מערכת COL צעיר | יום ד' שבט ה׳תשפ״ב 06.01.2022

49 שנים לביקור ההיסטורי: כך דווח בעיתונים על ביקור שזר

49 שנים חלפו מאז ביקורו של הנשיא שניאור זלמן שזר אצל הרבי, בד' שבט תשל"ג. גם באותו ביקור, כמו בביקורים קודמים לווה הביקור בקולותיהם של אנשי העיתונות שלא ראו את דבקותו ברבי באור חיובי • כך נראה הביקור - מזווית מבטו של עיתונאי ומבעד לעדשת המצלמה
49 שנים לביקור ההיסטורי: כך דווח בעיתונים על ביקור שזר

 

שזר מבקר אצל הרבי
ד' שבט תשל"ג

 

בד' בשבט תשל"ג, ביקר שוב הנשיא הישראלי שניאור זלמן שזר, אצל הרבי. כמעט ולא הייתה הזדמנות בה ביקר שזר בארצות-הברית ולא סר ליחידות בחדרו של הרבי. אף שדבקותו ברבי, והחלטתו לבוא בעצמו ל-770 הייתה לצנינים בעיני רבים, לא וויתר שזר על מנהגו ושב פעם אחר פעם לעלות ל-770 כדי להתראות עם הרבי.

פגישה זה, ממנה נותר בידינו תיעוד וידאו ותמונות רבות, נמשכה עמוק אל תוך הלילה, כאשר הרבי ושזר נועדים למשך כ-6 שעות. הנשיא שזר הופיע בשעה 8:30 בערב, ושהה עם הרבי עד כמעט 3 לפנות בוקר.

 

 

תיאור ממה שהתרחש באותו מעמד, נכתב על ידי סופר עיתון "דבר", ישראל לנדרס ופורסם בעיתון הישראלי ימים אחדים לאחר מכן. וכך תיאר זאת העיתונאי:

 

ביקור אצל הרבי

בקור של שמונה מעלות מתחת לאפס עמדו חסידי חב"ד ליד ביתו של הרבי מלובביץ' בברוקלין והמתינו לבואו של הנשיא. הרוח שנשבה הגבירה את הקור הצורב. החסידים בבגדיהם השחורים נדחקו זה אל זה ופצחו בקול זמר, שהרי הזמר הוא כידוע סגולה בדוקה לחימום הלב ולהדברת הצינה.

הניגון החסידי קידם את פני שזר שיצא ממכוניתו מוקף אנשי בטחון. תחילה, פינו החסידים שביל צר למעבר בין חומות האדם, אולם הסדר נשמר רק לשניות ספורות והכל החלו להידחק אל שזר, כשאנשי הבטחון ושוטריה הגברתניים של ניו יורק מצליחים להוליך אותו אל חדרו של הרבי מנחם מנדל שניאורסון.

 


 

בחדר הקטן, שקירותיו מכוסים ארונות ספרים, ישבו אתמול הנשיא והרבי כשהחסידים עומדים ומקיפים אותם כחומה ומטים אוזן, כדי לא להפיל דבר ארצה. שהרי אפילו שיחת חולין של תלמידי חכמים – תורה ולימוד היא צריכה.

לכאורה, לא נתגלו סתרי תורה בחילופי הדברים באידיש בין איש חב"ד שניאור זלמן שזר לבין הרבי. אבל האם לא היו בדברי הנשיא כוונות נסתרות? שזר דיבר על הקור האכזרי בניו יורק שאין דומה לו בארץ ישראל. הוא סיפר בשבחה של הארץ, המסוגלת לקלוט מספר גדל והולך של עולים – הוא הביע תקוה, כי בשנה הבאה תהיה עליה גדולה יותר מאשר השנה והזכיר לרבי את המאמר החסידי, כי "במקום שבו נמצא רצונו של אדם – שם הוא מצוי". האם לא היה בדברים אלה מעין רמז לרבי עצמו, היושב לפי שעה בברוקלין?

כמו בביקורים קודמים נתן שזר לרבי שי. הפעם היה זה תצלום כתבי יד של האדמו"רים השני והשלישי בשושלת חב"ד. אחר כך המשיכו השניים בשיחה ביחידות, שנמשכה למעלה מחמש שעות. מה אמרו זה לזה אין יודעין, ואולי נתפרשו בה דברים שקודם לכן נאמרו רק ברמיזה.

 

צפו בתיעוד וידאו מהביקור:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.