מערכת COL | יום י"ב טבת ה׳תשפ״ב 16.12.2021

תיעוד: בתלמוד תורה בכפר חב"ד הכריזו על 'חתן האור' ושני סגניו

 במבחן פומבי באו לסיומם המרשים ארבעה שבועות של למידה אינטנסיבית, שהקיפה מאות פרטים הלכתיים וחסידיים הקשורים לחודש כסלו, בתלמוד תורה בכפר חב"ד. COL מגיש סיקור ותיעוד נרחב
תיעוד: בתלמוד תורה בכפר חב
תמונות: באדיבות המצלם

ארבעה שבועות של למידה אינטנסיבית, שהקיפה מאות פרטים הלכתיים וחסידיים הקשורים לחודש כסלו, באו לסיומם המרשים במבחן פומבי שהתקיים ביום האחרון של חג החנוכה באולם התלמוד תורה בכפר חב"ד.

ברשימת הנושאים שנלמדו על ידי תלמידי כיתות ה' עד 'מכינה לישיבה' נכללו פרקי תולדות חיים של המגיד ממזריטש, של כ"ק אדמו"ר הזקן ושל כ"ק אדמו"ר האמצעי, מידע נרחב על נישואי הרבי והרבנית, ודיני ומנהגי חנוכה ועוד. הלמידה עצמה נעשתה באופן סדור בכיתה, ביחד עם המחנכים והמורים.

לשלב הסופי המדובר קדמו מספר מבחני ביניים שסייעו לאתר את המצטיינים ביותר מתוך כלל התלמידים. רק עשרה מהם עלו למבחן הפומבי שכאמור התקיים ב'זאת חנוכה'. אבותיהם של עשרת התלמידים הללו הוזמנו לנכוח ולצפות במבחן.

על המעמד ניצח מנהל התלמוד תורה הרב מנחם מענדל הכהן. מקהלת התלמוד תורה ליוותה את האירוע בשירה, כאשר היא פותחת ב"הנרות הללו". המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי שליט"א נשא דברי ברכה, והביע את התפעלותו העמוקה מהעשייה החינוכית והחסידית הענפה בתלמוד תורה. "יכולתי לבלות איתכם יום שלם", אמר בחיוך. "בבוקר היה כאן טקס 'הכנסה לחיידר' וכעת בצהריים חידון ידע מרשים".

חבר השופטים שכלל את הרב זאב רויטמן, הרב מנחם מענדל יעקובוביץ והרב זלמן רודרמן, ניהל את ארבעת שלבי המבחן הפומבי.

ובתום כשעתיים רוויות ידע מעורר התפעלות ומתח בריא, הוכרזו החתן וסגניו. בתואר 'חתן האור' לשנת תשפ"ב זכה שניאור זלמן הר צבי מכיתה 'מכינה לישיבה'. סגנו הראשון הוא מנחם מענדל מיכאלשוילי מכיתה ה' וסגנו השני הוא יוסף הר צבי מכיתה ז'-1.

בתואר 'קני המנורה' זכו שבעה התלמידים הנוספים שהגיעו אל שלב הגמר: אורי לבקיבקר, עמיחי רוזנבאום, מנחם מענדל ציק, מנחם מענדל נחימובסקי, יוסף מרוזוב, מנחם מענדל מוגרבי ודוד גרשוביץ. כל אלה זכו בתעודות כבוד ובסטים יקרי ערך של ספרי קודש.

במהלך האירוע חולקו גם תעודות הערכה לתלמידים נוספים בתלמוד תורה, אשר הצטיינו ברבעון הראשון של השנה בשקידה והתמדה בתורה, בתפילה בכוונה יתרה או בהנהגות ראויות לשבח של דרך ארץ ואהבת ישראל.

"בצד ההצטיינות בידע, שהוא בהחלט דבר חשוב ביותר, המשנה החינוכית שלנו דוגלת במתן הזדמנות שווה לכלל התלמידים, להצטיין במגוון רחב של תחומים נוספים ולזכות בגינם בהערכה", מסכם ואומר מנהל הת"ת הרב כהן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.