חרדים10 | יום ב' שבט ה׳תשפ״ב 04.01.2022

בניגוד להתחייבות: החוק של כהנא יאפשר גיור מחוץ לרבנות

שר הדתות התחייב בעבר כי במסגרת הרפורמה סמכותה של הרבנות הראשית לגייר תישמר • אולם הפרשן הפוליטי החב"די של "ישראל היום", ר' מתי טוכפלד חושף כי לפי טיוטת החוק, הסמכויות יעברו לגוף חדש בשם מחוז רבני ערים, שבו יוכל רב עיר להקים בית דין לגיור, שיהיה תקף ברחבי הארץ  
בניגוד להתחייבות: החוק של כהנא יאפשר גיור מחוץ לרבנות
כהנא בכפר חב"ד. צילום: דוברות המשרד לענייני דתות

חוק הגיור של השר לשירותי דת מתן כהנא יאפשר גיור מחוץ לרבנות הראשית. כך עולה מנוסח טיוטת החוק האחרונה, שהגיע לידי הפרשן הפוליטי החב"די של "ישראל היום" ר' מתי טוכפלד.

מנוסח החוק עולה, כי למרות ההתחייבויות של השר כהנא כי במסגרת הרפורמה תישמר סמכותה של הרבנות הראשית, עיון בסעיפי החוק מגלה כי סמכויות הרבנות הראשית נשללות ממנה ועוברות למחוז חדש שיוקם – מחוז רבני ערים – שלא יהיה כפוף לפסיקת הרבנות הראשית. עוד התחייב השר כהנא, כי את החוק שלו מאשר הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, על סעיפיו ופרטיו.

אולם, כפי שדווח בחרדים 10, מועצת הרבנות הראשית דנה היום על מתווה הגיור – וקבעה: “קוראת לעצור מיידית את הליכי מתווה הגיור המוצע”. בסביבת השר לשירותי דת הודו, כי הרב דרוקמן הפתיע אותם בהתנגדותו החריפה, אולם לדבריהם השיח עימו יימשך.

לפי המסגרת החדשה המוצעת בחוק – מחוז רבני ערים – יוכל כל רב עיר להקים בית דין לגיור, לא רק בעירו אלא בכל הארץ, ולא רק בית דין אחד אלא כמה שירצה, וכי לרבנות הראשית כמעט לא תהיה אפשרות לטרפד את הקמת בתי הדין או להדיח דיינים שתמצא לא ראויים.

החוק כיום קובע כי הרב הראשי הוא בעל הסמכות הבלעדית לאשר גיורים. סמכות זו מאפשרת לרב הראשי לקבוע את הסטנדרט ההלכתי לגיור. החוק החדש מבטל את סמכותו הבלעדית של הרב הראשי, ומעביר אותה לפקיד שימונה על ידי השר עצמו.

החוק גם קובע תנאי סף מקלים לרבנים שיגיירו שלא במסגרת הרבנות הראשית. סעיף זה ייצור למעשה עדיפות משמעותית לגיור שלא במסגרת הרבנות הראשית.

השר כהנא גם הבטיח כי לרבנות הראשית תינתן סמכות להדיח דיין, וזאת באמצעות ועדת ההיגוי שתקום, שבה יהיו חמישה חברים.

בלשכתו של השר כהנא דוחים את הדברים.

לדברי גורמים בסביבתו, מאז החל השר לעבוד על החוק עברה ההצעה תיקונים רבים וטיוטות רבות, וגם ההצעה הנוכחית תעבור שינויים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.