שניאור דייטש | יום ט' טבת ה׳תשפ״ב 13.12.2021

בעיית האין-קליטה בביתר מגיעה לכנסת. איך מגיבים בביתר?

מזה זמן רב שבביתר קובלים על שיבושים בקליטת סלולר, מה שיכול להשליך גם לפיקוח נפש • היום זה הגיע לכנסת: ח"כ ינון אזולאי העלה היום את בעיית האין-קליטה בביתר עילית בוועדת הכספים, ונציגת משרד התקשורת הטילה את האשמה על הועדה המקומית לתכנון ובנייה בביתר, שנוקטת לדבריה בסחבת • איך מגיבים בעירייה?
בעיית האין-קליטה בביתר מגיעה לכנסת. איך מגיבים בביתר?
אנטנה סלולרית בביתר

ח"כ ינון אזולאי העלה היום את בעיית האין-קליטה בביתר עילית בוועדת הכספים. נציגת משרד התקשורת טענה בדיון כי במהלך הקורונה נעשו מאמצים מצד משרד התקשורת 'לכסות' את ביתר ולהקים אנטנות קליטה נוספות, וכי בגלל הוועדות המקומיות בביתר שהערימו קשיים, המהלך לא יצא אל הפועל. כמו כן ציינה כי המתנה להיתר בנייה בביתר אורכת זמן רב, מה שמקשה על הנסיונות להגיע לפתרון.

צפו בדברי ח"כ אזולאי בוועדה בכנסת ותשובת נציגת משרד התקשורת:

 

בביתר ממהרים להכחיש את הטענות:

דוברות עיריית ביתר: "לצערנו, נוכחנו הבוקר לשמוע כי במענה לשאלת ח״כ ינון אזולאי בוועדת הכספים, אודות המצוקה הנוראית של תושבי העיר בכל הנוגע לקליטה סלולארית, נציגת משרד האוצר בחרה לתקוף את העירייה תוך הפניית אצבע מאשימה לוועדת התכנון והבניה שלכאורה לא מקדמת הקמת אתרים סלולריים בעיר.

״המציאות שונה לחלוטין. מזה כשנתיים פועלת העירייה ללא לאות מול משרד התקשורת כדי שהמשרד יעשה את חובתו וילחץ על חברות הסלולר להקים אתרים נוספים בעיר."

בעירייה טוענים כי ויתרו על דמי השכירות: "לא זו בלבד שהעירייה עושה כל שביכולתה כדי לקדם את העניין, העירייה אף ויתרה על דמי השכירות לאתרים הקיימים, כדי לזרז את הקמת האתרים החדשים.

"בעניין היתרי הבניה: המציאות בפועל היא שמרגע הגשת היתר בניה ועד לקבלת ההיתר מהעירייה - לא חלפו אפילו 21 יום. בניית האתר בפועל ע״י חברות הסלולר, נמשכה כשנה!

"צר לנו כי במשרד האוצר עסוקים בתשובות שאינן נכונות, במקום לדאוג לתקציבים עבור הצורך הבסיסי ביותר של תושבי העיר: קליטה בר קיימא."

• 

ובניתיים הביתרים ששבעו הבטחות עוד מכיוון שר התקשורת הקודם, מייחלים לפתרון - שבושש להגיע עד היום.

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
עדיף wifi ציבורי
י' טבת ה׳תשפ״ב
זול ומהיר יותר להקמה, העירייה יכולה לסנן תכנים בהתאם לאופי האוכלוסייה, קרינה נמוכה משמעותית לעומת סלולר, מבטל את הצורך של אלמנטי רשת נפרדים זוללי חשמל ומרובי קרינה בעבור כל חברת סלולר
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.