מגזין COL | יום י"ט טבת ה׳תשפ״ב 23.12.2021

"הרבנית התקשרה: הגיעה העת להשתתף בכנס הצאצאים!"

"ה'איגוד' - המוסד הראשון מע"א מוסדות שהרבי העניק לו 'גושפנקא'!". לקראת כ"ד טבת, האחים הרבנים הלפרין, העומדים בראש 'איגוד צאצאי רבינו הזקן' מספרים בראיון מיוחד ל-COL על הקמת הארגון, ההוראות המיוחדות מהרבי, וגם חושפים מיזם שעתיד להתחיל לפעול בקרוב •  הַבִּיטוּ אֶל צוּר חֻצַּבְתֶּם

 


 מגזין COL 

"הרבנית התקשרה:

הגיעה העת להשתתף בכנס!"


 

בימים אלו נשמעים כבר הדי-ההכנות לקראת יום הולדתו ה-120 של הרבי נשיא דורנו – בי"א ניסן השתא. בהקשר זה, רבים נזכרו בהתוועדות של י"א ניסן תשל"ב – "שנת השבעים", במהלכה פנה הרבי לחסידים באופן מפתיע, וביקש כ"מתנה" ליום הולדתו, את הקמתם של ע"א מוסדות חב"דיים חדשים במהלך השנה הקרובה.

לא רבים יודעים, אך המוסד הראשון שקיבל את אישורו של הרבי להיכלל באותם ע"א מוסדות, היה 'איגוד צאצאי רבנו הזקן'.

 

הוגה הרעיון. הגאון החסיד הרב שמואל אלעזר הלפרין ע"ה

 

בחודש שלאחר אותה התוועדות, נערכה בירושלים אסיפה של רבני חב"ד ומנהלי המוסדות, במטרה לבחון אלו מוסדות חדשים ראוי להקים לאור בקשתו של הרבי. בין הנוכחים היה גם ראש ישיבת 'תורת אמת', הגאון החסיד רבי שמואל אלעזר הלפרין ע"ה, שנשא דברים במעמד וגם הביא עמו רעיון מעשי. ההצעה הייתה חדשנית: להקים איגוד שיחבר בין כלל צאצאי רבינו הזקן ויפעל לקירובם לתורתו ושיטתו. חסידי חב"ד פועלים לקירוב ה"חוצה", טען הרב הלפרין. האם לא ראוי שתינתן על ידנו, חסידי חב"ד, תשומת הלב ראויה לקירוב בני משפחת רבותינו נשיאנו, לצור מחצבתם, לאור היהדות והחסידות?

הרבי אימץ את הרעיון בהתלהבות, ועודד את הרב הלפרין ע"ה לפעול להגשמת חזונו זה ולהקים את ה"איגוד" – זאת על אף עיסוקיו הרבים כראש ישיבת "תורת אמת" – כשהוא מפליא בביטויים על החשיבות הגדולה שבכך.

 

כך הכול התחיל

לקראת 'כינוס הצאצאים' שייערך אי"ה במוצאי השבת הקרובה, פגשנו לראיון את הרב יצחק מאיר הלפרין, בנו של מייסד "איגוד צאצאי רבינו הזקן", הגאון החסיד רבי שמואל אלעזר הלפרין ע"ה. הרב יצחק מאיר יחד עם אחיו הרב משה צבי שיחיו עומדים כיום בראש "איגוד הצאצאים" ופעולותיו הרבות. ביקשנו לשמוע ממנו על הקמת "איגוד הצאצאים", ויחסו המיוחד של הרבי לארגון.

 

ממשיכים את דרך אביהם. האחים הרבנים הלפרין

 

• במה התבטאו פעולותיו של ה"איגוד", מאז הקים אותו אביכם בשנת תשל"ב?

"לאור הסכמתו ועידודו של הרבי, החל אבי ע"ה לעסוק בנושא במרץ רב. במשך תקופה ארוכה עמל על יצירת רשימות וקיבוץ שמות של משפחות הבאות מגזע רבנו הזקן. חודשים ספורים לאחר שהוכרז על הקמת 'איגוד הצאצאים' נערך כינוס הצאצאים הראשון בהיסטוריה. היה זה בחנוכה תשל"ג, כאשר לקראת מועד האירוע קיבל אבי מכתב ארוך ובו שורת הוראות מפורטת בהם מורה לו הרבי כיצד להתכונן לאירוע וכיצד לפרסמו."

"בסיום המכתב, הוסיף הרבי מספר מילים בכתב יד קודש, שסיומם "ואשרי חלקו כו'", מילים שלצד רצף הוראות מפורטות שיצאו מהקודש בימי הבראשית של ייסוד 'איגוד הצאצאים' נתנו לאאמו"ר ע"ה את ההבנה כיצד הרבי רואה את פעילות 'איגוד הצאצאים' והחשיבות הגדולה שהוא מייחס למפעל זה.

נוהג היה – אבי ע"ה - לומר כי הביטוי "אשרי חלקו" אינו נחלתו הבלעדית, אלא אמירה הנוגעת לכל מי שמתעסק ושותף בפעולות 'איגוד הצאצאים'.."

 

"מתי סוף סוף יצא לאור ספר הצאצאים?!"

בשנים הבאות, הלכו פעולותיו של 'איגוד הצאצאים' והתרחבו; בהמשך יצא לאור בטאון האיגוד "מחצבת", שהרבי כיסה 95% מעלות הוצאתו. שנים אחר כך, יצא לאור מטעם האיגוד פרי עמלו של הגרש"א הלפרין  ע"ה "ספר הצאצאים" עליו שקד מאז הקמת ה'איגוד', ובו שושלת היחס של אלפי צאצאי רבנו הזקן, לצד תיאור דמויותיהם של צאצאים בולטים, כאשר בכל דור במרכזו של הספר מעטר פרק מיוחד לכבודם של רבותינו הק'. 

 

אנו מתעניינים אצל הרב הלפרין האם ישנו המשך לאותו פרויקט שאפתני אותו החל אביו ע"ה, שליקט את שמותיהם של כל צאצאי רבינו הזקן.

• כאשר יצא ספר הצאצאים בזמנו הוא מנה כבר אז – לפני למעלה מארבעים שנה – אלפים רבים של שמות. ניתן רק לשער שעד היום הכפיל המספר את עצמו עשרת מונים. האם אתם יודעים להעריך בכמה צאצאים מדובר כיום?

"זאת שאלה טובה", אומר הרב הלפרין, "ובכן, במשך שנים רבות אנו שוקדים על עדכון מאגר 'הצאצאים', כאשר כיום אנו עומדים בקשר ישיר עם למעלה מ-4,000 משפחות מהם. כעת ניתן לחשוף, כי אנו עומדים לקראת השקתו של מיזם אינטרנטי עצום בהיקפו, שיציג את אילן היוחסין של צאצאי רבנו הגדול על שלל ענפיו. על פי המידע שיש בידינו נוספו לאילן במשך השנים למעלה מ-20,000 צאצאים. זוהי כמות עצומה, שלפי הערכות – תכפיל ואף תשלש את עצמה בעתיד, לאחר שהמיזם ייחשף לציבור, והצאצאים בעצמם יוכלו להשתתף בעדכון האילן רב הפארות."

 

קורת רוח גלויה. הרבי מקבל את ספר הצאצאים מידי הגרש"א הלפרין ע"ה

 

על חשיבות פרסום אילן הצאצאים, ניתן אולי ללמוד מן היחס שהעניק הרבי ל"ספר הצאצאים" המקורי. אחת ההתייחסויות המיוחדות שהעניק לספר ולעורכו, הייתה בשנת תשל"ח, כאשר הרבי הוסיף בכתב ידו הק' בסיום אחת מאגרותיו אל הגרש"א הלפרין ע"ה: "מתי סו"ס [= סוף סוף] יו"ל ס' הצאצאים?!".

 

השתתפות בכינוס – קיום רצונו של הרבי

• אנחנו עומדים ימים ספורים לפני כ"ד טבת, יום הסתלקותו של רבנו הגדול. כמדי שנה, גם השנה במוצאי השבת שלפני כ"ד טבת יתקיים "כינוס הצאצאים" השנתי. מה עניינו של הכינוס?

"כפי שכבר הזכרתי", משתף הרב הלפרין, "בימי החנוכה של שנת תשל"ג התקיים כינוס הצאצאים הראשון. הכינוס היה בעצם כנס היסוד של האיגוד, לקראת שלל פעולותיו העתידיות. לאחר ההצלחה הרבה של הכינוס, כאשר שהה אבי ע"ה בבית חיינו בחודש תשרי בשנת תשל"ד, הורה לו הרבי לערוך 'כינוס צאצאים' בארה"ב בעת שהותו שם, כאשר הרבי מורה להרב שמואל מנחם מענדל בוטמן שיחי' לעמוד לימינו בארגון הכינוס. הכינוס אכן התקיים בליל הושענה רבה באולם יאנג יזרעאל, בהתראה של שבועיים מראש בלבד. מאז הוא מתקיים גם בארצות הברית מידי שנה.

 

הכינוס הראשון. חנוכה תשל"ג

 

"במשך הזמן, נקבע המועד להתכנסות השנתית במוצאי השבת שלפני כ"ד טבת. מחזה נפלא לראות את המוני הבאים, שרבים מהם מטבע הדברים אינם נמנים על חסידי חב"ד. 

"לצד שולחנות ערוכים מסבים חסידים מחצרות שונות, ליטאים ובני שאר הקהילות, שכולם מתאגדים יחדיו לערב אחד, על מנת להתעורר בהתקשרותם לסבא הגדול המשותף לכולם, רבינו הזקן. זהו מראה נהדר שאין כדוגמתו בין נכדיהם של גדולי ישראל אחרים. אלו רגעים של התעוררות המנוצלים להוספה בלימוד בתורת הסב הגדול והליכה בדרכיו".

"לקראת הכינוס הראשון", מספר הרב הלפרין, "שיגר הרבי לאבי ע"ה מכתב ובו שורת הוראות. בין שאר ההוראות, כתב לו הרבי כך: "מובן שנוגע וביותר שיהי' בהצלחה. לכן כדאי להבטיח שתהי' ההשתתפות בו כראוי, הן בכמות והן באיכות". הדברים מדברים בעד עצמם. הרבי חפץ שההשתתפות בכינוס תהיה גדולה ומכובדת, וקיום רצונו זה של הרבי, שייך לכל חסיד שדברי הרבי חשובים לו".

 

הגיעה העת להשתתף!

כדי להבין עד כמה הייתה חשובה לרבי השתתפותם של הצאצאים בכינוס, ניתן ללמוד מעובדה לא מפורסמת, אותה מספר הרב שם רוקח שליט"א, מצאצאי רבנו הזקן שמשפחתו זכתה ליחס של חיבה גדולה מאת הרבי והרבנית כקרובי משפחה.  

וכך הוא מספר:

באחת השנים לקראת כ"ד בטבת, התקשרה הרבנית הצדקנית ע"ה אל סבתי מרת דבורה לאה ע"ה, וסיפרה שזה עתה התקשר אליה בעלה-הרבי וביקש מנה למסור שהגיע העת שנכדיה ישתתפו בכינוס הצאצאים!

 

 אָב אֶחָד לְכֻלָּנוּ. ריקוד 'הצאצאים' בכנס

 

הרב הלפרין מסכם: "גם השנה בעזרת ה', במוצאי השבת הקרובה פרשת שמות, תערך ההתוועדות השנתית בעיה"ק ירושלים, לקראת יום ההילולא של רבנו הגדול זכותו הגדולה תגן עלינו".

"ומכאן קריאה! -

"אחיי ורעיי, אנ"ש חסידי חב"ד, צאצאי רבנו הזקן, אני קורא בזאת קריאה כפולה – מלאו וקיימו את רצונו הק' של רבנו נשיאנו, בואו והשתתפו בהתוועדות השנתית אתם ומשפחתכם, לצד מאות רבות של קרוביכם, צאצאים לאילן הגדול מכל גווני הקשת של קהילות הק' המצפים גם כן לראותכם".

הרב  הלפרין מציין גם לסיום, כי המשתתפים בכינוס, יזכו גם לקבל תשורה מהודרת באדיבות הנגיד הנכבד הרה"ח ר' יוסף משה זאיאנץ שיחי'.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.