שניאור דייטש | יום כ"ו טבת ה׳תשפ״ב 30.12.2021

ח"כ מעוז: למה אתנגד למתווה הגיור של כהנא וליברמן

ח"כ אבי מעוז התייחס במליאת הכנסת למתווה הגיור של ליברמן וכהנא. במהלך הנאום שנשא אמש הסביר מעוז את הסיבות בגללן הוא מתנגד בתוקף, והזהיר: "אם ייפרץ סכר הגיור לגיורים שאינם תקפים הלכתית, יאלצו הרבנות הראשית וקהילות שונות בארץ ובעולם לנהל פנקסים ורשימות כדי להימנע מנישואי תערובת"
ח

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז התייחס הלילה (בין רביעי לחמישי) במליאת הכנסת למתווה הגיור שמקדמת ממשלת בנט-לפיד. במהלך הנאום פירט מעוז את הסיבות השונות בגללן יש להתנגד בכל תוקף למתווה הגיור.

"גיור מוגדר על פי הגדרים הכתובים בתורה ומבוארים בחז"ל וכפי המקובל בעם ישראל לאורך הדורות. שאלת הגיור היא שאלה הלכתית - דתית מובהקת בעלת משמעות לאומית ומשכך, לא ניתן לדון בה אלא בכלים הלכתיים ברורים ומקובלים. עיסוק בסוגיית הגיור בכלים שאינם הלכתיים הוא מנותק מהמשמעות האותנטית של הגיור".

לדברי מעוז "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי ולכן ברור שלשאלה 'מיהו יהודי' ישנה משמעות כפולה ומכופלת ביחס לאופייה של המדינה.  היהדות היא למעשה הדת היחידה שהגדרתה היא גם הגדרה לאומית ובה קיימת חפיפה בין הגדרת העם היהודי לבין ההלכה היהודית. בעוד שנוצרי יכול להיות חלק מכל לאום שיבחר, היהודי, יוכל אומנם להיות אזרח בכל מדינה שיבחר, אך הגדרתו כשייך לעם היהודי לעולם תישאר".

וידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.