מנחם קרביצקי | יום כ"ט טבת ה׳תשפ״ב 02.01.2022

בואו להיות תומכי תמימים - הרב שלום דובער הנדל

האם אתם בטוחים שכדאי ללכת על קמפיין של 15 מיליון שקלים? זה לא מוגזם? יש בכלל סיכוי? זה חלק מהשאלות שנשאלנו בימים האחרונים. מה התשובה?
בואו להיות תומכי תמימים - הרב שלום דובער הנדל
צילום: מענדי קוטלר

מאת הרב שלום דובער הנדל
ראש ישיבת תות"ל אור יהודה

אליכם, אנ"ש היקרים!

האם אתם בטוחים שכדאי ללכת על קמפיין של 15 מיליון שקלים? זה לא מוגזם? יש בכלל סיכוי? זה חלק מהשאלות שנשאלנו בימים האחרונים. תשובות אתן מיד, אבל ארצה קודם, ברשותכם, לספר לכם כמה דברים. 

לפני 13 שנים, בשנת תשס"ט, באה בשורה גדולה לכרם ליובאוויטש: ישיבה גדולה חדשה הוקמה לתלמידי התמימים. הישיבה התמקמה באור יהודה, והצטרפה אל אחותה הצעירה, הישיבה הקטנה, שברוך השם עולה מחיל אל חיל. המטרה מאחורי הקמת הישיבה הגדולה באור יהודה, הייתה להשקיע בארוגה חסידית ואיכותית לתמימים, שכל עניינם יהיה אך ורק לימוד התורה, נגלה וחסידות, שייצאו למדנים, שיהיו מונחים בלימוד, שיאהבו את הלימוד – בדיוק כפי שהרבי דרש והנחיל, ביסודות שייצק במשך השנים לתבנית של 'תומכי תמימים' מיסודו של כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע. 

ברוך השם, ובחסדי שמים ממש, וכמובן בכוחות של הרבי שאנו מרגישים מידי יום ביומו כפשוטו ממש, אנחנו יכולים לומר שהמטרה הזו הושגה. יודע כל בוגר שיצא מפס הייצור החסידי של הישיבה הגדולה באור יהודה, יודע כל הורה שראה מקרוב את בנו הולך וגדל בכרם האיכותי שלנו – עד כמה הלימוד בישיבה הוא הדבר שעומד במוקד, ה'סדרים' גועשים ורועשים מלימוד התורה.

זכינו, ואת צוות הישיבה הגדולה מובילים כוחות איכותיים במינם; בעלי ה'נגלה' הרב יהושע נויהויזר, והרב שלום דובער הכהן כץ, ר"מים שמונחים בלימוד מבוקר ועד לילה, חיים את הלימוד, מוסרים שיעורים ברמה גבוהה, ומקדמים את התמימים עם יעדים ושאיפות בלימוד, בכל ימות השנה.

*

שני מאפיינים שמייחדים את הישיבה שלנו, הם המשפחתיות והיחס האישי לכל תמים ותמים. האווירה בישיבה, ויעידו על כך התמימים והוריהם, הינה משפחתית, ללא מעמדות, כולם מרגישים וחשים באחדות – הן בתלמידים בינם לבין עצמם, והן ביחס המסור והאכפתי של הצוות. היחס האישי, הוא מן המפורסמות בישיבתנו הק'. כל תלמיד ותלמיד מקבל יחס מיוחד, משל היה 'בן יחיד'. וכיום אפשר לומר שזה חלק גדול וחשוב בהצלחת הישיבה. 

*

ובראש כל העניינים הללו, התמימים בישיבה הגדולה חדורים בעניין של השליחות היחידה שהרבי הועיד לנו – קבלת פני משיח צדקנו, ובלשון קודשו של הרבי שזה מה שנשאר לנו, להביא את ההתגלות של מלך המשיח בפועל ממש. עניין זה, אינו ערטילאי; הוא בא לידי ביטוי בכל פרט בישיבה. התמימים בישיבה הגדולה חיים את עניין משיח, וביתר שאת וביתר עוז בלימוד ייסודי ומעמיק של תורת הרבי בענייני גאולה ומשיח. 
בהכוונת הצוות החסידי של הישיבה הגדולה, התמימים מצליחים בלהט שלהם בענייני משיח וגאולה להדביק את כלל אנ"ש והמקורבים, וללא יוצא מן הכלל. המוטו של הישיבה, מאז הוקמה, הוא שיחת הק' המרעישה של הרבי מכ"ח ניסן תנש"א, "עשו כל אשר ביכולתכם". ה'קאך' של התמימים מצליח להדביק סביבו כל מי שמבקר בישיבה, ולא חשוב מהן דעותיו. כל אחד שמבקר בישיבה, ונחשף מעט לאווירה המיוחדת, הן בלימוד והן בחיות בענייני משיח, מתחבר מיד ומרגיש חלק בלתי נפרד.  

*

עניין נוסף עליו ישנו דגש מיוחד בישיבה, הוא 'עבודה' פנימית ובראשם תפילה במתינות ובאריכות. הצוות החסידי האיכותי של ישיבה הגדולה, ובראש המשפיע הנודע הרב דוד אבא זלמנוב – שזכה שנים לקבל מהמשפיע המפורסם הרב מענדל פוטרפעס ע"ה, שההתוועדויות שלו מחדירות מטענים של חסידישקייט לתמימים, הנחקקים אצלם לאורך שנים ארוכות ומשמשים בפועל ליציבת בניית הבית החסידי שלהם בהקמת בית נאמן בישראל. האהבה וההתקשרות של הרה"ח ר' דוד אבא לרבי מן המפורסמות הן ונוטפות בכל עניין ועניין בהתוועדויות המיוחדות ובהשפעה שלו לתמימים. 

בישיבה מכהן גם המשפיע הנודע הרב משה הלל, המעניק חום ואהבה לכל תמים ותמים, ומתמסר בלי סוף בשעות לא שעות, מסור ונתון כפשוטו לתלמידי הישיבה. ה'ציור' החסידי של הרה"ח ר' משה, וההשפעות החסידיות שלו, מעצבות את עולמם של התמימים בכל תחום. 

בישיבה מכהן המשפיע הנודע הרב אורי למברג, שלשיעוריו בחסידות יצא שם ותהילה בכרם ליובאוויטש זה מכבר. בכל שיעור ושיעור, הוא מטעים את התמימים לא רק בשיעור הנלמד, אלא מרחיב בעניינים רבים הקשורים לנלמד ומעשיר את ידיעותיהם של התמימים לאין ערוך. 

בישיבה הגדולה באור יהודה לא עוצרים אף פעם ולא מסתפקים במצב הקיים – וכפי שהרבי דרש הולכים ומוסיפים באור – באור יהודה. 

בשבועות האחרונים התברכנו, ברוך השם, במשפיע חדש, השליח הנודע הרב זושא גרליק, שכיהן ושימש בקודש למעלה מיובל שנים בישיבת תומכי תמימים במוסקבה, וזכה להעמיד דורות של תמימים קדושים וטהורים. בחן המיוחד שלו, בנועם הליכותיו, הוא זוכה שרבים מבקשים להתקבץ לאורו החסידי, לשמוע אותו, להתחנך אצלו, להתוועד אצלו. 
ואי אפשר שלא להזכיר באופן בולט את עמוד השדרה של הישיבה, הלוא הם הרב אהרן כהן – אברך חסידי שחי ומכניס לימוד באופן מיוחד במינו בכל תמים ותמים, וכמובן המשגיחים הרב זאב רויטמן והרב יוסף יצחק שוורץ, שבדרכם החינוכית משמרים את ההצלחה ומרימים את רף הלימוד, שיהיה לפי רצון ק' של רבינו נשיאנו. 

*

אנצל את הבמה החשובה הזו, לפנות לבוגרי הישיבה, להורי תלמידי הישיבה, ולכרם אנ"ש בארץ הקודש ובעולם כולם: ברוך השם, הקשר של תלמידי הישיבה – אל הישיבה, נמשך גם אחרי שמסיימים את שנות לימודיהם. אחרי ה'קבוצה' הם שבים הנה לשמש כשלוחים וגם בהמשך מבקרים כאן מעת לעת ובעיקר ביומא דפגרא, ותמיד עם  שמחה נסוכה על פניהם. הם מרגישים באופן חזק מאוד שזה הבית שלהם, מרגש לראות זאת כל פעם מחדש. 

כיום, אחרי שנים רבות שהתמימים לא מקבלים את תנאי הרווחה כפי שצריך והזאת צר מהכיל, וזאת עקב ריבוי תלמידים כן ירבו בלהע"ר, החליטה הישיבה על 'לכתחילה אריבער' ולרכוש מבנה ראוי לשם ולתהילה עבור התמימים. עלות הבניין עומד על 15 מיליון שקלים, ועם זאת, עקב הצורך החיוני להתרחבות הישיבה הגדולה, הוחלט בישיבה הנהלת 'לקפוץ למים'. המשימה הזו תבוא לידי פועל, אם תיקחו חלק ותהיו שותפים. כשכולם יחד נשלב כוחות – הבוגרים, ההורים, וכלל אנ"ש, הדבר הזה יתאפשר, ללא כל ספק בע"ה. 
ורגע לפני הסוף, אנחנו חייבים לכם גם תשובות לשאלות עמם פתחנו... ובכן: זכינו ברוך השם, שעל ידידי הישיבה נמנים קבוצת יהודים אמידים, שטעמו מטעמה של הישיבה, בלימוד בחברותות עם התמימים, והחליטו יחד שהגיע הזמן למשכן מרווח יותר עבור הבנים של הרבי. החלטנו, בהחלטה משותפת, לצאת לקמפיין, כשהם משמשים כעוגן לסכום הבסיסי והראשוני, שאליו נוכל להוסיף את תרומותיהם של הבוגרים, ידידי הישיבה וכלל אנ"ש. 

מכאן, אנו באים בקריאה של חיבה, לכל אחד ואחד מכם: בואו תהיו חלק, תהיו שותפים, תרכשו מטר לטובתכם, תקבלו הקדשה מיוחדת המנציחה את הרכישה הזו, וביחד נוכל להתקדם קדימה, לרכוש את הבניין במלואו, ובעזרת השם שזו תהיה הכנה לבניית בית המקדש השלישי במהרה בימינו אמן!


היו שותפים לחצו כאן>>>


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.