מערכת COL | יום י"ב טבת ה׳תשפ״ב 16.12.2021

יתומי מירון השתתפו בימי גיבוש סוחפים ומרגשים עם חסידי חב"ד

קרוב לשבע מאות יתומים ואלמנות מהציבור החרדי, ובהם משפחות שאיבדו את יקיריהם באסון מירון הקשה בשנה שעברה, השתתפו בימי נופש מאחדים ומיוחדים שארגנו עבורם אב ובנו, חסידי חב"ד. רגעי השיא: שמחה וריקודים של היתומים הרכים
יתומי מירון השתתפו בימי גיבוש סוחפים ומרגשים עם חסידי חב
תמונות: באדיבות המצלם

"שלושת הימים האלה פשוט שינו לנו את החיים והעניקו לנו שמחה עצומה שתלווה אותנו עוד ימים רבים". את המשפט הזה השמיע אחד מיתומי אסון מירון, שאיבד את אביו ל"ע באסון הקשה, בסיומם של שלושת ימי הגיבוש והנופש המיוחדים שאורגנו על ידי 'חיוכו של ילד', בראשות הרב מרדכי חממי ובנו הרב מנחם מענדל. 

בשעת בוקר מוקדמת עשו את דרכם עשרות אוטובוסים מכל רחבי הארץ למושב בית מאיר בהרי ירושלים, שם אורגנו ימי הגיבוש הייעודיים. לכך קדמו הכנות רבות, בכדי להפיק את מירב התועלת מימים אלו, וזאת בתכנון מקדים של צוות 'חיוכו של ילד' וצוות אלמנות המכירות היטב, מקרוב, את צרכי המשפחות המתמודדות ל"ע עם השכול. מחקרי עומק שנעשו בקרב האלמנות ובני המשפחות, הביאו לתוצרת הייחודית של תכנייה עשירה ומושקעת. 

היו אלה שלושה ימים גדושים בתכניות, בהפעלות, באירועים, בחוויות רוחניות מעצימות, והחוט השזור בכל אלה זו השמחה הגדולה שפרצה מכל תכנית ותכנית, כשהכל מותאם בטהרה ובקדושה ובהנחיית ובהכוונת רבנים. 

"חשבנו על כל פרט ופרט בשלושת הימים הללו", מספר הרב חממי, "אם לאדם ממוצע נופש הוא זמן של מרגוע, הרי שעבור המשפחות הללו, האלמנות והיתומים, ימים אלה מהווים תרפיה מהשכול, מהבדידות, מהאבל, מהכאב - ועל כן יש משקל עצום לכל פעילות, שתמקסם את המירב".

צוות 'חיוכו של ילד' לא חסך בשום מאמץ והשקיע ביצירות מושקעות ובחוויות משובחות. מתקני ענק הובאו למקום, לצד אומנים איכותיים, על טהרת הקודש, ששימחו את בני המשפחות היקרים. ולצד כל אלה, רגעי השיא היו הריקודים והשמחה העצומה, כשהתנגנו ברקע ניגונים חסידיים מקפיצים. 

במהלך ימי הגיבוש הוענקו ליתומים הרכים הפתעות ומתנות אישיות, בהם שזורות מסרים חיוביים ושמחים, במטרה לעודד את רוחם ולהעניק להם כוחות לקראת המשך הדרך. ב'חיוכו של ילד' מלווים יתומים ואלמנות כבר קרוב לעשרים שנה, בפעילות מסביב למעגל השנה, ובראשם בר ובת מצווה ליתומים ויתומות, לצד חלוקת מלגות למצטיינים בלימודים, מארזי סיוע למשפחות במועדים וימים טובים, הכנסת כלה וסיוע וליווי אישי לחולים ל"ע. 

"החיוך של בני המשפחות בסיומם של ימי הנופש היה שווה את כל ההשקעה הכבירה", מסכם הרב חממי, "ההתמודדות שלהם היא עצומה והיעד שהצבנו לעצמם להוציא מכאן כל משתתף עם חיוך, וברוך השם שזכינו לעמוד במשימה, בתפילה גדולה לבורא עולם שיאמר לצרותינו די ונזכה ל'הקיצו ורננו שוכני עפר' ויקירי המשפחות שהלכו לעולמם בתוכם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.