צבי סופר | יום ג' שבט ה׳תשפ״ב 05.01.2022

"בושה, בושה": סערה גדולה בהצבעת 'חוק החשמל'

סערה גדולה פרצה הבוקר בכנסת, כשח"כ ניר אורבך מסיעת ימינה הצביע בעד הצעת 'חוק החשמל' של ח"כ וואליד טאהא מרע"מ, המציע לחבר לחשמל חוקי ריכוזי מיעוטים בנגב שאינם מוכרים ושנבנו שלא כחוק • באופוזיציה זעקו 'בושה, בושה', ולעברו של ראש הממשלה נפתלי בנט: 'לך'
צילום: ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת התכנסה הבוקר (רביעי) לאישור חוק החשמל של ח"כ וואליד טאהא מרע"מ, המציע לחבר לחשמל חוקי ריכוזי מיעוטים ערבים ובדווים בנגב שאינם מוכרים ושנבנו שלא כחוק.

כשיו"ר הישיבה מנסור עבאס הקריא את שמות הח"כים שהצביעו, והגיע לשמו של ח"כ ניר אורבך מימינה, שבתחילה התנגד להצעה, ולבסוף הצביע 'בעד' בשל שיקולים קואליציוניים – באופוזיציה צעקו לעברו "בושה, בושה" במקהלה, תוך כדי ניפנוף ידיים לעברו של בנט. בתגובה, ראש הממשלה נפתלי בנט קם והתעמת עם האופוזיציה ונתניהו, שכשהשר יאיר לפיד מגבה אותו.

למרות נסיונות ההשתקה של היו"ר המהומה בכנסת רק גברה, ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הפנה את הגב לבנט ועזב את המליאה תוך תנועת ביטול בידו.

לאחר הסערה הגדולה במליאה, החוק אושר בקריאה שניה ושלישית, ברוב של 61 תומכים, בהם חברי מפלגת 'ימינה', ושלושה נמנעים.

השיא הגיע עם העלאת הסתייגות האופוזיציה, שדרשה תנאים זהים בין הרשויות הערביות בנגב לבין היישובים היהודיים החדשים ביהודה ושומרון, כגון אביתר, המכונים בימין "ההתיישבות הצעירה".

תגובת מועצת יש״ע להעברת חוק החשמל במליאת הכנסת:

"צדיק ורע לו, רשע וטוב לו. את עשרים אלף התושבים הישראלים ביהודה ושומרון שאין להם תשתיות חשמל, המדינה שלחה. כבר שנים אנו דורשים את ההסדרה שלהם והיועץ המשפטי לא איפשר לתת חשמל להתיישבות הצעירה.

היום הכנסת בחרה לאשר את מי שגנב אלפי דונמים בנגב ובגליל. ממשלת ישראל, התושבים שלנו הם אינם סוג ב'. היום הייתם יכולים לתקן את העוולה הזו, ואתם אכזבתם. 

אנחנו דורשים מהנציגים הציונים להתעשת ולהיזכר מי הצביע לכם ואיזה ציבור אתם מייצגים."

צפו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.