מנדי ברגר | יום כ"ג טבת ה׳תשפ״ב 27.12.2021

בקמפוס 'תומכי תמימים': שבת מיוחדת ל'פנסאים' בלוד

בשבת האחרונה התקיימה שבת פנסאים לחיילי סניף לוד • השבת התקיימה בקמפוס תות''ל המרכזית בעיר • תיעוד מיוחד מערב שבת ומהבאנקעט שהתקיים בצאת השבת המיוחדת
 בקמפוס 'תומכי תמימים': שבת מיוחדת ל'פנסאים' בלוד

בצהרי יום שישי הגיעו החיילים לקמפוס הישיבה בלוד והופנו לעמדות הרישום שהוצבו ברחבת הישיבה. לאחר קבלת התג האישי וחתימה על טפסי הרישום, התארגנות וטעימה קלה, התרכזו החיילים לכינוס פתיחה וכניסת הגנרלים וקציני הפלוגות.

בתום טקס הפתיחה, חולקו החיילים לסיירות ויחד עם המפקדים יצאו לשעת למידה בצוותא בנושא השבת.

נושא הלימודים היה "מתנה לרבי", והחיילים התחלקו לשלושה פלוגות: 'ישן חסיד', 'קם חסיד', 'הולך חסיד'. כשכל פלוגה מקדישה זמן מיוחד ללימוד נושא הפלוגה, וכיצד מקיימים הלכה למעשה את עניין הפלוגה.

מיד בסיום הלימודים מיהרו החיילים להתייצב למסדר ערב שבת מופתי, וחזרו לזאל לתפילת קבלת שבת, אותה התפללו בקול ובחיות יחד עם מפקדי סניף הפנסאים בלוד שמלווים את החיילים בכל השנה כולה.

בסעודת ליל השבת, שנערכה בישיבה, התוועד עם החיילים אורח השבת, הרב זעליג אלטהויז משפיע בישיבת תומכי תמימים בלוד - שריתק את המאזינים הצעירים עד לשעה מאוחרת בסיפורים ודברים מאלפים. היה נוכח גם בסעודת שבת ודיבר דברים מאלפים, משפיע הפנסאים בסניף לוד, הרב נטע גערליצקי – משפיע בישיבת תומכי תמימים בלוד.

במהלך הסעודה למדו וניגנו החיילים לראשונה את המנון השבת 'החייתני' המדבר על נושא השבת, מתנה לרבי. את ההמנון חיבר המפקד הת' שולם שטרסברג. יום השבת נפתח בהשכמה ללימוד חסידות משותף לפי הסיירות, המשיך בתפילה מרוממת עם צוות הפנסאים.

לאחר מנוחה קצרה להחלפת כוחות, חזרו החיילים לתכנית אחר הצהריים בחדר האוכל של הישיבה ולאחר מכן תכנית כללית בנושא השבת בזאל הישיבה, כשהמפקדים ממחישים לחיילים ע''י מערכונים את עניין המתנות לרבי. לפנות ערב, בשעת 'רעווא דרעווין', גדשו מאות החיילים והמפקדים את רחבת חצר הישיבה, כשקולות הניגונים נשמעים למרחקים...

החיילים התאספו שוב בזאל הישיבה, לתפילת ערבית והבדלה, ומיד לאחר כך, השבת המיוחדת ננעלה ב'בנקעט' יוקרתי ומפואר, שסיכם את אירועי השבת ואת החודשים האחרונים בסניף. במהלך הבאנקעט הוכרזה הפלוגה המנצחת, ולאחר מכן ניגנו כל החיילים את המנוני השבת יחד עם בעל המנגן החסידי ר' שמחה פרידמן. לסיום קיבל כל חייל את תשורת השבת 'קריאת שמע וברכות השחר'.

החיילים שבו לבתיהם עם טעם של עוד, ובתחושה של התרוממות רוח.

תודות נמסרו להנהלת ארגון הפנסאים, לרב שמעון רבינוביץ, הרב שלומי אזימוב והצוות.

כמו כן להנהלת סניף פנסאים בלוד שעמלו על הפקת השבת כולה, הת' יהודה בן חיים, ר' ינון ליפשיץ, הת' ארי וובר, הת' אריק שטרן, הת' זלמי דוברוסקין, הת' שולם שטרסברג.

תודה מיוחדת לרב מנשה חדד והנהלת ישיבת תומכי תמימים בלוד.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.