יום א' שבט ה׳תשפ״ב 03.01.2022

השטעטל של השלוחים הצעירים: קעמפ חורף סוחף בדנייפר • צפו

בעיר שבה הרבי גדל מתכנסים בימים אלה כ-100 משלוחי הרבי הצעירים באירופה ובמדינות חבר העמים • יומן מהשטעטל של השלוחים, שלראשונה מתקיים במרכז היהודי הגדול בעולם • צפו בתיעוד ענק ובסיקור נרחב
השטעטל של השלוחים הצעירים: קעמפ חורף סוחף בדנייפר • צפו
תמונות: באדיבות המצלם

למעלה מ-100 ילדי שלוחים מכל רחבי אירופה וחבר העמים משתתפים במחנה החורף "שלוחים שטעטל" המתקיים בעיר המלך דנייפר שבאוקראינה, במרכז היהודי הגדול בעולם 'מנורה'.

זהו קעמפ המתקיים בכל שנה בשנה בהגיע זמן חופשת החורף בחבר העמים, שנוסד ומנוהל בידי השליח, מנהל רשת הכוללים "כולל תורה", הרב משה וובר. הפעם לראשונה נערך הקעמפ ב'מנורה'.

להלן תיאור סוחף בצורת יומן שכתב אחד מהנוכחים בקעמפ. 

יום רביעי, המרכז היהודי החליף את שמו לקרית גן ישראל כשהילדים ואף הורים הגיעו למקום. שרשרת חיול מקבלת את פני החיילים. כל חייל וחייל עובר ומקבל כיפה המותאמת למידה שלו וכרטיס מגנטי מיוחד לחדר שלו במלון המפואר.

שעתיים לאחר מכן מתאספים כל החיילים בזאל הגדול של הקעמפ לכינוס פתיחה מיוחד. המנחה מזמין את יו"ר רשת מחנות "שלוחים שטעטל" ומנהל רשת הכוללים "כולל תורה" השליח הרה"ח ר' משה וובר, שמתחיל את המעמד המיוחד בקריאת מכתב כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו לקעמפ גן ישראל.

לאחר מכן החיילים מתחלקים לסיירות, והמפקדים המסורים שהגיעו היישר מהישיבה המרכזית ב-770 מחצרות קודשנו
נכנסים לקול תשואות החיילים המאושרים. בהמשך היום מתקיים משחק סוחף.

ביום חמישי, יומו השני של הקעמפ, השכימו החיילים קום ליום מלא וגדוש בפעילויות מרתקות. תפילת שחרית, ארוחת בוקרומפגש לימדיו. בהמשך היום נסעו החיילים לטיול במתחם ספורט מיוחד. אחרי שעתיים של תחרות ומשחקי ספורט 
חזרו החיילים לקרית גן ישראל עייפים אך מרוצים ושמחים.

מיד בסיום ארוחת הערב החיילים ניגשים לזאל הגדול לתחרות בעל המנגן של "שלוחים שטעטל". האנרגיה של החיילים לא מפסיקה לרגע וחיש קל נבחרים נציגים מיוחדים מכל הסיירות לעלות לבמה ולבחור את הניגון הקבוצתי שלהם. התחרות מסתיימת בבחירת החיילים המצטיינים שיזכו להקליט את המנון הקעמפ.

ביום שישי נעמדו החיילים לתמונה המשותפת. לצד החיילים כיבד בהשתתפותו המד"א, השליח הרב שמואל קמינצקי שליט"א, שאף הפתיע והזמין את כלל השלוחים לעלות לקומה ה-18 ללשכת הרב להתוועדות פתאומית מיוחדת.

שבת בקעמפ, שנחגג כמו שמחת תורה, נפתח במסדר בסערה אדירה כשצוות המפקדים המסור פורץ לרחבת המסדרים בשירה אדירה של ניגון הקפות להוד כ"ק הגאון המקובל ר' לוי יצחק אביו של הוד כ"ק אדמו"ר, המרא דאתרא דכאן.

בתהלוכה צועדים כל החיילים לכיוון ביתו של רבי לוי יצחק הסמוך, שבו התגורר בשנותיו האחרונות בעיר. ההתרגשות ממלאת את ליבות כולם מסדר מיוחד נערך במקום ואמירת 12 הפסוקים.  לאחר דקות ספורות מלאות ברגש חסידי על הזכות הנפלאה שזכינו חוזרים החיילים לאולם בית הכנסת המרכזי שושנת הזהב לקבלת שבת של דעם רבינס ארמיי הצבא של הרבי.

קבלת שבת של גן ישראל מסתיימת בריקודים ובשמחה על הזכות הנפלאה שזכינו להיות שלוחיו של הרבי בעולם, והחיילים עושים את דרכם לעסן עסט זיך מפואר במיוחד שהוכן לסעודת שבת המפוארת של גן ישראל. 

סעודת שבת חוויתית במיוחד עוברת על כל החיילים. שליח הרבי בדרום קוריאה הרב אשר ליצמן מתוועד עם החיילים מחזק אותם ברגשי אהבה לרבי . האווירה המיוחדת נותנת את אותותיה בשטח עד שנדמה כי אפילו קירות מנורה מצטרפות לשירה האדירה.

מיד לאחר מכן מתחלקים החיילים לאולמות מיוחדים לחסידישע פארבריינגען מיוחד לתוך הלילה, כשהשליח הרב משה וובר מנהל הקעמפ מצטרף לפארבעריינגען הלילי. באווירה הזו התקיימה כל השבת.

הקעמפ התאפשר השנה הודות לארגון myshliach שתחת אגף 302 במרכז לענייני חינוך בראשות הרב משה קוטלרסקי, לקרן אור חנה בראשות הרב יעקב עמאר, ךקרן אסתר בראשות הרב יוסף עמאר, ךקרן מרומים בראשות שליח הרבי בפטרבורג הרב בנצי ליפסקר וכן הודות למד"א דעיר המלך הרב שמואל קמינצקי, לע"נ אמו דאבא קמינצקי בת הרה"ח אברהם דרייזין ולנגיד ר' שמוליק אייזיינברג.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.