מערכת COL צעיר | יום ה' טבת ה׳תשפ״ב 09.12.2021

הספרים, המזוודה והסולם: הצצה לחדרו של אדמו"ר הריי"צ

לרגל ה' טבת, אנו מגישים פה את סיפורם של שלשה חפצים העומדים עד היום בחדרו הקדוש של כ"ק אדמו"ר הריי"צ • שלשה עשר הספרים והביטוי הנדיר שאמר הרבי לאחר השבתם, המזוודה שליוותה את הרבי הריי"צ ווהסולם הקטן • מרתק
הספרים, המזוודה והסולם: הצצה לחדרו של אדמו
הסולם, הספרים והמזוודה

 

 

הסיפור של החפצים
בחדר היחידות

 

 

 13 הספרים 

שלשה עשר ספרים היו מונחים בתוך מתקן קטן על שולחנו של אדמו"ר הריי"צ, ביום י' שבט תש"י. מאז הם כמובן לא הוזזו ממקומם ונותרו לעמוד באותו המקום. בתקופות אחרות, הייתה כמות וסוג הספרים שהונחה על השולחן שונה; הספרים שעמדו שם הוצבו על פי רצונו של אדמו"ר הריי"צ שהחליפם מידי פעם.

כאשר התרחשה הגניבה הגדולה, בעקבותיה נערך משפט הספרים, נלקחו גם שלשה עשר הספרים שעמדו על השולחן מאז י' שבט. גם לאחר ששאר הספרים הושבו למקומם, נותרו ספרים אלו בניו ג'רזי ולא חזרו למקומם. רק כתום סאגה ארוכת שנים, לאחר דיונים ומשפטים, הושבו הספרים לשולחן היחידות – בכ"ח אלול תש"נ.

 

הספרים על שולחנו של אדמו"ר הריי"צ. ניתן להבחין גם במזוודה מאחור


 

סיפרו חברי וועד אגודת חסידי חב"ד, כי כאשר הגיעו באותו יום להודיע לרבי שברוך השם, הסתיימה כל הפרשה וכעת הוחזרו למקומם כל החפצים שנלקחו, ניכר היה כי עול קשה ירד זה עתה מהפרק. הרבי ממש יישר את גוו, באופן פיזי, ואז שאל הרבי: "דאס איז דאס?"[= זהו זה?] ולאחרי שנענו שאכן זהו סיום הענין, הרבי נעץ את מבטו, ולאחרי דקת דומיה אמר: "נו יעצט קען מען זאגן דברי תורה" [= נו עכשיו נוכל לומר דברי תורה].

הרבי שאל אז אם זוכרים איך היו מונחים הספרים בשלוחנו של כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע, ועל פי זה שמו אותם חזרה, ואז הורה הרבי שלכבוד ר"ה ה'תשנ"א יפתחו את חדרו הק' של כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע עבור כל הקהל.

 


 

 המזוודה 

המזוודה עומדת במקום ה'אח' המשמש לחימום החדר.

במזוודה זו, עליה חרוטות באותיות מוזהבות ראשי התיבות של שם הרבי J.S. נשמרו תמיד מכתבים בכתבי-יד-קודש רבותינו נשיאינו, ואוסף המאמרים כתי"ק כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב נ"ע, וכן סידור הבעל שם טוב, ומכתב הבעל שם.

מזוודה זו על תכולתה היקרה, לא משה מתוך ידי הרבי, וגם בימי השואה האיומה היא נותרה לצידו. אפילו בשעה שההפצצות הרעישו במקום שהותו – והרבי ובני ביתו נאלצו לברוח ממקום למקום להסתתר, לא הסכים הרבי לעזוב עד שיקחו גם את המזוודה.

 

המזוודה ניצבת משמאל, במקום ה'אח'


 

 הסולם 

ארונות הספרים בחדר היחידות של אדמו"ר הריי"צ גבוהים ומלאים בספרים עד למעלה מגובהו של אדם ממוצע. כדי להגיע למקומם של הספרים בחלקו הגבוה של הארון, עמד תדיר בחדר סולם קטן, שסייע לעליה.

 

ניתן להבחין בסולם עומד מאחורי כסאו של אדמו"ר הריי"צ


 

סולם זה, מופיע באחת התמונות המפורסמות של אדמו"ר הריי"צ. המדובר הוא בתמונתו האחרונה, שצולמה בחנוכה תש"י, ובה נראה הרבי יושב לצד נרות החנוכה הדולקים. חנוכייתו של הרבי, מוצבת על גבי אותו סולם, שמוצב לצד אחד הפתחים שבחדר.

 


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.