה, מדריגות רבות וחושך וקר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.