מנדי ברגר | יום ב' שבט ה׳תשפ״ב 04.01.2022

רבנים חב"דיים במכתב הרבנים העולמי נגד צעדי השר כהנא

עשרות רבנים - ובהם רבנים חב"דיים רבים, שיגרו מכתב חתום לרב הראשי לישראל - הגאון הרב דוד לאו, בו הם בו הם מתנגדים בחריפות למתווה הגיור בהובלת השר מתן כהנא - שיגרום לקרע משמעותי בעם ישראל שלא יהיה ניתן לאיחוי • "על כתפי רבני ישראל מוטלת אחריות הדורות ולנגד עינינו עתידו של עם ישראל ולכן אנו מצטרפים ומחזקים את ידיך, בשמירה על עולם התורה ויהדות", כתבו הרבנים
רבנים חב
ארכיון COL

עשרות רבנים - ובהם רבנים חב"דיים רבים, שיגרו מכתב חתום לרב הראשי לישראל - הגאון הרב דוד לאו, בו הם מציינים, כי בימים האחרונים עלה לדיון הצעות לפתרון סוגיית הגיור ואשר מתווה הגיור המוצע יגרום לקרע משמועתי בעם ישראל שלא יהיה ניתן לאיחוי. 

הרבנים כותבים לרב לאו כי "מאז ומעולם עמדו הרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם על המשמר, שענייני הגיור בישראל יעשו עפ"י ההנחיות ההלכתיות ותחת פיקוחם, זאת על-פי המסורת הנתונה לנו מדור לדור".

עוד נכתב, "מבנה מערך הגיור המוצע יביא לניתוק הקשר עם הרבנות הראשית לישראל ויפגע ללא ספק בגיורים הנעשים עפ"י גדרי ההלכה". 

הרבנים כותבים לרב לאו כי הם מחזקים את ידיו על עמדתו הנחרצת ועמידתו האיתנה על משמר ההלכה, כאשר אמירותיו מהדהדות למרחוק ונשמעות בקול רם וברור בקרב עם ישראל ורבני ישראל, ולקיים בדבריו את הכתוב "לא תגורו מפני איש". 

"על כתפי רבני ישראל מוטלת אחריות הדורות ולנגד עינינו עתידו של עם ישראל ולכן אנו מצטרפים ומחזקים את ידיך, בשמירה על עולם התורה ויהדות", כך חותמים הרבנים במכתב ששוגר. 

בין הרבנים החב"דיים החתומים במכתב: הרב פנחס אלטהויז, רב שכונה בחולון. הרב שמעון אלמליח - רבה של עתלית. הרב משה הבלין - רבה של קרית גת. הרב דוד מאיר דרוקמן - רבה של קרית מוצקין. הרב חיים שלמה דיסקין - רבה של קרית אתא. הרב יוחנן גורארי' - רבה של חולון. הרב מרדכי זאב הכהן גוטניק - ראב"ד מלברון, אוסטרליה. הרב יוסף העכט - רבה של אילת. הרב ישעיהו הרצל - רבה של נוף הגליל. הרב בערל לאזאר - רבה של רוסיה. הרב יוסף חיים רוזנבלט - רב המועצה הדתית גליל עליון.

בין יוזמי המכתב היו אנשי מרכז ליב"ה שישבו לפני כשבועיים לפגישה אצל מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב ירוסלבסקי, שביקש מהם ליצור קונצנזוס רבני נגד מהלכי כהנא במיוחד בנושא הגיור

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.