חרדים10 | יום ט"ו טבת ה׳תשפ״ב 19.12.2021

ללא התנגדות: נלכדו המחבלים שביצעו את הפיגוע ליד חומש

5 מחבלים ושני סייענים נעצרו בחשד לביצוע הפיגוע שבו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד ושני תלמידי ישיבת חומש נוספים נפצעו קל • נלכדו בכפר סילת אל-חארית'יה ללא התנגדות • העצורים - מחבלי ג'יהאד איסלאמי • נתפסו הרכב וכלי הנשק ששימשו לביצוע הפיגוע - 2 רובי M-16 ורובה קרלו
ללא התנגדות: נלכדו המחבלים שביצעו את הפיגוע ליד חומש
צילום: דובר צה"ל

כוחות צה”ל ושב”כ לכדו הלילה (ראשון) את המחבלים שביצעו את הפיגוע ליד חומש ביום חמישי האחרון, שבו נרצח יהודה דימנטמן הי”ד ונפצעו שניים מתלמידי ישיבת חומש. המחבלים נתפסו בכפר סילת אל-חארית’יה. העצורים נתפסו כשיצאו עם ידיים מורמות וללא כל התנגדות או ירי לעבר הכוחות.

הכוחות עצרו שבעה פלסטינים. לפי החשד, שניים מהם היו המחבלים ובסך הכול חמישה היו מחולית הירי ושניים מהמעגל החיצוני. הכוחות תפסו גם אמצעי לחימה שככל הנראה שימשו את המחבלים שרצחו את דימנטמן: 2 רובי M-16 ורובה נוסף מסוג קרלו. כמו כן, הרכב שבו יצאו המחבלים לפיגוע נתפס גם כן.

מדיווחים פלסטיניים עולה, כי המחבלים שנעצרו הם מהג’יהאד איסלאמי ואחד מהם הוא אסיר לשעבר ומחבל ג’יהאד. לפי מקורות פלסטינים נעצרו הלילה  שני האחים עומר ורית’ ג’רדאת בביתם; גם שייח’ מחמד ג’רדאת  ואיברהים מוסא טחאינה, שהיו כלואים בישראל בעבר, נעצרו בבית; נעצרו גם מחמוד ג’רדאת וטאהר אבו סלאח.

מצה”ל נמסר, כי “המעצר בוצע ללא קרב וללא יריה אחת. המבצע מסר לארגוני הטרור שנגיע אליהם מהר לכל מי שיבצע פעילות חבלנית נגד אזרחי ישראל”.

*

צפו בווידאו:

*

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, היו שלושה מוקדי מעצרים בכפר סילת אל-חארית’יה. לוחמי ימ”מ נכנסו לכפר בצורה מסוערבת בכוחות גדולים לאחר מידע שהתקבל בשב”כ. לקראת השעה 02:30, ניתן האות וכל המעצרים בוצעו במקביל.

הפיגוע החל עם הסתתרות המחבלים מאחורי סוללת עפר. שם, הם חיכו לפגוע ברכב שירד מן הגבעה. כשהרכב התקדם לעברם, ממרחק של 10 מטרים, ביצעו המחבלים ירי של 30 כדורים לעבר המכונית. לאחר שיושבי הרכב ספגו את פגיעת הקליעים וכשגלגלי המכונית היו מנוקבים, הצליח הנהג בתושייה לנסוע יותר משני קילומטרים, להגיע ליישוב שבי שומרון ולהציל את חבריו הפצועים.

בחדשות 12 דווח, כי המחבלים נלכדו לאחר שבשבי שומרון נפתח חדר פיקוד קדמי המשותף לשב”כ ולצה”ל, ממנו התנהל המרדף, כמו גם מחפ”ק המבצעים המיוחדים של השב”כ, שאליו הגיעו בכירים בארגון, בצבא ובימ”מ.

הכוחות הצליחו אט אט לסגור על תא השטח שבו האמינו בפיקוד המרכז כי מסתתרים מבצעי הפיגוע. בכניסות לכפרים ובכבישים הוקמו מחסומים.

יחידת מרעול היא היחידה הצבאית שצעדה בעקבות מבצעי הפיגוע, סרקה את השטח, וחיפשה את הממצאים והפרטים יחד עם השב”כ בניסיון לעלות על נתיב הבריחה שלהם. הנוכחות הגדולה בשטח נועדה לגרום לחולייה ולמי שסייע להם בבריחה לעשות טעות ולהיחשף.

הזרוע הצבאית של הג׳יהאד האסלאמי נטלה אחריות לפיגוע בשומרון ואישרה שהמחבלים שנעצרו הם אנשיה. בהודעת הזרוע הצבאית נכתב כי הפיגוע הוא ״נקמת דמו של השהיד ג׳מיל אל-כיאל״ שנהרג בעימותים עם כוחות הביטחון בשבוע שעבר בשכם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.