מערכת COL צעיר | יום כ"ג טבת ה׳תשפ״ב 27.12.2021

הצצה מרתקת לחדר הרבי: השולחן שבנה אדמו"ר המהר"ש

חדרו של הרבי הכיל במשך השנים חפצים רבים. חלקם עומדים שם עד היום, וחלקם שהו שם רק תקופה קצרה, או שהועברו למשמרת בשנים האחרונות • בין הפריטים המרכיבים את החדר הקטן שממנו יוצאת אורה לעולם כולו, בחרנו בשורה של חפצי קודש עיקריים שאת סיפורם נשרטט בפרקי הסדרה החדשה • שולחנו של אדמו"ר המהר"ש
הצצה מרתקת לחדר הרבי: השולחן שבנה אדמו
השולחן שגילף אדמו"ר המהר"ש משמאל

חדרו של הרבי הכיל במשך השנים חפצים רבים. חלקם עומדים שם עד היום, וחלקם שהו שם רק תקופה קצרה, או שהועברו למשמרת בשנים האחרונות.
בין הפריטים המרכיבים את החדר הקטן שממנו יוצאת אורה לעולם כולו, בחרנו בשורה של חפצי קודש עיקריים שאת סיפורם נשרטט בפרקים הבאים.


 

פרק ראשון:
שולחנו של אדמו"ר מהר"ש

 

לאורך שלשה חודשים נפרס ביקורו של הרבי בפריז, בשנת תש"ז. היו אלו חודשים מלאים ומיוחדים, שבזכותם נותרו לנו עד היום סיפורים ותיאורים מיוחדים שסיפרו מי שפגשו ברבי באותם ימים, ואורו מדמותו המרוממת.

הרבי ניצל את נסיעתו זו לפריז - שנועדה בעיקרה כדי לקבל את פני אימו הרבנית חנה ע"ה לאחר יציאתה מרוסיה – כדי לפעול במישורים נוספים. בין השאר, הגיעו לידיו של הרבי באותם ימים חפצי קודש נדירים, מרבותינו נשיאנו אדמו"רי חב"ד, לצד צדיקים מפורסמים אחרים.

 

השולחן שגילף אדמו"ר מהר"ש נראה סמוך לארון הספרים


 

הרבי מקבל את השולחן

בפריז התגוררה באותם ימים מרת חנה עוזרמן. אשה זו, הייתה בתו של הרב מנחם מענדל שניאורסון, בנו של אדמו"ר מהר"ש נ"ע. בהיותה נכדת הרבי המהר"ש, נותר בידה שולחן מעשה ידי סבה, שהיה ברשותו של אביה ועבר אליה בירושה.

ידוע שרופאיו של אדמו"ר המהר"ש, הורו כי לצורך בריאותו עליו לעסוק במלאכות-יד. בזכות הוראה זו, נותרו לאחר מכן שולחנות ויצירות אחרות שעשה אדמו"ר המהר"ש בעץ, שרואיהם הפליאו ביופיים ובערכם האומנותי. בין השאר, כתב בשל כך אדמו"ר המהר"ש גם מגילת אסתר ומזוזות, שמהם מפורסמים תצלומי המגילה המצויה כיום ברשות ספריית הרבי.

אותו השולחן שנותר בידי מרת חנה עוזרמן, ניתן על־ידה לרבי בביקורו בפריז בשנת תש"ז, והוא לקחו עמו בחזרה לניו־יורק. השולחן הועבר כשהוא מפורק לחלקים, וכאשר הובא לחדרו של הרבי הוא הורכב מחדש ונשאר שם, עד היום הזה.

 

בשימוש קבוע

צורת השולחן עגולה, והוא מונח לצידו של השולחן הגדול בחדר הרבי. כאשר רבו הספרים בהם השתמש הרבי, ועל שולחנו לא נותר עוד מקום התמלא גם שולחן זה, כך יצא שבמשך תקופות ארוכות בשנים האחרונות היו שני השולחנות מלאים בספרים.

באורח-קבע היה מונח על שולחן זה ספר הפטרות כתוב על קלף (עניינו של ספר הפטרות זה יסופר אי"ה באחד הפרקים הבאים).

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.