הרצל קוסאשוילי | יום כ"ו טבת ה׳תשפ״ב 30.12.2021

פרשיית הסופר החרדי, הקורונה, נתוני התחלואה בסכרת - וי' שבט

סיומו של שבוע מטלטל: המטפל הרגשי בשיחת עומק שכל הורה חייב לשמוע • וגם: איתמר גרוטו על תמונת המצב של הקורונה ורופא וותיק על נתוני התחלואה בסוכר המטרידים • ערב י' שבט: התוועדות עם הרב בוטמן • ליל שישי
פרשיית הסופר החרדי, הקורונה, נתוני התחלואה בסכרת - וי' שבט
תמונות: באדיבות המצלמים וארכיון COL

ליל שישי. תכנית אקטואלית וחסידית לסיום השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי.

והשבוע בתוכנית: בסיומו של שבוע סוער ומטלטל בשל פרשיית הסופר החרדי חיים ולדר: נקיים שיחה מרתקת עם המטפל הרגשי ר' דובי ברוד, שמתמחה בטיפול בבני נוער ובנפגעים ומנחה הורים, על אובדן האמון של הילדים וגם על אובדן הדרך של מי שפגע באחרים וגם בעצמו.

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו, על חוסר המשילות בלוד והנשק הלא חוקי בעיר, לצד היעדר ענישה ראויה שמביאים לכאוס הבטחוני בעיר. הוא גם ידבר על החיבה שלו לתושבי חב"ד ולשכונת חב"ד בעיר. וגם, מה הוא מתכנן לעשות בעניין שריפת הפסולת ברכבת שמסכנת את התושבים באזור.


האזינו לתוכנית המלאה לפי נושאים >>

האזינו לתוכנית גם באפליקציית ספוטיפיי >>


גורמים בעולם התיירות והתעופה הגישו עתירה בבג"צ נגד מדיניות המדינות האדומות של ממשלת ישראל. יהיה כאן פורפסור איתמר גרוטו, לשעבר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות וכיום חוקר ומרצה באוניברסיטת בן גוריון, שיסביר כאן על ההיבט הבעייתי של ההחלטה הזאת.

הוא גם ישטח כאן את הטענה המרכזית בעתירה, שמסבירה כי האומיקרון הוא לא כמו הזנים הקודמים שפקדו אותנו כאן, בטח שלא עבור מחוסנים ומחלימים. והאם לדעתו אכן מדיניות המדינות האדומות הולך להיעלם כליל?

נפש הולך תמיד עם גוף. נשוחח כאן עם ד"ר דוד דביר, ראש אגף רפואה ראשונית בקופת חולים מאוחדת, שידבר על כך שרפואה מונעת היא הטובה ביותר, כמו גם חינוך מגיל צעיר לאורח חיים בריא. זה על רקע הממצאים המדאיגים שמשרד הבריאות מפרסם לאחרונה אודות נתוני תחלואת סכרת במגזר החרדי לעומת שאר המגזרים בארץ. ד"ר רביד יתייחס גם לנטל ולהשלכות מרחיקות הלכת של תחלואת סכרת גבוהה על מערכת הבריאות כולה ועל איכות חייו של החולה.

ערב שבת מברכין חודש שבט, ניכנס כבר לאווירה של יוד שבט, יום ההסתלקות של הרבי הריי"צ וקבלת הנשיאות של הרבי, בשיחה התוועדותית עם המשפיע הרב שלום-בער בוטמן, משפיע קהילת חב"ד בתל אביב, שידבר על היום הגדול והקדוש (כלשונו של הרבי) ועל ההתייחסות הנכונה למושג חסיד-רבי.

ולסיום, הרב קלמן ויינפלד, רב בית הכנסת בית אליעזר יצחק בקראון הייטס וחבר וועד הרבנים בארגון הכשרות העולמי או קיי, יבחר את ניגון השבת שלו. כל זה לצד ניגונים ומוזיקה טובה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.