צבי סופר | יום ט"ו טבת ה׳תשפ״ב 19.12.2021

בעיית הנשק במגזר הערבי דורשת טיפול שורש | טור

נשק לא חוקי וסכסוכי דמים בעיר לוד? זה לא חדש: כבר לפני 20 שנה, כשהעסקן הרב יעקב גלויברמן שימש בתפקיד סגן ראש העיר לוד, הוא הציע תכנית למיגור הפשיעה והנשק הלא חוקי • ויש לו גם מסר למר עומר בר-לב השר לביטחון פנים: "תתחיל לעשות ולא רק לדבר"
בעיית הנשק במגזר הערבי דורשת טיפול שורש | טור
ממראות 'פרעות תשפ"א' בלוד. צילום: מאיר דהן

טיפול שורש

הרב יעקב גלויברמן

תושבי מדינת ישראל עדים לתופעת החזקת נשק לא חוקי ופגיעה בנפש שחוצה מגזרים. כל החכמים בממשלה מנסים בכל דרך להילחם בתופעה, אך ללא הצלחה משמעותית. זאת משום שלא מטפלים בשורש הבעיה אלא הולכים רק סחור סחור. 

לפני למעלה מעשרים שנה, עת שימשתי כסגן העיר לוד, הגיע מפכ"ל המשטרה דאז יהודה וילק ז"ל לדיון בעיריית לוד בשאלה: איך וכיצד נלחמים בנשק הבלתי חוקי בעיר? זאת לאחר שכל המאמצים של כוחות הביטחון למגר את התופעה לא הועילו.

אני זוכר שהצעתי אז הצעה חריגה אך מעשית בזמנו -  לסגור את העיר לשבועיים, ובמקביל, להכניס לעיר חטיבת צנחנים עם ציוד מתוחכם לגילוי נשק וכך להוציא משאיות של מצבורי נשק לא חוקי.

לצערי, לא עשו כעצתי והותירו את המצב על כנו. כיום, לאחר שנים רבות של הזנחה, אנו מצויים בנקודת שבר קריטית ביחסי התושבים היהודים והערבים בעיר לוד, כשהתושבים הערבים מחזיקים בנשק חם ולא מהססים להשתמש בו לעתים תכופות. זהו ללא ספק מצב בלתי נסבל עבור כלל תושבי העיר, שבסך הכל רוצים לחיות בשלווה זה לצד זה.

חייבים לומר ברורות. משטרת ישראל והמפכ"ל עושים הרבה לביטחון האזרחים, אבל בלי טיפול שורש כלום לא יעזור והבעיה לא תיפתר. גם ראש העיר מר יאיר רביבו צריך להטיל את כל כובד משקלו בעניין הזה, ולתת הוראה חד משמעית לכוחות הביטחון הפועלים בעירו לעשות וליזום מהלכים אקטיביים בכדי למגר את התופעה הקשה.

גם במחיר של הקמת קול צעקה ולהגיע לוועדות הכנסת הנכונות שיפקחו על העניין החשוב הזה שחיי רבים תלויים בו.

ולך עומר בר-לב השר לביטחון פנים: היית מציע לך לאמץ במקצת את מידת הצניעות. תלמד מאביך המנוח חיים בר-לב ז"ל שהיה ידיד שלי.

אביך היה רמטכ"ל ושר המשטרה, אך בעיקר הוא היה איש צנוע, איש של מעשים ולא של  דיבורים. תתחיל לעשות ולא לדבר. בכדי שלא נגיע חלילה לנקודת אל-חזור שתעלה לנו ביוקר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.