מערכת COL | יום כ"ב טבת ה׳תשפ״ב 26.12.2021

זאב, זאב: איך פותרים את ה'פשעים הקטנים' בקראון הייטס?

בעיית 'הפשעים הקטנים' בשכונה החב"דית: לעומת אלו שקראו להתלונן על כל התנהגות חשודה או תמוהה המתרחשת בקראון הייטס, כדי למשוך את תשומת לב המשטרה לכמות מקרי הפשע הגוברים, מציע הכותב לפעול בדרך שונה לגמרי • "פתרונות" שנולדו אך ורק מתוך פחד נוטים בדרך כלל להחמיר את הבעיה" • הוא גם מציע שורת דרכים ואמצעים להתמודד, בין היתר להקים סיורים משותפים עם קהילות השחורים
זאב, זאב: איך פותרים את ה'פשעים הקטנים' בקראון הייטס?

ה'פשעים הקטנים' שמדירים שינה מעיניהם של תושבי קראון הייטס: כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, בעלי חנויות ותושבים בשכונת קראון הייטס החב"דית מדווחים על מקרים רבים של 'פשעים קטנים' הכוללים תקיפות, הצקות, פריצות וגניבות שבוצעו בשכונה במהלך השבוע האחרון כאינדיקציה מדאיגה לעלייה ברמת הפשיעה כנגד יהודים.

בכתבה על ה'פשעים הקטנים' צוטטו תושבי ששכונת קראון הייטס הקוראים להתלונן למשטרה על כל נסיון לפשע או התנהגות חשודה, ובכך כביכול להעלות את גרף הפשעים ואולי בכך לגרום למשטרה להגיב ביתר עוצמה.

מנגד, במאמר באתר COLLIVE, מציע הכותב שורת צעדים שיש לנקוט כדי להגן על שכונת קראון הייטס, ולהפוך בה את החיים לבטוחים יותר, על ידי פעולות מתוכננות שאינם מונעות על ידי פחד או 'דיווחי יתר' למשטרה.


עוד בנושא: בקראון הייטס מודאגים מעלייה בהיקף ה'פשעים הקטנים'


 

By Yomin Postelnik

ראינו שלל רעיונות כיצד להתמודד עם המצב הבטחוני העגום בקראון הייטס. רבים מהנושאים הללו למרבה הצער חלים גם באיזורים רבים אחרים ברחבי העיר ניו יורק. בכל מקרה, פתרונות הגיוניים יכולים לעזור לאנשים בכל מקום.

מכיוון שהבעיה נובעת מהיבטים רבים (חברתית, שנאה, איפוק משטרתי מוגזם, אדישות מכל הצדדים) כל פתרון שלא יתמודד עם כל אלה לא יהיה שלם. לפעמים התמקדות באחד עלולה להחמיר בעיות אחרות. הגרוע מכל "פתרונות" שנולדו אך ורק מתוך פחד נוטים בדרך כלל להחמיר את הבעיה.

קודם כל, בואו נדאג שלא להחמיר את המצב, ה' ישמור. רעיונות הכרוכים בהגשת תלונות על כל מעשה לא יציב רק יחמירו את המצב ויפחיתו את הסיכוי שהמשטרה תגיב על מקרים חמורים באמת.

לקציני משטרה רבים יש דעות חיוביות על הקהילה ולעשות משהו שרק יציק ויעצבן הוא פסול ביותר.

פתרון חלקי אחד הוא הגדלת כוחות ההתנדבות המקומיים. זה גם טומן בחובו סכנה. מתנדבים מקומיים מסתכנים בהעמדה לדין, בשלומם האישי ועוד. אפילו לעמוד בזוגות ולתעד בוידאו, לפעול בצורה בטוחה למנוע גניבות והפחתת התקפות, גם צעדים פשוטים כאלו מסייעים להגברת הביטחון. לפעול בשתדלנות מול המשטרה והשלטונות כדי לאפשר לארגונים הללו לפעול בצורה סבירה - זה שווה את המאמץ.

אפשרות נוספת היא הקמת קבוצת מתנדבים קהילתית מעורבת עם קהילות אחרות. יש הרבה לא יהודים בקראון הייטס ובאיזורים אחרים שנפגעו קשות מפשעים. הכנסתם בצורה יעילה לסיורי רחוב, לגיבוש קבוצות נוער היא דרך טובה לטווח ארוך.

אפשר לקחת כמודל את פעילות הנוער של ארגון CTeens המשלב הוראה, כישורי חיים, ופעילויות מוסריות. זה ניתן לשיכפול בקבוצות מקומיות. סיוע לשכנים לא יהודים להקים קבוצות כאלה הוא חלק מ"שבע מצוות בני נוח" ויש לו יתרון עצום לכולם.

מה שבטוח, זה לא 'כיף' כמו לעשות מהומה ולצעוק בכל מקום שיש לנקוט באמצעים קיצוניים. זה דורש תכנון וחכמה.

צריך לפנות לשכנים. זה אולי יביא רק התקדמות קטנה בהתחלה. זה 'כלים דתיקון' והדבר היחיד שמוביל לתוצאות מבוססות לטווח ארוך.

כשנשיא ארה"ב דונלד רייגן נורה על ידי מפגע ממעמד הביניים, הרבי דיבר על כך שהיורה קיבל בחייו את כל מה שהיה צריך ולא פעל ממצוקה אישית ומחוסר של משהו בחייו.

הרבי מטיל את האשמה באופן ישיר על האופי הנהנתני של החברה שאינה מספרת לילדים על "עין רואה ואוזן שומעת" של הקב"ה. הרבי אמר בבירור שזו הדרך היחידה למנוע חורבן חברתי.

קבוצות נוער אלו חייבות להיות עם מרכיב כזה ובצורה אמיתית. כן, 'שבע מצוות בני נוח' היא הדרך היחידה להציל את החברה לטווח ארוך והקמת קבוצות כאלה יהיו צעד גדול בדרך לעשות זאת. הם גם יתחילו מיד לשפר את יחסי השכנות.

דבר נוסף שיש לשים לב אליו הוא שימוש בסמים. השימוש בסמים שנחשבים 'קלים' אינו מגונה מספיק בחברה. לצריכת סמים יש קשר להתפרעויות, "להכות ליהודי" ברחוב כביכול ב"משחקים", חטיפת מכוניות, גניבת חנויות ועוד שלל פשעים אחרים – מסוגים שונים. כשהם עונים לך שהם מקווים שלבני נוער יהיה יותר מוסר, שאל אותם איך הם אמורים ללמוד משהו מהורים מכורים לסמים שמתעדפים להגיע ל"היי" (אם אי פעם היה שם שגוי למה שהוא ללא ספק המעשה הנמוך ביותר).

זאת ועוד. לאחר שחיינו במדינה שבה לא אסרו שימוש בסמים 'קלים', ראינו ממקור ראשון את ההשפעות. שריפות הבתים גברו, וסיכנו בנייני דירות שלמים.

תאונות הדרכים גברו, המחסור בשירותים היה כה עמוק (ככל שהחברה הפכה ליותר ויותר רשלנית), עד שמציאת ניקוי יבש אמין הפכה לאומנות. תקלות בתי הרפואה גברו כאשר עובדים שהשתתפו במה שהיה מכונה בצדק "שימוש בסמים" שנים ספורות קודם לכן נותרו כעת לטפל בחולים. אלו היו רק חלק מהבעיות וכל הנושא צריך מאמר נפרד.

בקיצור, הצעדים הבאים יכולים לעזור מאוד למצב, בזמן קצר מאוד:

- הגברת הסיורים המקומיים וחלוקת תפקידים וסיורי מתנדבים לפי רחובות, גם אם הם מוגבלים מאוד במה שהם יכולים לעשות.

- לובינג ציבורי להגנת מתנדבים מפטרלים.

- ייזום דיאלוג עם כל הקבוצות במטרה לנסות למזער פשיעה.

- עבודה עם קהילות אחרות כדי לעזור להם להקים קבוצות נוער במטרה לעצב את חינוך ילדיהם לנוער תורם לחברה. (סביר להניח שרבים יסרבו. חלקם לא. אתה עובד עם מי שאתה יכול כדי להשיג כל תוצאה).

- הקמת סיורים בין-קהילתיים שונים.

- הבאת הכרה בה' ובעיקר היהודי (אחד מ-13 עקרונות היסוד) בצדק, גמול ותוכחה של האשם, בכל הפעילויות הבין-קהילתיות.

- התנגדות לתרופות משנות תודעה.

- לא מגיבים מפחד. מגיעים לפתרונות דרך מחשבה.

אלה כמה פתרונות ואולי יש לך אחרים. יש לשקול את כל הפתרונות המתחשבים, תוך התחשבות ביתרונותיו של כל אחד ועם לפחות בדיקה שטחית של גם תוצאות שליליות ברורות. כמו תמיד, דברי תורה וחזונו הברור של הרבי לגבי הבעיות עמן עמדה החברה והפתרון שניתן המסייע לכל היבטי הבעיה צריכים להוות דוגמה מנחה למי שראה פעם אחר פעם כמה נכונים והכרחיים הפתרונות האלה תמיד.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.