מנדי ברגר | יום א' שבט ה׳תשפ״ב 03.01.2022

לא רק בכפר חב"ד: עומס חריג בכל מתחמי בדיקות הקורונה

כמו בכפר חב"ד: רבים מדווחים על זמן המתנה ארוך מהרגיל במתחמי הבדיקות השונים ברחבי הארץ • כמה מן המגיעים מתוסכלים ומאבדים את הסבלנות, ומדי פעם מתפרצים על הסדרנים • אחת הנבדקות: "כמעט שעה, זה מתסכל, זאת פעם שניה שלי פה" • המשטרה: יש עומסי תנועה בסמוך למתחמי בדיקות
לא רק בכפר חב
עומסים בכפר חב"ד

עומסים כבדים נרשמו אתמול (א') במתחמים לבדיקות קורונה ברחבי הארץ, ואזרחים רבים מתמרמרים על זמן המתנה ארוך מהרגיל. ישנם עומסים משמעותיים בחלק ניכר מהמתחמים, ואלה גורמים לפקקים באזורים נוספים, מלבד במתחמים עצמם.

רוב האנשים מגיעים בגלל סימפטומים כאלו ואחרים, המזכירים בעיקר מחלות חורף – צינון, שיעול וכאב ראש. תלונות אלו מצטרפות לעדויות מבתי החולים ברחבי הארץ בהם יש עומסים רבים במחלקות השונות בעיקר בגלל השפעת.

עם ההמתנה התסכול גובר, כמה מן המגיעים מאבדים את הסבלנות, ומדי פעם מתפרצים על הסדרנים לאחר ההמתנה הארוכה, אך בסך הכל לא נרשמו תקריות חריגות והסדרנים שומרים על קור רוח ומנווטים את האנשים בצורה מסודרת.

נציג פיקוד העורף התייחס לעומסים במתחמי הבדיקות ואמר: “בשל הלחץ על המעבדות, זמן ההמתנה לתוצאות בדיקת PCR עלה מכ-8 שעות ל-50-48 שעות. זה מקרין על השבים מחו”ל ועל עולים חדשים”.

נפתלי בנט הזהיר אתמול בפתח ישיבת הממשלה מפני עלייה משמעותית בהידבקות בתקופה הקרובה: “יהיו עשרות אלפי מאומתים ביום כבר בזמן הקרוב. הסערה מגיעה אלינו בימים אלה ממש. כולנו כבר מרגישים את העלייה בהידבקות ואנחנו צפויים לראות הכפלה ואז הכפלה של הכפלה בימים הקרובים. במקביל לעומס הצפוי בבתי החולים, צריך לזכור, שגם מצב של עשרות אלפי מאומתים ביום, הוא קשה מאוד לניהול מבחינה לוגיסטית. אלה מספרים שהעולם לא הכיר, וגם אנחנו לא הכרנו”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.