שניאור דייטש | יום כ"ג טבת ה׳תשפ״ב 27.12.2021

ברביעי שרפו, בשבת בזזו: שליח חב"ד בסן חוזה מדבר

מכה כפולה: ברביעי שעבר אלמוני הצית את בית חב"ד החדש בסן חוזה שב'עמק הסיליקון' בצפון קליפורניה, שבנייתו הושלמה רק לפני חודשים אחדים, בשבת הגיעו אלמונים לבזוז את בית הכנסת • שליח חב"ד הרב מענדל וינפלד אומר ל-COL: "גם אם זה על רקע אנטישמי וגם אם לא, לכולם זה נותן צביטה בלב"
ברביעי שרפו, בשבת בזזו: שליח חב
משמאל: הרב מענדל וינפלד מציל את ספרי התורה, על רקע בית חב"ד שעלה באש. מימין: המצית כפי שנראה במצלמות האבטחה

זה החל ברביעי שעבר: אלמוני נכנס לבית חב"ד שבנייתו הושלמה אך לפני מספר חודשים, והתפילה הראשונה התקיימה בראש השנה, הצית את המבנה החדש שנשרף כליל.

בשבת ערכו את התפילות בראשות השליח הרב מענדל וינפלד במבנה אחר. במוצאי שבת הודיעו לו כי המבנה נבזז.

"כל עוד המשטרה לא שמה ידה על המצית לא נוכל לדעת אם הרקע אנטישמי או לא", אומר שליח חב"ד הרב וינפלד ל-COL. "לגבי אירוע הבזיזה בשבת, המצלמות היו שרופות ולא ידוע מי בזז את בית חב"ד".

הוא ורעייתו הגיעו לשליחות במקום מניו יורק, לפני כשנתיים ימים. מאז הפעילות פרחה במקום, ששוכן ב'עמק הסיליקון' המפורסם בקליפורניה.

לקראת ראש השנה, ציינו אבן דרך חשובה מאוד עבורם ועבור הקהילה: נחנך בית חב"ד מפואר שכלל בית כנסת ושאר פעילויות לצעירים ומבוגרים, במבנה מפואר ומאובזר הכולל גם בית ספר יהודי.

ביום רביעי זה קרה: אלמוני הצית את המבנה שהפך למאכולת אש.

הרב מענדל וינפלד, הצליח בנס להציל את ספרי התורה. כוחות ההצלה הצליחו לכבות את הלהבות שחשפו תוצאות הרסניות. הרצפה של הקומה השנייה שהיא גם התקרה של הקומה הראשונה נשברה, וכל מה שהיה בחדרים נשרף.

תיעוד מצלמות האבטחה: החשוד חומק לאחר ההצתה. צפו:

 

חשתם לאחרונה בתופעות של אנטישמיות?

הרב וינפלד: "ממש לא. יש יחס מכבד ליהודים כאן, המון ישראלים מגיעים לכאן סביב ענף המחשבים ומה שמכונה 'טכנולוגיה עילית'. המשטרה בנתיים הפיצה צו חיפוש לאיתור הפושע, ידוע שהצית בכוונה אבל המניע לא ברור - עד שייתפס."

מה תעשו הלאה?

"אנחנו שלוחים של הרבי, הולכים לנצל גם סיטואציה לא נעימה כזאת דווקא כדי ללכת מחיל אל חיל ולהמשיך להפיץ אור. יש אלפים שמתקשרים מאז האירוע לשאול אם צריך עזרה, כולל מהקהילות הלא אורתודוקסיות מסביב וכאלו שמעולם לא הכרנו. גם אם זה על רקע אנטישמי וגם אם לא, לכולם זה נותן צביטה בלב. לא יאומן עד כמה שהקהילה מתחזקת. לטלוויזיה אמרתי ש"מה שאנחנו מדליקים - הרבה יותר חזק ממה שהדליקו אצלינו".

לתרומות ותמיכה בבית חב"ד > לחצו כאן

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
לא כ''כ מובן
כ"ג טבת ה׳תשפ״ב
שמו גם שמירה על התכולה אחר השריפה מיד או שגם לא שמו שמירה ולא מצלימות כדאי פעם הבאה שלא יקרה לנעול ולשים שמירה ומצלמות מיד בכל מקרה ידוע דברי הצ''צ בסוף דרמ''צ
בשם קדושי עליון שאחרי שריפה מתעשרים כן תהיה לנו ולכל ישראל אמן כרצון הרבי ובין כך ובין ודאי שכל א' שיתרום דבר גדול יעשה בעמיו ומכאן שלוחה ברכה לשליח היקר וארשה לעצמי בשם כל הגולשים ואנ''ש בארץ ובעולם וכל מקורבי ואוהדי חב''ד לשלוח ברכה מרובה לשליח היקר ברוכים תהיו








נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.