מנדי ברגר | יום י"ז טבת ה׳תשפ״ב 21.12.2021

121 מקוואות נבדקו: 90% מדגימות המים לא עמדו בדרישות

משרד הבריאות הרחיב את פעילותו בפיקוח ובקרה על מקוואות הטהרה בתקופת מגפת הקורונה, ובין היתר בצע סקר ארצי לבחינת איכות מים בבורות הטבילה במקוואות טהרה • מהסקר עלה, כי 90% מדגימות המים שניטלו, לא עמדו בדרישות ערכי הסף שנקבעו בתקנות רישוי עסקים למקוואות • ברשימה השחורה (השמורה במערכת) נמצאו גם מקוואות חב"ד שלא עמדו בדרישות
121 מקוואות נבדקו: 90% מדגימות המים לא עמדו בדרישות
מקווה טהרה. אילוסטרציה. (צילום: מרדכי לובעצקי, ארכיון COL)

בתקופת מגפת הקורונה, הרחיב משרד הבריאות את פעילותו בפיקוח ובקרה על מקוואות הטהרה ובין היתר בצע סקר ארצי לבחינת איכות מים בבורות הטבילה במקוואות טהרה, בשעות הפעילות. הסקר נערך במהלך החודשים פברואר-מאי של שנת 2021 וכלל דיגום (בשעות הערב) ב-121 בורות טבילה בכל הארץ – כולל ערים חרדיות.

מהסקר עלה, כי 90% מדגימות המים שניטלו, לא עמדו בדרישות ערכי הסף שנקבעו בתקנות רישוי עסקים למקוואות. ברשימה השחורה (השמורה במערכת) נמצאו גם מקוואות חב"ד שלא עמדו בדרישות.

ברוב בורות הטבילה ריכוז הכלור חופשי (הפעיל) נמצא לא תקין: ב-44% מבורות הטבילה הערך היה גבוה מהערך המותר בתקנות, וב-20% מבורות הטבילה הערך שנמדד היה נמוך מהערך המותר.

אחוז החריגות בכל המדדים הפיזיקוכימיים בסקר, גבוה משמעותית מהערכים שדווחו במהלך 2019-2021 בדיגום השגרתי. בקטריולוגיה – אחוז החריגות שהתקבל נמוך יחסית, ככל הנראה בשל ריכוזי חומר חיטוי גבוהים מהמותר.

המסקנות העולות מהסקר, לפי משרד הבריאות: “איכות המים במקוואות שהשתתפו בסקר אינו משביע רצון. כח האדם המפעיל את המקוואות אינו מספיק מיומן ומקצועי. מהימנותן והיקפן של בדיקות איכות מים בשגרה אינו מספק”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.