שניאור דייטש | יום כ"ג טבת ה׳תשפ״ב 27.12.2021

סגן מזכיר הבי"ד השתתף ב'זום' עם כאלף בנות חב"ד

ברקע המקרים הטרגיים האחרונים: סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, השתתף ב'זום' מיוחד וראשון מסוגו שנערך הערב (ב') ביוזמת ארגון הנוער בנות חב"ד • ב'זום' השתתפו כאלף בנות חב"ד
סגן מזכיר הבי

אלפי בנות ואמהות השתתפו הערב ב'זום' מיוחד שהתקיים על ידי 'בנות חב"ד' שעל ידי ארגון הנוער חב"ד.

ה'זום' התקיים בעקבות אירוע טראגי שזעזע וטלטל היום את העולם החרדי. הכמות האדירה של הבנות הוכיחה את חשיבות קיומו של המפגש ואת הצימאון והרצון של כולן להתחבר למסר ברור, אמיתי, טהור ורוחני.

"יש למישהו משהו ברור לומר לי בכל הסיפור הלא ברור הזה? איך זה יכול להיות??? קשה לי...", במילים אלו נפתחה ההודעה שהזמינה את הבנות להשתתף במפגש שנפתח הערב בשעה 20:30 על ידי מזכ"לית ארגון הנוער חב"ד השליחה הגב' חיה וולס: "בת חב"ד יקרה. אנחנו איתך. בואי נהיה ביחד".

המפגש נפתח בדברים מרגשים שנשא סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד הגה"ח רבי מנחם מענדל גלוכובסקי. ברגישות אך בבהירות דיבר הרב על המסר האקטואלי שניתן ללמוד ממה שהתרחש, תוך שהוא קושר את הדברים לעיתוי - יום ההילולא של רבינו הזקן, בעל התניא.

לאחר דבריו של הרב גלוכובסקי נשאו דברים המטפלות רחל גוטמן ואנה קרא איונוב, שחיזקו את הבנות, העצימו וחיזקו אותן להתייעץ, לדבר ולא לשתוק כאשר מתרחשת פגיעה או מאורע שגורם להן חוסר נוחות.

'בנות חב"ד' מפעיל גם את המוקד האינטרנטי 'אסק מי' המיועד לבנות המבקשות להעלות שאלות, דילמות וקשיים בצורה אנונימית ולקבל מענה מעשרות נשות מקצוע וטיפול המובילות בחב"ד.

מאות התגובות מבנות ואמהות שהגיעו במהלך השידור ולאחריו הוכיחו את נחיצותו החיונית של המפגש: "יישר כח גדול על ההתגייסות הזריזה מעכשיו לעכשיו בפתיחת הבמה החשובה הזו", כתבה אחת האמהות, "ההבנה מה צורך השעה כרגע, ונתינת מענה במיידי, מבורכת כל כך. מספר המשתתפות הגבוה הוכיח עד כמה הבמה הזו חיונית ונצרכת ועד כמה היא קריטית דווקא ברגעים כאלו. יישר כח על הדברים החשובים של הרב גלוכובסקי ושל נשות המקצוע. תבורכו על כל העשיה הברוכה, ושניפגש תמיד רק בבשורות טובות", כתבה אחת האמהות למארגנות ה'זום'.

אשת חינוך שנכחה במפגש הוסיפה: "ממש ריגשתם היום. איזה תיזמון מצויין. מענה מיידי למה שקרה. מקצועי וחסידי". ואחת המטפלות שנכחה ב'זום' שיתפה גם היא בתחושותיה: "מכל האנשים בחב"ד אני מוצאת שוב ושוב אתכם לוקחים אחריות מרימים את הכפפה, חושבים מיד מה הקהילה זקוקה ונרתמים לעשות את זה. בזמן שכולם עוד עסוקים בלהבין מי נגד מי אתם פשוט עושים".

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
חשוב מאוד
כ"ד טבת ה׳תשפ״ב
היה מרתק ומעצים..
כל הכבוד
2.
כל הכבוד מאוד לבנות חב"ד!!!
כ"ד טבת ה׳תשפ״ב
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.