מנדי ברגר | יום כ"ד טבת ה׳תשפ״ב 28.12.2021

וארא: 3 כללי הברזל כשצריך "לבלוע" מישהו | צפו בווידאו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו התשעים-ואחד בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע: שיעור מיוחד לשבוע פרשת וארא, מליקוטי שיחות חלק כ"ו, בה הרבי מבאר באור מחודש את מאורע בליעת מטה אהרן את מטותם של החרטומים, ומכך לומד הרבי הוראות יסוד אקטואליות, על שלושת כללי הברזל הנדרשים כאשר יש צורך והכרח "לבלוע" ולבטל יהודי אחר ממציאותו
וארא: 3 כללי הברזל כשצריך

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו התשעים-ואחד בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע: שיעור מיוחד לשבוע פרשת וארא, מליקוטי שיחות חלק כ"ו, בה הרבי מבאר באור מחודש את מאורע בליעת מטה אהרן את מטותם של החרטומים, ומכך לומד הרבי הוראות יסוד אקטואליות, על שלושת כללי הברזל הנדרשים כאשר יש צורך והכרח "לבלוע" ולבטל יהודי אחר ממציאותו.

האם מטה אהרן בלע את מטות החרטומים בתור תנין או בתור מטה? * מדוע רש"י לא מדגיש בפירושו שמאורע הבליעה היה "נס בתוך נס"? * שני סוגי הניסים הכלליים במופתי מצרים * הגישות השונות במפרשים במשמעות ה"נס בתוך נס" * האם דרכו של תנין לבלוע תנינים אחרים? * והאם המטה שבלע כמה מטות התעבה על ידי בליעתם? * המטרה המרכזית במפגש משה ואהרן עם פרעה – להראות את ממשלת ושליטת הבורא * הסמליות שבבליעה על ידי מטה דווקא * והדיוק הנפלא ברש"י שהמטה "בלע את כולן" * שלושת כללי הברזל כאשר יש צורך "לבלוע" את הזולת * רק על ידי מי שהוא שכאהרן החדור באהבת ישראל * רק כשפעולת ה"בליעה" נעשית בלי הרגשה עצמית, כמו מטה * ורק כאשר ה"בולע" לא "יתעבה" על ידי ה"בליעה" * כך הופכים את הרע לטוב.

לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.