צבי סופר | יום כ"ג טבת ה׳תשפ״ב 27.12.2021

"אירח כמו במלון 5 כוכבים": טור פרידה מהירקן איש החסד

"בבית הזה זכיתי להתארח בו מידי שנה במשך קרוב ל-50 שנה": הרב יעקב גלויברמן נפרד מידידו בעל חנות הירקות המיתולוגית ואיש החסד בקראון הייטס, ר' יחיאל-מיכל רסקין ז"ל
מימין: המנוח ר' מיכל רסקין ז"ל, לצד יבדלח"ט כותב השורת הרב גלויברמן

על אלה אני בוכיה...

דברים לזכרו של איש החסד החסיד יחיאל-מיכל רסקין ע"ה.

הרמב"ם בהלכות אבלות כותב: "מצווה גדולה להספיד את המת, ולומר דברים המשברים את הלב ולהזכיר שבחיו".

אני ספון ברגעים אלה בעצבות במשרדי ודמעות בעיניי על אחד מהחסידים היקרים שהתהלכו בנינו שהלך לעולמו, בן משפחתנו היקר הרב החסיד ר' מיכל רסקין ע"ה.

למרות הקושי, החלטתי להעלות על הכתב מעט שרחשי ליבי על האיש ודמותו. "הכנסת האורחים" של ר' יחיאל מיכל ורעייתו דאניא תבלחט"א היו מיוחדים ביותר.

הם תמיד קיבלו כל אחד בפרט אותי ואת משפחתי בסבר פנים יפות בביתם הפתוח לרווחה, בשכונת קראון הייטס ברחוב פרזידנט 1355 בברוקלין שבניו יורק, מרחק פסיעה מביתו של הרבי מליובאוויטש נשיא דורנו.

בבית הזה זכיתי להתארח בו מידי שנה במשך קרוב ל-50 שנה. בבית הזה שנתן לי הרבה עוצמה חסידית בהתוועדויות בלילי שבת ובחגים עד לשעות הלילה המאוחרות, בבית הזה למדתי להכיר במקצת את גדולתו של ר' יחיאל מיכל, שעשה הכל בענווה ובהשקט מבלי להתבלט. האיש המיוחד שניהל את חנותו ירקות בשכונת קראון הייטס במשך שנים רבות, וכל מי שעבר במקום, הושיט לו ר' יחיאל מיכל את ידו החמה כאשר לצד עיסוקו בחנות, היה מחזר בגופו ובממונו אחר הכנסת אורחים.

דבקותו לרבי מליובאוויטש היווה דוגמא לכולם, כאשר זכה שהרבי בעצמו ערך לו חופה וקידושין. חוכמתו ופיקחותו ואהבתו לזולת שימשו לי דרך חיים. אני זוכר כאשר שאלו אותו פעם; מה הסגולה לאריכות ימים? ענה בחיוך: "לשתוק ולכבד את האישה".

סביב שולחן השבת שלו שהיה ערוך במטעמים בטוב טעם, כמו בבית מלון 5 כוכבים, שם פגשת בכל מיני סוגי אנשים. פשוטים ונדכאים לצד חסידים ואנשי מעשה, צעירים ומבוגרים.

כך קירבו ר' מיכל ורעייתו אנשים ליהדות ולחסידות. אני זוכר שפעם בחג שמחת תורה אחד לפני שנים רבות, הבאתי לביתם את הזמר צביקה פיק יחד עם ר' שלמה קרליבך ע"ה. ועוד אישי ציבור מכובדים בשמחת תורה לאחר ההקפות אצל הרבי בבית המדרש ב-770, מאות אנשים היו עוברים בביתו בכדי לטעום שמחת תורה אמיתית.

כך התוועדנו במשך שעות עם סיפורים וניגונים אל תוך הלילה. מידי שנה, לכנס השלוחים העולמי היה מגיע חברו הקרוב הרה"ח אהרון סרבנסקי ע"ה, שהיה מתארח רק אצל ר' מיכל.

פעם שאלתי את ר' מיכל ע"ה, הרי יש לו לרב סרבנסקי עוד משפחה כאן בקראון הייטס, מדוע הוא מתארח דווקא אצלך?

ענה לי ר' יחיאל מיכל: "הרב סרבנסקי הוא מורה דרך שלי בחסידות וביראת שמים ואני מרגיש זכות לכבד אותו".

ר' מיכל ע"ה הותיר אחריו משפחה עניפה, אשתו אשת החסד מרת דאניא שתחי', בנים ובנות, נכדים ונינים שרבים מהם שלוחים בצבא הרבי, חסידים ואנשי מעשה.

יהי רצון שיהיה מליץ יושר על משפחתו הנכבדה ועל צאצאיו ועל כלל עדת החסידים ועם ישראל, לגאולה קרובה תיכף ומיד, ויקויים הפסוק "ומחה ה' דמעה מעל כל פנים... והקיצו ורננו שוכני עפר" והוא בתוכם-אמן.

מיכל אתה חסר לנו מאד.

הכותב בדמע ובצער

הרב יעקב גלויברמן

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.