הרצל קוסאשוילי | יום י"ט טבת ה׳תשפ״ב 23.12.2021

המסעדן שהפך לפנים של הקורונה: 'מואיז הקטן' בראיון נרחב

בלי שהוא בכלל התכוון, אלדד סיטבון, שמוכר בעיקר כמואיז הקטן, הפך לאוטוריטה בתחום ניתוח תחלואת הקורונה ובחינת המגמות • כעת הוא מדבר בראיון נרחב ל-COL • הזן החדש, הקונספירציות והתמודדות הממשלה
המסעדן שהפך לפנים של הקורונה: 'מואיז הקטן' בראיון נרחב
צילום רקע: שאטרסטוק | בקטן: מואיז הקטן

הוא הפך לדמות מדוברת. הגרפים שמפרסם לעיתים קרובות הופכים לויראלים. עיתונאים בכירים ואפילו פוליטיקאים ורופאים ומקבלי החלטות מצטטים אותו, שומעים מה שיש לו לומר. תכירו את מואיז הקטן, או בשמו האמיתי אלדד סיטבון.

ביום יום הוא איש מסעדות, מתעסק באוכל ובקולינריה. מאז שהחלה הקורונה החל לחקור את הנתונים ולצלול אל עומקיהן. הוא בדק מגמות וניתח נתונים והפך לאוטוריטה בתחום. הערב הוא דיבר עם COL בתכנית ליל שישי, והתמקד כמובן בזן האומיקרון.

אבל דבר ראשון, לשאלה הכי מסקרנת: מה לכהן בבית הקברות. או במילים פשוטות: מה למסעדן ולגרפים של חולים ומחוסנים?

"זה עולם אחר לגמרי", מודה סיטבון, "אבל גם במסעדה יש חישובים מאחורי הקלעים, אז היה לי איזה רקע. איך הגעתי? מחרדות. בהתחלה היו חרדות, ומידע לא היה, וכשמצאתי אותו מסתבר שלאף אחד לא היה, אז שיתפתי אותו ולאט לאט נשאבתי לזה ועם הזמן הפכתי לפנים של הקורונה".


האזינו לראיון המלא:

האזינו לתוכנית המלאה לפי נושאים >>


בישראל יש מחסור בדיווחים בקורונה? נראה שהמידע תופס חלק נכבד מהחדשות.

"נכון, ואני יכול להוסיף שאני מחפש הרבה לאחרונה נתונים מה קורה בחוץ לארץ, ואני יכול לומר ובפרט בצל האומיקרון, שהנתונים שיש לנו בישראל והמדדים הם ברמה גבוהה מאוד, מהגבוהות שקיימות".

עיקרה של השיחה עם סיטבון עסקה, כצפוי, בזן החדש של הקורונה שהשתלט על חיינו. "אם צריך לנתח את האומיקרון", אומר סיטבון, "צריך להמתין חודש. כמו שלפני חודש לא ידענו כלום והיום כבר יודעים קצת, בעוד חודש נדע הרבה יותר טוב.

"כבר יודעים, אבל לא מספיק. בוודאות יודעים שהזן החדש מדבק הרבה יותר, בקצב הרבה יותר מהיר, זה לא הדלתא. נוסף לכך ההערכות, שכבר מבוססות מיום ליום ומיטב המדענים שאוהבים לחכות לחותמת כבר אומרים אותן, הן שהזן הזה יותר קל מהדלתא וכל מה שהכרנו עד היום. הוא גורם למחלה קלה יותר ולסיפטומים קלים יותר.

"השאלה בסוף היא המספרים הגדולים. השאלה היא כמה אחוזים פחות של חולים קשים הוא יביא, כי בסוף מה שמענין אותנו זה בתי הרפואה שלא יגיעו לתפוסה מלאה. השאלה אז כמה הוא יאיים על בתי הרפואה. להדביק הוא ידביק וידביק הרבה. הולך להיות פה משהו שלא הי, אי אפשר לברוח מזה".

בהמשך הראיו ד יבר על מתנגדי החיסונים ועל התמודדות הממשלה מול הגלים האחרונים. האם היא נוהגת טוב?

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.