שניאור דייטש | יום ט"ז טבת ה׳תשפ״ב 20.12.2021

צה"ל שינה הוראות פתיחה באש: ירי גם לאחר השלכת הבקת"ב

צה"ל שינה את הוראות הפתיחה באש על מחבלים מיידי אבנים ובקבוקי תבערה, ומאפשר לחיילים לירות לעבר המחבלים גם לאחר היידוי, בשל סיכון חייהם של החיילים • בימין מברכים: "יסייע לכוחות לעצור את ההשתוללות המטורפת של זריקות אבנים". ברשות - מגנים 
צה
מחבל תוקף מטווח אפס את חיילי צה"ל באבנים, במרכז העיר חברון

בצה"ל החליטו לאחרונה על שינוי הוראות פתיחה באש כך שיתאפשר לחיילים לירות במחבלים שהשליכו אבנים ובקבוקי תבערה ביו"ש, גם לאחר השלכת האבן או בקבוק התבערה וכל עוד נשמר קשר עין, כך דיווח אמש רועי שרון ב'כאן 11.'

על פי ההוראות עד כה נאסר על לוחמים לירות במשליכי בקבוקי תבערה ואבנים אלא בזמן ההשלכה עצמה, מה שפגע במבצעיות וסיכן חיי לוחמים שהיו צריכים להתלבט בזמן אמת אם הם בסכנה או לא.

תיעוד משפיל במיוחד עורר סערה ברשת, ובו נראים חיילי צה"ל חמושים מתגוננים בפני מטר אבנים וסלעים באמצעות משטחי עץ ופחי אשפה.

ח"כ איתמר בן גביר מיהר לברך על השינוי: "‏חבל שבצה"ל נזכרו לשנות את הוראות הפתיחה באש רק אחרי פיגועי טרור ובמחיר חיי אדם. אני מצפה שאכן הוראות הפתיחה באש ייושמו בשטח וכל מיידה שמסכן חיים ידע שאחרי זריקת אבן על יהודי, הוא יקבל כדור בראש".

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו: "אנו מברכים על השינוי הקריטי בהוראות הפתיחה באש, לאחר יותר מעשור בו קשרו לחיילי צה"ל את הידיים. כעת חיילים יוכלו לירות במיידי אבנים על אף שהם נמלטים – כל עוד הם נמצאים בשטח. מדובר בשינוי מבורך שיסייע לכוחות לעצור את ההשתוללות המטורפת של זריקות אבנים אשר פשתה בשטח בחודשים האחרונים. אנו מקווים כי לא מדובר בהוראות שייזרקו לחלל האוויר ולאחר מכן יסורסו בתדריכים המבצעיים וכן שחיילי צה"ל יזכו לגיבוי אמיתי לאורך כל הדרך לא רק ממפקדיהם אלא גם ממערך הפצ"ר".

משרד החוץ הפלסטיני מגנה את החלטת צה"ל לשנות את נהלי הפתיחה באש לעבר מיידי אבנים ובקבוקי תבערה. בהודעה מטעמו, מתייחס המשרד לפרסום של כאן חדשות אמש, ומכנה אותה: "אור ירוק לביצוע יותר הוצאות להורג של פלסטינים בשטח וזלזול בחוק הבינלאומי ובחייהם של הפלסטינים".

בהודעה נאמר עוד כי "משרד החוץ ימשיך לבחון את הנושא יחד עם ארגונים בינלאומיים, ובראשם בית הדין הפלילי בהאג, וזאת משום שמדובר בהודאה רשמית של ישראל בגזילת חייהם של הפלסטינים בכוח, וזאת מבלי שהם מהווים איום אמיתי על חיילי הכיבוש".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.