מנדי ברגר | יום ט' טבת ה׳תשפ״ב 13.12.2021

הנהלת קבר הרשב"י: אין יותר ביטוח והמתחם ייסגר למבקרים

הנהלת קבר הרשב"י מסרה הבוקר (ב') כי יום לאחר עשרה בטבת ייסגר מתחם קבר הרשב"י למבקרים לאחר שפג הביטוח על מתחם הקבר, – ומאז אף חברת ביטוח אינה מסכימה לבטח את המקום
הנהלת קבר הרשב
צילום: שמוליק סופר, ארכיון COL

הנהלת קבר הרשב"י מסרה הבוקר (ב') כי יום לאחר עשרה בטבת ייסגר מתחם קבר הרשב"י למבקרים לאחר שפג הביטוח על מתחם הקבר, – ומאז אף חברת ביטוח אינה מסכימה לבטח את המקום.

אתר ynet חשף כי בעקבות אסון מירון ולנוכח ליקויים הרבים שנמצאו במתחם, מסרבות החברות השונות לחדש את הפוליסה שתוקפה פג בסוף חודש אוקטובר, מחשש לנפגעים נוספים, ומאז פועל הקבר ללא כיסוי ביטוחי לאלפים הפוקדים את המקום מדי יום. כעת, לאחר שהמדינה לא הצליחה לפתור את העניין, הודיעה "ועדת החמישה" המפעילה את האתר כי היא אינה יכולה עוד לקחת אחריות על הנעשה בו, וכי בתנאים הקיימים הוא צפוי להיסגר החל מחצות הלילה שבין רביעי לחמישי.

מנהל קבר רבי שמעון בר יוחאי, אלי פריינד שיגר מכתב לשר לשירותי דת, מתן כהנא, בו הוא הסביר כי הוועדה שבשמה הוא פועל אחראית על האתר במשך כל ימות השנה – אך ביום ההילולה המדינה לוקחת ממנה את המושכות. "לפני האסון, ועדת החמישה הייתה מבוטחת באופן סדיר במשך כל השנים, בלי שהיו שום בעיות בנושא זה", טען. "נוצר מצב אבסורדי, שבגלל אירוע שאירע ביום שבו מדינת ישראל ניהלה את האתר – ועדת החמישה משלמת את המחיר, וכיום רוב חבריה חשופים לתביעות נזיקין אישיות, אם חס ושלום מישהו ייפגע באתר", כך פורסם ב-ynet.

עוד הוסיף פריינד במכתבו: "הנני להודיעך כי אם לא יימצא פתרון בצורת כתב שיפוי ו/או פוליסת ביטוח לוועדת החמישה, תיאלץ הוועדה להודיע על סגירת ציון קבר הרשב"י החל מיום רביעי י"א טבת תשפ"ב (15/12/21) בשעה 24:00".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.