| יום י"ב טבת ה׳תשפ״ב 16.12.2021

חשיפה: המפעל לייצור שלוחים בצפון ששומר על ילדנו

בבית הכנסת ה'מיתולוגי' 'פרישמן' בחיפה;  בתוך ארון הספרים, מצאנו ספר עתיק שחשף לפנינו 'סוד גדול' לשמירה על ילדנו מנזקי עידן הקורונה.
חשיפה: המפעל לייצור שלוחים בצפון ששומר על ילדנו

בתוך כך שמענו קולות ערבים של לימוד טוהר מפיהם של  18 אברכים שחיים בקרבנו, נראים ונשמעים כמונו, שקטים ובישנים. והם פחות מ-1% מתוך כל חברי קהילת חב"ד באזור חיפה והמטרופולין. שיושבים במסגרת ממכון הוראה "אהלי יוסף יצחק" חיפה מבוקר עד ערב ו"לומדים את דבר ה' זו ההלכה".  למעננו ולמען ילדנו.

"למען ילדנו"; נגיף הקורנה עשה שמות בילדנו. ימים שלמים של אי למידה, ימים שלמים של בידוד, שעות רבות מול המסך.

לפני כ-60 שנה כתב הרבי את התשובה בספר 'היום יום'  "ההורים היהודים שצריכים ישועה והצלחה מיוחדת לילדיהם, האמצעי הבטוח הוא, תמיכת לומדי תורה".

נראה שהרבי מדבר אלינו, לימים האלו ממש, מי לא זקוק להצלה לילדיו בימים טורפים אלו? כל אשר לאיש יתן בעד נפשו, ומה יותר 'נפשו' מנפשות בניו ובנותיו בתפילה ובתקווה שיגדלו בדרך התורה והמצוות ויראת שמים.

תוך כדי ה'חיפושים' אחרי ה'סגולה' פגשנו את מנהל המכון הרב שמואל זלץ ותצללנו לראיון מרתק;

ממש עושה חשק לעזוב את הכל ולהצטרף לאברכים הללו, ספר לי איך עשיתם את זה?   

אברכי משי אלו ההוגים בתורה הקדושה יומם ולילה, הינם פרי עמלו של הגה"ח הרב הרב אורי למברג שליט"א, יהודי נעים הליכות שכל כולו ד' אמות של הלכה!

אין זה משנה לרב למברג שליט"א, איזו 'תיוג' קיבל האברך – בהיותו בישיבה, האם נמנה על גדולי ה'עילויים' בישיבה או מ'פשוטי הבחורים' שהתקשה להבין דף גמרא לבדו. לאלו גם לאלו, יודע הרב להקשיב ברוב קשב ולקבל כל שאלה הפשוטה ביותר כאילו הינה השאלה הטובה ביותר שנשאלה מגדול הפרשנים! במקביל, מעניק הרב למברג שליט"א כלים לימודיים-מקצועיים לכל אברך, לעלות מעלה מעלה בלימוד, בהבנה ובזיכרון. ובעיקר: לידע את המעשה אשר יעשון.

עוד משחר ימיו בישיבה, התגלה הרב למברג כ'עילוי' בסדר גודל עולמי, בשילוב מדהים של ענווה גדולה ונדירה. העצמת כל יהודי שבא ללמוד את התורה הקדושה מפיו – הינה נר לרגליו.

מה מאפיין את כולל האברכים 'מכון הוראה מכון אוהלי יוסף יצחק'  משאר כוללי האברכים ברחבי הארץ?

רובו ככולו של ציבור האברכים הבאים בשערינו, הינו בוגרי ישיבות 'תומכי תמימים', שאמון על הזכות להיות נרות להאיר להכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו. לכן, אין לאברכים היקרים זמן לשבת בכולל במשך שנים רבות ולהציל את עצמם בבחינת "צדיק בפרווה"*.

הכולל הוא 'תחנת טעינה' לתחילת החיים, לפני שהם יוצאים לשליחות ולהפצת אור היהדות והחסידות לעולם.

דוקא לכן, הבסיס שלנו חייב להיות מקצועי-תורני. לכן, ב'מכון הוראה אוהלי יוסף יצחק', אנחנו שמים דגש בלימוד על כלים הלכתיים פרקטיים בעולם המעשה.

האם ל'כולל' ישנה השפעה על הישארות הצעירים באיזור הצפון?

בהחלט. העובדה שה'כולל' ממוקם בעיר חיפה בירת הצפון, גורם לצעירי החב"דיים להישאר באזור. הצעירים כמובן תורמים ממרצם וכישוריהם לכל הקהילות בערי הצפון, החל מחיפה והקריות עכו נהריה ונפת יזרעאל.

מעניין לציין שלפני הקמת ה'כולל', היתה 'הגירה שלילית' מהאזור. היום ב"ה הודות לפעילות הכולל אנו רואים הגירה חיובית לאזור הצפון. זה כמובן תורם ומפתח את כל מוסדות וקהילות חב"ד בכל האזור.

מה מאפיין את תקופת הלימודים של האברך בכולל?

אנחנו מודעים לכך שבחור שנישא, מתחיל תקופה חדשה ושונה לגמרי בחיים. הוא צריך ללמוד ולהתרגל בו זמנית לכל כל הרבה דברים שונים מחיי הבחרות והרווקות.

לכל, במקביל ללימוד וההכנה לחיים שאחרי ה'כולל', אנחנו נותנים כלים כבר לחיי הנישואין, תוך כדי ה'כולל'.

באמצעות 'לקיחת אחריות' אישית בעמידה ביעדים והספקים בלימוד.

איזו כלים/הדרכות לדוגמא?

לקיחת אחריות, הדרכות אישיות בשלום בית, ניהול משק בית, בניית תקציב, חיזוק הביטחון העצמי ועוד.

ההדרכות מעוברת ע"י מרצים מקצועיים בשיתוף פעולה עם מרכז מפת"ח חיפה.

איך ניתן להכניס כל-כך הרבה נושאים, תורניים ופיננסים, בתוך זמן כה קצר ומוגבל שהאברך נמצא אצלכם לתקופה של שנה עד שנתיים?!

אכן, במסגרת לימודים קצרה מאוד אין אפשרות להכשיר את האברך להיות רב מורה הוראה בצורה מלאה. אנחנו נותנים את הכלים ללמוד הלכה בצורה נכונה. זה בהחלט נותן את הכלים לכך שהאברך יכול להמשיך ללמוד לבד לאורך חיי השליחות שלו.  

ההדרכות בתחומי "כישורי החיים" מתקיימות בשעות הערב באמצעות הזום כך שגם ה"אברכית" יכולה לשמוע את הסדנא.

אני מבין שאתם נותנים מלגה מכובדת לאברכים שבאים ללמוד בבית מדרשכם, כיצד אתם ממנים את הפעילות הברוכה הזו?

המלגה מורכבת משלושה גורמים  עיקריים, קרן מרומים, משרד החינוך ואנשים טובים כמוך מוקירי תורה ולומדי'ה שחשוב להם ההמשכיות של עם ישראל, חיזוק התורה במקום שומם רוחנית, ושיהיה להם ילדים יראי שמים.

אשאל בכנות: למה לתרום לכם? מה ארוויח מכך שאתרום ל'כולל'?

המון!

ראשית, למעשה כל אחד מאיתנו היה צריך להשקיע כך את כל-כולו בלימוד תורה. רק מכוח הנסיבות, הוכרחנו לצאת לעולם ולהיות בעלי עסק.

חשוב שנזכור, ההיתר שלנו לצאת ולעבוד, במקום לעסוק בתורה יומם ולילה, הוא כדי לתמוך באברכים העושים זאת במקומנו. זהו העסק של זבולון ויששכר.

הדבר ברור בלשונו של אדה"ז: "שאר כל היום יעסוק במשא ומתן כדי שיוכל להחזיק ידי תלמידי חכמים ... ויהא נחשב לו כאלו למד כן ממש בעצמו ותורתם נקראת על שמו כמו שפירשו חכמים בפסוק שמח זבולון בצאתך ויששכר באהליך".

שנית: מדובר במקום שגורם לצעירים לגור באזור ולפתח את קהילות הצפון.

שלישית: כאשר שליח יוצא לשליחות מיוחדת, נרתמים כולם לסייע לו בפתיחת השליחות. כך אכן צריך לפעול וטוב שכך. עם זאת, יש לזכור שה'כולל' הוא מפעל לייצור שלוחים מקצועיים ואיכותיים. מוכנים לחיים ברמה גשמית ורוחנית.

הרביעית: ה'סוד' שגילה הרבי: מי שרוצה הצלחה לילדיו - שיתמוך בלומדי התורה.

>>לתרומה<<

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.