שניאור דייטש | יום כ"ה טבת ה׳תשפ״ב 29.12.2021

חוק הגיור של מלינובסקי לא עלה בשל התנגדות ח"כי רע"מ

הצעת חוק הגיור של ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו שהיתה אמורה לעלות היום (רביעי) לדיון ולהצבעה במליאת הכנסת – לא תעלה להצבעה • במפלגה הערבית הודיעו שלא יצביעו בעד ההצעה של ח”כ מלינובסקי • הצעת החוק של מתן כהנא תעלה לדיון בעוד שבועיים. החכ"ים החרדים: "ההבדל בין נבלה לטרפה"
חוק הגיור של מלינובסקי לא עלה בשל התנגדות ח
ח"כים חרדים בכנסת (צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת)

הצעת חוק הגיור של ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו שהיתה אמורה לעלות היום (רביעי) לדיון ולהצבעה במליאת הכנסת – לא תעלה להצבעה.

זאת לאחר שהקואליציה הבינה שלא תצליח להשיג רוב, מאחר שגם ח”כים בימינה, ובהם ניר אורבך, התנגדו לנוסח של מלינובסקי.

במקביל, שכנעו גורמים במפלגות החרדיות את סיעת רע”מ להתנגד להצעה מסיבות של פגיעה בדת. בעקבות כך במפלגה הערבית הודיעו שלא יצביעו בעד ההצעה של ח”כ מלינובסקי.

בפגישה שהתקיימה בהשתתפות השר לשירותי דת מתן כהנא, יו”ר הוועדה לשירותי דת ח”כ יוליה מלינובסקי, השר אלעזר שטרן ויו”ר ועדת הכנסת ניר אורבך סוכם שהצעת החוק של מלינובסקי תעלה היום לדיון במליאה, ותשובת השר וההצבעה תידחה לעוד שבועיים.

עוד סוכם כי בתוך שבועיים יפרסם השר כהנא תזכיר חוק ממשלתי, וכי במידה ולא יפורסם תזכיר חוק בתוך שבועיים ההצעה של מלינובסקי תעלה להצבעה במליאה.

לכשתוגש הצעת החוק הממשלתית, הצעות בנושא הגיור שהוגשו על ידי הח”כים יוליה מלינובסקי ומשה טור פז יוצמדו אליה, והיא תקודם בהליך מהיר.

ח”כ אורי מקלב: “הכל אחיזת עיניים וזריית חול בעיני הציבור, אין כאן לא עמידה על העקרונות ולא שמירת העם היהודי – הם מוכרים את היהדות ומחזיקים בקרנות המזבח תוך חיללו.

“מדובר בהצעת חוק מסוכנת ההורסת את העם היהודי, ההבדל בין הצעת כהנא לזו של ח”כ מלינובסקי שווה ההבדל בין נבלה לטריפה. הצעה זו מסוכנת, מלאה פשרות שתהרוס את כל הגיור והייחוס בעם ישראל בין אם הייתה מגיעה היום או תגיע בעוד שבועיים”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.