מערכת COL | יום כ"ה טבת ה׳תשפ״ב 29.12.2021

צרפת: הוכנס ספר תורה שנכתב בעקבות הדמעות של הרב לאזאר

לפני כשבועיים נערכה בעיירה פאלעזו שבצרפת, הכנסת ספר תורה ייחודית, בה השליח למקום הרב יעקב זרביב, הכניס ספר תורה לבית חב"ד בראשותו, לעילוי נשמת השליח הרב בנימין וולף ז"ל מהנובר שבגרמניה • הספר נכתב לאחר הדמעות של השליח והרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר כאשר אנ"ש חסידי חב"ד ושלוחים מכל העולם התכנסו כמה שעות אחרי הטרגדיה להתוועדות זום עולמית ומעוררת בראשותו
צרפת: הוכנס ספר תורה שנכתב בעקבות הדמעות של הרב לאזאר
צילום: מרדכי לובעצקי

לפני כשבועיים נערכה בעיירה פאלעזו שבצרפת, הכנסת ספר תורה ייחודית, בה השליח למקום הרב יעקב זרביב, הכניס ספר תורה לבית חב"ד בראשותו, לעילוי נשמת השליח הרב בנימין וולף ז"ל מהנובר שבגרמניה.

הכל זוכרים את מה שאירע בהנובר בראש חודש אייר תש"פ, עת נפטר לאחר מחלה קצרה השליח הרב בנימין ע"ה וולף, בהותירו אחריו את אשתו השליחה שטערנא שרה ושמונת ילדיה. אנ"ש חסידי חב"ד ושלוחים מכל העולם התכנסו כמה שעות אחרי הטרגדיה להתוועדות זום עולמית ומעוררת, בראשות השליח והרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר.

הרב לאזאר התוועד אז שעות ארוכות אל תוך הלילה ודיבר על הכרח האחדות בין כלל חסידי חב"ד, ובמיוחד בקרב השלוחים עצמם.

בעקבות התעוררות זו, החליט השליח הרב יעקב זרביב לכתוב ספר תורה לעילוי נשמת הרב וולף. כתיבת הספר החלה כמה חודשים לאחר מכן, בי"ז אלול תש"פ ביום הולדתו של הרב וולף, וספר התורה הושלם לפני שבועיים, בח' בטבת תשפ"א.

מעמד הסיום נערך ברוב פאר והדר בפאלעזו שבצרפת, והשתתפו בו מאות מיהודי העיר. לאחר סעודת המצווה וכתיבת האותיות האחרונות על ידי כל המשתתפים, יצא ספר התורה בתהלוכה חגיגית ברחובותיה הראשיים של העיר, לעבר בית חב"ד בפאלזו, שם נערכו הקפות שמחה כנהוג.

השליח הרב יעקב זרביב מבקש להודות לכל אלו שנטלו חלק בשמחה. בראש ובראשונה הוא מבקש להודות לרב בערל לאזאר, שנתן לו את הזכות לעשות פעולה בפועל ממש עבור שליח עבור שליח שמסר את נפשו בפועל עבור שליחותו.

כמו כן הוא מביע תודה למישסייע רבות והיה בקשר עם בני המשפחה, ידידו הקרוב הזמר החסידי ר' יוני שלמה, העומד בידידות קרובה עם הרב מנחם וולף, אביו של הרב בנימין.

לידידו רי יוני שלמה-זרביב, שעסק ועזר ולקח מזמנו כדי לארגן את מעמד התחלת ספר תורה במרכז הוצאת הספרים קה"ת בכפר חב"ד בי"ז אלול תש"פ, יום הולדת של הרב בני, אשר בהשגחה פרטית באותו יום היה זה גם יום של ברית מילה של בנו של ר' יוני שלמה-זרביב

השליח מבקש גם להודות לבני המשפחה שהגיעו לשמחה בפאלעזו, הרב לוי יצחק אזימוב, השליח בנואי שבצרפת וגיסו של הרב בני ז"ל, הרב לוי גוטליב חתנו של הרב בני, הממלא את מקומו כשליח ורבה של הנובר, ולאחים הרב זושא וולף והרב לוי וולף שהגיעו מארץ הקודש. תודה מיוחדת הוא מביע לשליח הראשי הרב מנדל אזימוב על עזרתו הרבה ועל עצותיו החשובות.

הרב יעקב זרביב מקווה בקרוב לחגוג גם את הרחבת וחנוכת בית חב"ד חדש בפאלזו, ומקווה שהרב בערל לאזאר יגיע לחנוכת בית חב"ד החדש בקרוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.