שניאור דייטש | יום י' טבת ה׳תשפ״ב 14.12.2021

סופות הטורנדו היכו בקנטקי; שלוחי חב"ד בחזית הסיוע

לאחר שסופות טורנדו קטלניות זרעו הרס רב בשש מדינות בארה"ב, שליחי חב"ד-ליובאוויטש בקנטקי עומדים בחזית מאמץ הסיוע שמתבצע כעת בקהילות שנפגעו באופן הקשה ביותר • הרב אברהם ליטווין, מנהל בית חב"ד בקנטקי: "כואב הלב על הקורבנות, מתאמים סיוע מיידי"
סופות הטורנדו היכו בקנטקי; שלוחי חב
הרב אברהם ליטווין מנהל מתנדבי סיוע חירום ב-Project Friendship, זרוע השירותים החברתיים של חב"ד קנטקי

מאת צמח פלר, חב"ד אורג.

לאחר שסופות טורנדו קטלניות זרעו הרס רב בקנטקי ארה"ב, שליחי חב"ד-ליובאוויטש עומדים בחזית מאמץ הסיוע שמתבצע כעת בקהילות שנפגעו באופן הקשה ביותר.

מושל קנטאקי, אנדי בשיר, כינה את זה "אחד הלילות הקשים בהיסטוריה של קנטקי", שכן סופות טורנדו שפגעו קשות בשש מדינות גבו את חייהם של לפחות 80 בני אדם, כאשר רבים נוספים נעדרים ומספר ההרוגים צפוי לעלות.

"עם צאת השבת, שמענו בחב"ד מקנטקי על הטרגדיה במייפילד (ובמספר רב של עיירות קטנות יותר) בנתיב ההרסני של הטורנדו", אמר הרב אברהם ליטווין, מנהל בית חב"ד בקנטקי. "כואב הלב על הקורבנות, ואנחנו מתאמים סיוע מיידי".

הרב ליטווין קיבל טלפונים מהמושל בשיר, שגרירת ארה"ב לשעבר קלי קרפט, סנ"צ רנד פול, נציג ג'יימס קומר ועוד רבים אחרים שהודו לחב"ד על מאמציהם ועודדו אותם להמשיך.

"שמענו מגורמים רשמיים מה צריך, והקדשנו את 15 השעות הבאות להעמסת משאית עם מה שצריך, כולל בגדי חורף, שמיכות, מזון ובעיקר מים", אמר הרב שלמה ליטוין. "ממשלת ישראל, שהייתה מהראשונות להציע סיוע למדינה, שיתפה איתנו פעולה לאספקת המים, ותודתנו מגיעה גם לשגריר קראפט ולמחלקת האתלטיקה של אוניברסיטת קנטקי על השותפות במאמץ המכריע הזה.”

מתנדבים במרכז הלוגיסטי של חב"ד בקנטקי למען נפגעי האסון


כארגון שכבר פעיל בסיוע לנזקקים של קנטאקי, חב"ד קנטקי הייתה מצוידת באופן ייחודי להביא סיוע מיידי לאלה שנקלעו לפתע למצוקה חמורה. מאז 2019, Project Friendship - זרוע השירותים החברתיים של חב"ד קנטאקי - מתמקדת בהבאת בגדים, נעליים ושאר צרכים לנזקקים, וחילקה, למשל, 1,000 מתנות לחג חנוכה למשפחות רק לפני שבוע.

כעת, כשהחדשות על הסערה הנוראה החלו לזרום והתברר גודל אובדן החיים והרכוש במדינה, מתנדבים נוהרים למחסן שלו כדי לעזור במיון, לארוז ולהעמיס משטחים של בגדים, נעליים, מזון ומים שיועברו במשאיות לאזורים שבהם הצורך הוא הגדול ביותר, שכן מחוזות ועיירות שלמות חסרות מים, עשרות אלפים חסרי חשמל, וכל כך הרבה בתים פשוט נעלמו, ולקחו את רכושם של רבים מניצולי הטורנדו, איתם.

"במשך שש השעות האחרונות הייתי בטלפון עם גורמים מקומיים וממלכתיים כדי לסייע בתיאום סיוע לנפגעים רבים", כתב מנהל התוכנית של חב"ד מקנטאקי, הרב חיים ליטווין, לאחר צאת השבת. "תודה לצוות הפרוייקט ולכל המתנדבים שיצאו הערב לעזור בהכנת משטחי הלבוש, הנעליים והאוכל. אנחנו יכולים לעבור את זה; נוכל לעבור את זה ביחד".

העזרה שהם נותנים תחרוג משמיכות ומים בבקבוקים, שכן הם מציעים ייעוץ והכוונה להמשך. "אנחנו לא רק מספקים צרכים חומריים", אמר הרב שמולי ליטווין, "אלא הצענו עזרה רוחנית לאלה בקהילה שלנו שאיבדו כל כך הרבה".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.