הרב יוסף יצחק עמאר | יום כ"ב טבת ה׳תשפ״ב 26.12.2021

מופתים מתגלגלים באוהל הקד': השליח מצרפת מגולל את המסע

רשמים מביקור באהל הקדוש: הרב יוסף יצחק עמאר, שליח הרבי לסען אי מארן צרפת, שהוביל קבוצת מקורבים במסע אל הרבי לחצרות קודשנו, חולק ביומן האישי את המופתים המתגלגלים
מופתים מתגלגלים באוהל הקד': השליח מצרפת מגולל את המסע
תמונות: באדיבות המצלם

כמידי שנה, לרגל יום הבהיר ה׳ טבת חג הגאולה של דורנו אנו מארגנים נסיעה של מקורבי הבית חב״ד לאוהל הק׳.

גם השנה, - לאחר שבשנה שעברה בשל מגבלות הקורונה לא התאפשרה הנסיעה, - זכינו לנסוע לשלושה ימים מה׳ טבת עד ח׳ טבת לאוהל הק׳. לציין שעבור כו״כ מחברי הקבוצה השנה הי׳ להם ביקור ראשון באוהל הק׳ או בארה״ב בכלל. הביקור אמנם היה קצר בכמות אך מלא וגדוש באיכות, שלושה ימים עמוסים בשיעורים, תפילות, ביקורים בחדר ובית הרבי, בבית חיינו בית רבינו שבבבל, וכמובן תפילות ושיעורים בסמיכות לאוהל הק׳ בכל יום ויום וכן שבת משותפת בה ערכנו שיעורים לפני כל תפילה, התוועדויות וכו׳ עד לכניסה כולנו יחד אחרי הכנות מרובות ורציניות לאוהל הק׳ ביום ראשון בבוקר.

משך כל ימות השנה, בא לי להביא כמה וכמה פעמים בשנה יחידים לחצרות קדשנו, אבל רק אחת בשנה, זה בתור קבוצה שלימה ומאורגנת על כל פרטיה לכמה ימים.

השנה זכינו לארבעה ניסים מופלאים משך כמעט כל יום מהנסיעה, ומכיון שנצטווינו ע״י כ״ק אדמו״ר לפרסם הניסים בפרשת וישב תשנ״ב ״ההכרה וההודאה ונתינת השבח לה׳ על הניסים שעושה, נוסף על היותם ענין של הכרת טובה, זה גם נוגע לביאת משיח צדקנו בגאולה האמיתית והשלימה״! הנני בזה לרשום מהנפלאות להם היינו עדים, בתודה לה׳ על הנסים והנפלאות שזכינו לראות במו עינינו מאת כ״ק אדמו״ר ובאם וזה יגרום לעוד ועוד יהודים ושלוחים להביא קבוצות לכ״ק אדמו״ר ולזכות להתברך ממנו בכל מילי דמיטב והי׳ זה שכרנו.

-

ההכנות לנסיעה החלו כבר כמה חודשים, החל מתחילת השנה, כשכולם יודעים על התאריך של הנסיעה לרבי (לקבוצת הגברים. בנוסף, לפני שבועיים חזרה קבוצת הנשים בהנהלת זוגתי השלוחה תי׳ כמידי שנה).

אחד מהמקורבים שהתקרב לבית חב״ד בשנה האחרונה, יהודי בשם מרדכי, הביע את רצונו לנסוע, אבל התמהמה עם ההחלטה, כשהוחלט אצלו בפועל היה זה שבוע לפני תאריך הנסיעה, נמשיך במילותיו שלו:

בגלל חוסר ארגון הבנתי שבעה ימים לפני היציאה, שתוקף הדרכון הצרפתי שלי פג. מיד יצרתי קשר עם הרב שלי, הרב יוסי עמאר, והסברתי לו את המצב. הנני בעל אזרחות כפולה, והוא יעץ לי להגיש בקשה לויזה בשגרירות ארה"ב עם הדרכון הישראלי שלי. מאחר שלא הצלחתי להגיע אליהם בשום צורה שהיא, הגשתי בקשה דחופה לדרכון צרפתי לבית העירייה של העיר שלי ביום חמישי, כ״ח כסלו.

יצויין, שבעיר קטנה יחסית כמו שלנו מעולם לא הונפק דרכון תוך שבוע, על אחת כמה וכמה בתקופת חגיהם, אך אמרתי לעצמי שמוטב לכל הפחות לנסות.

שם אמרו לי שעלי לספק להם כרטיס טיסה להוכיח שאכן הנני נוסע, ומכתב המעיד שאכן יש לי פגישת עבודה בניו יורק בתאריכים אלו. בעצת הרב עמאר רכשתי מיידית כרטיסי טיסה במחיר מופקע, אך לא היה בידיי מסמך המוכיח בקשה לפגישת עבודה בתאריך הנסיעה.

בעודי עומד בעירייה, ענה לי הרב בפשטות: תוציא מכתב שעליך להיות באוהל הרבי ביום שישי ו׳ טבת בשעה עשר בוקר עבור העבודה, הרי זאת האמת הפשוטה ביותר! הרי זוהי הסיבה האמיתית שלשמה אתה נוסע לרבי ולא לשום דבר אחר, להתפלל עבורך ועבור פרנסתך!

עוד בעמדי שם ביום חמישי בצהריים, עם הרב עמאר על הקו, הוא אמר לי: "המתן רגע, ומיד אסדר לך מכתב כזה". ואכן תוך חמש דקות היה ברשותי מכתב רשמי שהוא סידר בו כתוב שיש עבורי פגישה עם הרבי באוהל הק׳ ביום שישי בשעה עשר עבור העבודה! הרב עמאר שלח לי את המכתב לאימייל, העברתי לפקידה שטיפלה בתיק שלי, אך היא ענתה לי שהיא מסופקת בספק רב אם התיק יתקבל, בידיעה שהסיבה אינה תקפה וכי נדרשים מינימום של שמונה ימים לקבלת הדרכון.

עדכנתי את הרב עמאר שאמר לי: תכתוב מיידית מכתב לרבי לאוהל הק׳ כדי לבקש ברכה שתתקבל בקשת הדרכון שלך. אכן, כתבתי את המכתב מכל הלב, בתקווה כנה שאוכל להיות חלק מהקבוצה, בפרט שעבורי זו תהיה הפעם הראשונה שאזכה להשתטח על האוהל הק׳.

עם זאת, חששתי שלא אקבל את הדרכון בזמן ולכן התקשרתי כל כמה ימים כדי לברר מה מתקדם. בעזרת ה׳, ביום ששי כ״ט כסלו הודיעו לי מהעירייה שהבקשה לדרכון התקבלה! ממש לפני כניסת השבת... אף על פי כן, הגברת שטיפלה בתיק שלי נשארה פסימית לגבי הגעת הדרכון לפני עזיבתי, כיון שמועד הקבלה אורך בדרך כלל שמונה ימים, והנסיעה מיועדת עבור יום חמישי ה׳ טבת... ולפי החשבון הדרכון יגיע יום אחרי הנסיעה... הרב עמאר הרגיע אותי בכך שאמר לי שעשיתי כל שביכולתי על פי טבע, ושעלי להאמין שהצעדים הבאים יתפתחו בהתאם לרצונו הטוב של ה׳.

התקשרתי לעירייה כל יום, כמה פעמים ביום, כשבכל לבי אני מקווה לבשורות טובות. ביום רביעי ד׳ טבת, יום לפני היציאה, הדרכון עדיין לא הגיע והתחלתי לחשוש. סיפרתי לרב עמאר על דאגתי, שאמר לי לכתוב שוב לרבי. כתבתי ויישמתי את הוראת הרבי "חשוב טוב, יהיה טוב". ארזתי את המזוודה שלי כאילו הכל מסודר, ומבחינתי התכוננתי כאילו ודאי אסע.

יום חמישי, ה׳ טבת, יום היציאה של הקבוצה, אני הולך לעירייה בשעה 11:00. ונדהם לגלות שבית העירייה סגור באופן חריג מטעמי שביתה ושעריו יפתחו רק בשעה 13:30. לאחר מכן ניסיתי להיכנס לבניין נספח, נתקלתי בעובד של העירייה שביקש ממני לצאת מהבניין כי הוא סגור. התחננתי בפניו שיבדוק אם קיבלו את הדרכון שלי והסברתי לו את דחיפות המצב, הטיסה הקרובה בשעה 3:40 אחה״צ. ברוח מפוייסת הוא פתח את המקום לבדוק, אך למגינת לבי חזר אלי, ואמר לי שהדרכון עדיין לא הגיע.

השעה כבר הייתה 11:40. מדוכא, חזרתי לרכב שלי בלב כבד. יצרתי קשר עם הרב עמאר שוב כדי לעדכן אותו, אך הוא היה בטוח שאי״ה אקבל אותו אחר הצהריים ועודד אותי לחפש טיסה אחרת יותר לשעה מאוחרת אחר הצהריים ולכתוב שוב לרבי לעדכן ולבקש עוד הפעם את ברכתו הק׳. חיפשתי טיסות חלופיות, אך המחירים האמירו מופרזים מעבר לתקציב שלי. כתבתי לרבי בעוד שהרב עמאר במשרד הבית חב״ד כתב במקביל עבורי.

כעבור כמה דקות, קיבלתי טלפון מהעירייה בו בישרו לי כי הגיע היום רק דרכון אחד, וב״ה הוא שלי! השעה הייתה אז 11:45 בבוקר. מיד העברתי את הבשורה לרב עמאר, והוא שלח לי את צילום המסך שמראה שהוא בדקות אלו הי׳ באמצע לכתוב מכתב חדש לרבי עבור הצלחת הנסיעה עם שורה ״שמרדכי יקבל הדרכון שלו עוד היום״! רגעים לפני הטלפון שלי.

אחר כך הוא ביקש ממני, "כעת שיש לך את הדרכון בידך עשה מיד את הesta" (הליך בקשת אישור לנסיעה לארה"ב. הליך זה נדרש לנוסעים מצרפת שפטורים מויזה לארה״ב, בדרך כלל, מתקבל מענה חיובי תוך שעה או כמה שעות) ייאמר לזכותו של הרב עמאר שהוא היה צמוד על הקו מהמשרד, לביתו, ובדרכו לשדה התעופה לעזור לי למלאת כל הפרטים וכו׳.

אבל בזה לא תמו תלאותיי... בדיוק היום, וכעת, האתר לא פעל לצערי והי׳ בתחזוקה. שוב, על פי עצת הרב עמאר, כתבתי מכתב חדש לרבי וביקשתי ממנו להחזיר את האתר בתפעול כדי שאוכל לעשות את הesta ע״מ לנסוע. במהלך הזמן הזה, בעצת הרב עמאר, ביצעתי את בדיקת האנטיגן ע״מ להמשיך בהכנות לנסיעה, והמזוודה היתה מוכנה בין כה מאתמול.

הרב עמאר הורה לי: תתקדם לשדה התעופה! עד אז בעזרת ה' תקבל המענה חיובי לesta. בדיוק קיבלתי את תוצאות בדיקת הקורונה שהיו שליליות ב"ה, ולמרבה המזל האתר של הesta הופעלה לפתע מחדש והצלחתי להשלים את בקשת ה-Esta שלי בסביבות השעה 12:30 בצהריים. ההודעה באפליקציה ציינה שיש צורך להמתין 72 שעות לעיבוד הבקשה. בכל זאת יצאתי לשדה התעופה עם המזוודות שלי, כי הרב עמאר היה בטוח שבקשתי של esta תאושר. בדרך לשדה, בדקתי כל כמה דקות והרב עמאר יעץ לי לכתוב פעם נוספת לרבי.

כשהגעתי לשדה, הבקשה עדיין לא אושרה. כתבתי שוב לרבי, השעה הייתה אז שתיים בצהריים, שעה וארבעים דקות לפני הטיסה. הרב עמאר עם כל שאר חברי הקבוצה (11 במספר) כבר בדרכם למטוס לאחר שכבר עברו את כל הבדיקות וכו', השעה הייתה 14:30 רבע שעה לפני סיום הצ'ק אין. בהוראת הרב עמאר ניסיתי להירשם עם המזוודה הרב עמאר אמר שהרי שברוב הפעמים לא מבררים באם יש ״esta״, "תתקדם כרגיל, מחכים לך בטיסה! הרבי רוצה לראות אותך היום!".

הלכתי לדלפק, נתתי את הדרכון שלי אך הוא סורב, הפקידה שאלה אותי אם הesta מאומתת, הסתכלתי על הבקשה והיא עדיין תלויה ועומדת... אז נשברתי ולאחר כל התלאות הרבות הודעתי לרב עמאר ולקבוצה שלצערי הגדול לא אוכל להשתתף בטיול כי לא קיבלתי אישור הesta. והנה הטיסה נסגרת... הרב עמאר שכבר על המטוס אמר לי שאברר על טיסה מאוחרת יותר, כי יש טיסות בשש וחצי, שבע וחצי, ובאם עברתי כל כך הרבה קשיים עד עכשיו שלא ארים ידיים כעת! הלכתי לדוכן של אייר פראנס והמחירים היו יקרים מדי... התעצבתי בעצב רב ויצאתי משדה התעופה עם זיכוי לטיסה אחרת.

לפני שנכנסתי למונית בדקתי שוב את האתר לבקשת ה-esta ואני רואה שאושרה באורח פלא ב-15:34 בעוד הטיסה הייתה ב-15:40. עם זאת, כבר קיבלתי החזר על הטיסה שלי, הרב עמאר אמר לי לפנות לסוכנות הנסיעות שלו, ובינתיים הרב עמאר שכבר בטיסה הודיע לי שמצאה טיסה עבורי דרך לונדון להערב בשעה שבע, במחיר זול יחסית! התקשרתי לסוכנת הנסיעות ואכן, ב״ה נמצאה לי טיסה ב-800 יורו, מאתיים יורו פחות ממחיר הכרטיס שקניתי בהתחלה! חזרתי על עקבותיי, רשמתי את המזוודה שלי לטיסה שיצאה בשעה 19:00! כשהרב עמאר ממשיך לעודד "אתה רואה כשהרבי רוצה אותך אצלו, שום דבר לא יעצור אותך!".

כשהגעתי סוף סוף לניו יורק הדרכון שלי לא נמצא בשום מקום... חיפשתי בכל כיסיי אך לא מצאתי אותו... חיכיתי שכולם יצאו מהטיסה ואז הדרכון שלי שנפל בין המושבים במטוס הוחזר אליי! בסופו של דבר ירדתי אחרון שיורד מהמטוס אבל בחסדי ה׳ ובברכות הרבי זכיתי להגיע במוצאי יום הבהיר ה׳ טבת לאוהל הק׳, וכאן הרב עמאר (סביבות 11 הלילה) מחכה לי עם סעודה כיד המלך ובסבלנותו מסביר לי כל התכנית המלאה של שלושת הימים הבאים וכו׳.

למחרת, לאחר שיעור תורני בנושא החשיבות והייחודיות של נשיא הדור והתפילה על האוהל הק׳ אז נסענו לביקור במתחם של jem שם יכולתי לגלות את הארכיון של הרבי המתאר את ניסי ה׳ ומשבחים את מידותיו יוצאות הדופן של הרבי.  לאחר מכן ארוחת בוקר אמריקאית טיפוסית, ולאחריה סיור מודרך בחדר ובית הרבי בו הרגשתי רגשות עוצמתיים כולל קדושה ששלטה בחדר. חוזרים לאוהל להכנת שבת בלתי נשכחת.  התפילה התקיימה באוהל סביב הרבי: אמונה וקדושה התאחדו חזק כדי לאפשר לנו קשר חזק עם ה'.  5 שיעורי התורה של הטיול הזה היו העשרה רוחנית יפה מאוד שממנה הצלחתי להפיק הרבה לקחים, בעיקר בנושא החסידות.  הרב עמאר הוא אדם יוצא דופן, השיעורים הללו עשירים ומרתקים, תמיד עם נימה של הומור היא מצליחה לגעת בליבנו ובתשומת הלב שלנו כדי לגרום לנו להרגיש קרובים יותר מכל דבר לתורה.  אני מייעץ לכל מי שרוצה ללמוד להתפתח בתורה ולמצוות עלייה לרגל זו כי זהו מסע יוצא דופן ובלתי נשכח.  בעזרת השם, זו תהיה הראשונה בסדרת נסיעות לאוהל הק׳ שיעלו אותי עוד יותר לעבר השם.

אני רוצה לסיים שנוכחתי לראות כי באמצעות הצדיק שלנו הרבי, אנו מקבלים הוכחה לכך שהשכינה מקיפה אותנו ושהשם מנחה את צעדינו.

עד לכאן סיפורו המיוחד והנפלא של מרדכי, המוסר השכל מהסיפור דלהלן, שכשדבקים במטרה, מתפללים, מאמינים ומשתדלים ככל יכולתנו זוכים לראות נסים ונפלאות בזמן הזה! והרי ה' טבת הינו היום סגולה ועת רצון שהוכרז ע״י כ״ק אדמו״ר ולא יתכן שיהודי הרוצה לנסוע אליו, לא יוכל!

 

יום ו׳ ו׳ טבת:

באמצע הלילה קבלתי הודעת וואטסאפ משלמה, אחד מוותיקי חברי הקהילה שהצטרף אלינו בנסיעה קבוצה הקודמת, והוא כותב בבהלה: אתמול בלילה אשתי קיבלה שיתוק מוחי ל״ע רציני... זה הגיע בפתאומיות.. כל צד ימין משותק.... אנא ממכם תתפללו אצל הרבי שיקרה כאן נס רציני! אנא ממכם.

עניתי לו מיידית: כפי שהנך יודע, אנחנו בדיוק כעת הגענו לנסיעתנו השנתית עם הקבוצה לאוהל הק׳, אנחנו בטח נתפלל עבורה היום ומחר ויום ראשון אי״ה ובטוחני שנזכה לשמוע ממך בשורות טובות, הישאר חיובי ובטח יהי׳ טוב!

עם סיום הביקור, ביום רביעי י״א טבת בעודי חושב לטלפן לשלמה להתעדכן ממצבו, והנה הוא שולח לי מסר בוואטספ וכותב ככה:

"הרב עמאר, הודות לתפילותיך על האוהל של הרבי, וכל התפילות שנעשו, אתמול התרחש נס גלוי! בהיכנסי לחדר אישפוזה בבית הרפואה, שמעתי אותה מדברת למרות שביום ששי אמרו לנו כל הרופאים שלא חושבים שתוכל לדבר עוד הפעם! ובאם וכן ורק בספק יהיה זה באם כמה וכמה חודשים תעבור טיפולים ארוכים ומייגעים של תרפיה, כעת, אין להם שום הסבר רפואי איך זה קרה, הם בעצמם לא מאמינים. אין לי מילים להודות לך! נס גלוי אירע לעינינו! תבורכו מפי עליון!".

עניתי לו כי אני בטוח שאתה ואני יש לנו הסבר ויודעים למה הנס קרה! ובטוחני שנשמע עוד ניסים, ועד אז בא נקבע יחד מתי אני יכול לעבור לבדוק המזוזות של הבית שלך שלא נבדקו מזמן, נמשיך להתפלל ובטח נשמע בשורות טובות!

״דער רבי וועט געפינען א וועג״!

במשך היום, בקרנו בחדרו הק׳ של הרבי, בספריה של אגודת חסידי חב״ד, 770, ואח״ז בסטודיו של jem להראות להם מקרוב העבודה הנפלאה הנעשית קרוב לשלשה עשורים ע״י ידידי ורעי ר׳ אלקנה שמוטקין, לשמר ולשחזר תורת כ״ק אדמו״ר לתועלת כולם בכל קצווי תבל, וכל פעם יושבים שמה כמה דקות לראות כמה סרטוני ווידאו, שאלות ותשובות וכו׳.

היה זה כבר קרוב לשתיים בצהריים, שאז היינו אמורים לרוץ להתפלל בבית כ״ק אדמו״ר ולמהר לנסוע בחזרה לאוהל הק׳ שמה נעבור כולנו השבת בצוותא, בהתוועדות ושיעורים וכו׳ כרגיל. רגע לפני שכולם קמו, ר׳ אלקנה אומר: הנה כאן עוד קטע מיחידות מחנה ישראל של מישהו בנושא פרנסה. "טוב" אני אומר לכולם "בואו נשב ונראה הקטע האחרון, ואח״כ מוכרחים לצאת".

שמתי לב, שבמשך הווידאו שנים מהקבוצה אהרן ומיכאל – שהם שותפים באותו עסק - לא מפסיקים לדבר ביניהם... ביקשתי קצת שקט... ביציאה בדרך לרכב אומרים לי: אינך יכול לתאר מה קרה כעת. הווידאו שהוא הראה כעת הרבי ענה בדיוק על כל שאלותינו! היה זה קטע ווידאו בה הרבי מייעץ לבעל עסק לא לתת יותר כוח לשותפים אחרים ובאם כבר לשמר 51 אחוז בידם וכו׳ כדי שלשותף חדש לא יהיה יותר כח מהם. והנה הם אומרים לי אלו בדיוק השאלות שהיו לנו לגבי הכנסת שותף חדש בעסקה.

קטע נוסף שהוקרן – והי׳ ממש נוגע לשאלתם - היה לבעל עסק שרצה להפסיק לעבוד כי יש לו כבר הצלחה וכו׳ ורצה להפנות יותר זמן ללימודים וכו׳, והרבי אומר לו שלעולם לא ראיתי שמישהו שמצליח ירצה להפסיק ההצלחה, בדיוק להיפך, ימשיכו עם ההצלחה ובטח ימצאו גם זמן ללימודים והשאר! מדהים ״דער רבי וועט געפינען א וועג״! ניתן לראות כיצד גם כיום מוצא הרבי את הדרך לענות לשואלים ומבקשים.

יום א׳ ח׳ טבת:

יום כניסתנו הרשמית של כל הקבוצה באוהל הק׳ כולנו יחד אחרי עוד שיעור ועוד סיפורים ממופתים אצל הרבי (וגם זכינו לשמוע מופתים חיים מידידנו ר׳ הרצל שי׳ קוסשווילי על המופתים להם זכה בכמה ילדים בברכות הרבי ב״ה ועוד).

לאחרי שלמדנו חלק מהשיחה הידועה של י׳ שבט תשי״ד אודות המחילות שנעשות מאוהלי הצדיקים ישיר לארץ ישראל ושכיום בגלות מקום הציון הק׳ יותר נעלה ממקום המקדש בגלות, וזה המקום שם זוכים שהתפילות יתקבלו וכו׳, אני גומר עם כמה סיפורים קצרים וא׳ מהם כדלהלן:

באחת ההתוועדויות סיפר המזכיר הרב לייבל גרונר: גם היום לאחר ג' תמוז נמצא הרבי עם התמימים מביט עליהם ובוחן כליות ולב, הנה דוגמא אחת מני רבות שסיפר אחד מאנ"ש לאחרונה באחת הפעמים בהן ביקרתי באוהל הק' עצר אותי אחד מן התלמידים הלומדים ב... וביקש להצטרף אלי בנסיעתי חזרה לקראון הייטס הסכמתי בחפץ לב. הבחור התיישב במושב האחורי של המכונית ונרדם תוך כדי הנסיעה לאחר כמה דקות התעודד הבחור משנתו בבהלה וצעק וואו! הוא תפס את ראשו בשתי ידיו ואמר: אני לא מאמין! הבחנתי שהוא נתון בסערת רגשות עזה והוא איננו מוצא מקום לעצמו לא הצלחתי להבין מה כל כך הסעיר אותו. לפתע פתאום שאלתי אותו מה קרה? למרות מאמציו לא הצליח להסתיר את מבוכתו, אך הוא ניאות לספר לי: בטרם נסעתי לאוהל הלכתי כמובן לטבול במקווה. חברי שהציע לי טרמפ לאוהל המתין לי ולחץ עלי להזדרז. לא היה לי נעים לעכב אותו ואכן הזדרזתי מאוד. אינני יודע כיצד ייתכן שקרה לי דבר כזה אך כנראה שללחץ ולמהירות היה חלק בזה ושכחתי ללבוש את הטלית קטן שלי, שכחתי אותו במקווה. עתה כשנרדמתי הגיע אלי הרבי בחלום פניו הק' היו רציניות והוא אמר לי: בפעמים הבאות שתבוא אלי תבוא אלי רק עם טלית קטן! כאשר סיים הבחור את סיפורו המדהים, הרהבתי עוז ובלי לקבל את רשותו הרמתי את חולצתו ואכן גיליתי שהוא לא היה לבוש בטלית קטן!

עכשיו אני בחרתי סיפור זה באקראי מתוך שלל סיפורים שהכנתי וסיפרתי לקבוצה כל ארוחה, לאחרי כל שיעור וכו׳. והנה פתאום אחד מהקבוצה בשם יעקב היושב מולי, אומר לי: זה לא יאומן מה שאתה מספר! אמרתי לו, מה קרה? הוא מספר ככה: לי יש שלוש ציציות (האמת עד לרגע זה לא ידעתי שהוא שם טלית קטן בכלל, וכנראה לקחם עבור הנסיעה). שאלתיו מדוע שלוש? הוא אמר שהוא מחליף כל יום.

יעקב המשיך בדבריו, אנחנו כבר כאן שלושה ימים, אז כל יום שמתי טלית אחרת, והבוקר מכיון שאמרת לנו לעשות המזוודות לפני שנגיע לשיעור, להתפלל ולהיכנס ביחידות לרבי, שמתי וקיפלתי בחזרה את שלושת הציציות שיש לי במזוודה, כי חשבתי שמכיון שטסים היום בחזרה ומחר אלך לעבודה, לא אסתובב עם טלית קטן כרגיל מידי יום וכו׳.

ופתאום, מבלי שתדע שום דבר אתה מספר סיפור זה שהרבי בא בחלום למישהו ואומר לו״ תבוא אלי רק עם טלית קטן״, ואתה מספר את זה דוקא היום – היום שאין לי טלית קטן עלי! לא אתמול או יום הקודם שאז הי׳ לי! בטוח שזה סימן עבורי, אלך להתחלף ולשים הטלית קטן כעת לפני כניסתי לאוהל הק׳!

*

ב״ה חזרנו כל הקבוצה למקום השליחות יום שני ט׳ טבת בבוקר.

בטוחני שעוד נזכה לשמוע רבות מחברי הקבוצה על הנסיעה הנפלאה עם רבות מופתי להם זכינו משך הנסיעה וזה יחזק עוד יותר התקשרותם לאילנא דחיי (וכבר כמה רוצים לחזור משך השנה ולא לחכות לנסיעה המאורגנת שנה הבעל״ט).

לציין שב״ה ששה מתוך חברי הקבוצה – בעקבות הנסיעות הקודמות, מניחים רש״י ור״ת, לומדים רמב״ם וכו׳ וב״ה מתקדמים בהתקשרותם לאילנא דחיי.

אסיים באותה שיחה בה התחלנו, וישב תשנ״ב:

״וזהו גם מענה לאלה המתאוננים, מדוע לא רואים כיום מעשה ניסים כמו בדורות הראשונים!״ בהמשך מביא הרבי מה שהפכו ההימנון של מדינת צרפת לקדושה כדוגמא לנס הקורה בימים אלו״.

והעיקר שנזכה זעהן זיך מיטן רבין והוא יגאלנו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.