שניאור דייטש | יום ב' שבט ה׳תשפ״ב 04.01.2022

שבת בלתי נשכחת: שבת חורף ב'גן ישראל' חדרה

למעלה מ- 130 חיילים ואנשי צוות התקבצו יחד לשבת קעמפ מיוחדת שהתקיימה במתחם ת"ת 'בני מנחם' חב"ד חדרה, וקיומה הותיר רושם עז על המשתתפים
שבת בלתי נשכחת: שבת חורף ב'גן ישראל' חדרה
צילום: יוסי ספרנוביץ (כל התמונות לא צולמו בשבת קודש)

למעלה מ- 130 חיילים ואנשי צוות התקבצו יחד לשבת קעמפ עוצמתית שהתקיימהבשבת האחרונה במתחם ת"ת 'בני מנחם' חב"ד חדרה.

בערב שבת הגיעו החיילים לשטח הקעמפ ועברו הכשרה מיוחדת בדוכני 'שרשרת החיול', בה ענו על שאלון-מרכזים מהנה ושובצו בחדרים.

לאחר התארגנות בחדרים הלכו החיילים לכינוס פתיחה אותו פתח מנהל השבת שהסביר את המעלה המיוחדת שיש בשבת קעמפ. 

המנהל הקריא את המכתב הראשון של הרבי לשבת הראשונה בגן ישראל. הוקרן סרט הפתיחה של המרכזים שהעלה חיוכים רבים על פניהם של החיילים והצוות, עם סיום הסרט פתיחה פרצו המרכזים לבימת הכינוס והרימו את האווירה והחיות.

 הגנרלים - אנשי המשמעת, הסבירו לחיילים כללי ברזל יסודיים להתנהלות במשך השבת. בסיום הכינוס חולקו החיילים לסיירות ויצאו בצורה מסודרת לתמונה קבוצתית.

כולם התייצבו למסדר לפני שבת, אמרו את 12 הפסוקים, למדו את המנון השבת, קצין הלימודים דיבר והסביר את נושא השבת 'קשורים לראש' על הצורך בממוצע המחבר בינינו לקב"ה ולמה מוטל עלינו להתקשר לנשיא הדור.

לפני כניסת השבת נכנסו החיילים לזאל לתפילת מנחה. בסיום התפילה יצאו הסיירות ללימוד יחד עם המפקדים מתוך חוברת הלימודים מושקעת שהוכנה במיוחד.

הסיירות חזרו לזאל לתפילת ערבית וקבלת שבת בחיות, בשירה וזימרה. אחרי התפילה הלכו החיילים לאולם שהושכר עבור סעודת השבת, בסעודת שבת מנהל ת"ת 'בני מנחם' חדרה - הרב מענדי סטזגובסקי סיפר סיפור מיוחד על האהבת ישראל המופלאה של הרבי לחיילי צבאות ה'. במהלך הסעודה הגיע אורח השבת – הרב מאיר מחפוץ שדיבר עם החיילים על החשיבות להתקשר לנשיא הדור. ניגנו יחד עם המרכזים את המנוני גן ישראל חדרה לדורותיה ובירכו ברכת המזון.

לאחר הסעודה חזרו החיילם לשטח כדי להתוועד עם המפקדים שלהם על נושא השבת. המפקדים החדירו בחיילים את ההבנה שכל אחד צריך להתקשר ולהתחבר לרבי.

***

למחרת בבוקר קמו החיילים בהשכמה לאמירת תהילים, לא לפני שהם טועמים מיני מזונות ושתיה חמה בשפע. במהלך אמירת התהילים ובזמני התפילות בחרו המרכזים מצטיין אחד לכל תפילה שקיבל תמונה מהודרת של הרבי.

עם סיום התהילים ישבו ללימוד משותף עם המפקד, לימוד של מאמר מיוחד שעובד והונגש במיוחד בחוברת הלימודים עבור החיילים על המעלה של ממוצע המחבר והקשר של הרבי אלינו.

לאחר התפילה בחיות רבה, הלכו החיילים לסעודת שבת שנערכה בכל טוב ובשפע רב על ידי צוות המטבח המסור של השבת. לסעודה הגיע להתוועד אורח מיוחד – הרב אהרוני קוביצ'ק, שדיבר על החשיבות שכל דבר שבקדושה צריך להעשות מתוך חום והתלהבות הראויה לחיילים בצבאות ה'.

המרכזים הסבירו בזמן הסעודה על הפעילות המיוחדת שנערכה בצהרי יום השבת, בה נתבקשה כל סיירת לברר את אחת משש היבשות המאוכלסות בעולם. על ידי עשיית משימות מאתגרות ביררו חיילי גן ישראל חדרה את העולם והכינו אותו לגאולה.

בסיום הפעילות התפללו החיילים תפילת מנחה בחיות ובתלהבות כיאה לחיילים חסידיים ולאחר מכן יצאו כולם לסדר ניגונים עוצמתי שגרם לקידוש השם גדול בגן שעשועים הסמוך לשטח הכינוס.

כשחזרו כולם לשטח התפללו תפילת ערבית, התפילה האחרונה בשבת קעמפ, והתארגנו בחדרים.

בצאת השבת נערך 'באנקעט' מפואר לצד שולחנות ערוכים בבשרים על האש, ובמהלכו צפו והשתתפו החיילים בתוכנית מולטימדיה שהועברה על ידי המרכזים. הוכרזה הסיירת המנצחת, ניתנו פרסים לחתני השבת ולחיילים המצטיינים זאת בנוסף לתשורה המיוחדת שחולקה לכל החיילים – בירכון מהודר עם הלוגו של גן ישראל חדרה.

***

החיילים חזרו מרוגשים הביתה עם חוויות שלא ישכחו לכל החיים. מהורי החיילים נמסר תגובות חמות ועדויות על השינוי החיובי והחסידי שנגרם לחיילים במהלך השבת.

 

***

תודות:

לבית חב"ד חדרה:

הרב יוחנן בוטמן

הרב קלונימוס קופצ'יק

הרב יוסי וקסלשטיין

 

למנהל ת"ת 'בני מנחם' חב"ד חדרה: הרב מענדי סטזגובסקי

 

מנהל השבת: הת' יהונתן פישר

מזכיר ומנהל שטח: הת' ינון טובי

גנרלים: הת' כתיראל בק, הת' יוסי עמאר

מרכזים: הת' יוסי פרוס, הת' זמי ויגלר

קצין לימודים: הת' אהרון יעקובוביץ

ראש צוות טכני ומטבח: הת' מענדי גלפרין, הת' לוי ברוד

מפקדים: הת' איציק בינשטוק, הת' דוד טובי, הת' מענדי סגל, הת' שמוליק סויסא, הת' שרגי קעניג, הת' שניאור גוטליב, הת' שמוליק ליפשיץ, הת' שניאור קלמן, הת' יוסי חממי, הת' לוי שניאורסון, הת' אביחי מרנץ, הת' מנחם אשכנזי

צוות טכני ומטבח: הת' יהודה גבאלגי, הת' שמוליק רבינוביץ, הת' יוסי רפאל, הת' מענדי ליפשיץ, הת' יוסי ספרנוביץ, הת' ישראל מאיר חסקי

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.