מערכת COL | יום ד' טבת ה׳תשפ״ב 08.12.2021

התלמידים השלוחים התכנסו: כך נתכונן בישיבות לי"א ניסן ה-120

בכפר חב"ד התכנסו ליום עיון מיוחד עשרות התלמידים השלוחים בישיבות 'תומכי תמימים' בארץ הקודש • במרכז הוועידה דנו השלוחים איך להתכונן ליום הבהיר י"א ניסן, 120 שנה • COL מגיש סיקור ותיעוד ענק
התלמידים השלוחים התכנסו: כך נתכונן בישיבות לי
צילום: מענדי קורנט

יום עיון מיוחד ומושקע התקיים השבוע בכפר חב"ד, באולם הפנסאים, בעבור 'התלמידים השלוחים' בישיבות תומכי תמימים ברחבי אה"ק, בסימן הכנה ליום הבהיר י"א ניסן,  120 שנה.

האירוע נפתח בהדלקת נר שמיני של חנוכה, כהוראת הרבי, ובתורה תפלה וצדקה.

תפלה – אמירת פרקי התהלים של הרבי והרבנית.

צדקה – נתינת מטבעות לצדקה.

לאחר הפתיחה בב' הקוים - תפילה וצדקה, הגיע השלב של הקו השלישי - תורה:

הרה"ח הרב זלמן גופין שליט"א, משפיע בישיבת תות"ל המרכזית כפר חב"ד, נשא דברים נלהבים על דבר הצורך בהכנה פנימית ואמיתית לקראת היום הגדול הקרב ובא, והביע את דעתו על כך שחובה להכניס להכנה ליום הבהיר, גם דגש על 'עבודת התפלה' ועניני 'עבודה פנימית'.

הרה"ח הרב מאיר אשכנזי שליט"א, מד"א דכפר חב"ד, חזר על נקודה משיחת הרבי, מה היה התוכן הפנימי של המחלוקת בין יוסף לאחים שלו. והמשיך בסיפור מיוחד מהרבי עם א' השלוחים, שתוכנו גדול החשיבות לכתוב לרבי ולחשוב על הרבי, שזה אחת הדברים הכי עיקרים שהשלוחים צריכים להחדיר בתלמידים, שיש רבי גם היום! וצריך לחשוב על הרבי ולכתוב לרבי מפעם לפעם.

כעת, אחר הדברים המרוממים, הגיע תורם של התלמידים השלוחים עצמם לישא דברים: נציג מכל ישיבה עמד על רגליו וסקר בפני חבריו התלמידים השלוחים את פעולותיהם בישיבה עד עתה.

לאחר מכן צעדו כולם ל-770, לקבל כוחות וחיות מהמקום עליו התבטא כ"ק אדמו"ר "מיין אייגענע ד' אמות אין ארץ ישראל". תפילת מנחה התקיימה בזאל הקטן, ולאחריה נכנסו כולם לחדרו הק' של הרבי, שם קראו יחד בציבור את פרקם של הרבי והרבנית ואח"כ כל שליח הוסיף באמירת פרקי תהילים.

לאחר מכן, חזרו השלוחים לאולם הפנסאים, והתיישבו לסעודה כיד המלך והתוועדות חסידים לכבוד זאת חנוכה.

במהלך הסעודה דיבר הרה"ח הרב זאב סלאווין שליט"א, משלוחי הרבי לאה"ק, בחיות גדולה על המתנה והמהפכה והשטורעם הגדול שצריך להיות סביב יא ניסן 120 שנה, ועל כך שיש לעשות הכל בהיקף הכי גדול והכי רחב, לפי ההשגות של המשלח, ושהרבי מעניק לשלוחים מהכוחות העצמיים שלו וממילא יש לשלוחים כוחות מיוחדים ונפלאים ביותר אכן לעשות מהפכה של ממש, בקשר עם יא ניסן 120 שנה.

הרה"ח הרב אברהם אשר בלינוב שליט"א ראש ישיבת תות"ל אלעד, שיתף בסיפור נדיר מזמן היותו תלמיד שליח באוסטרליה, והכריז בקול גדול, שלשלוחים יש את ההשפעה הכי גדולה על התלמידים, והשולחים צריכים לדעת את גודל זכותם.

בהמשך הוא המשיך בדברים היוצאים מן הלב על דבר ההכרח לגרום למהפכה של ממש בישיבות לקראת היום הגדול ולא להסתפק במבצע יותר משודרג או יותר גדול אלא משהו בהיקף שלא היה לעולם.

דבריו היוו פתיח לדיון משותף שנערך בין תלמידי התמימים השלוחים, בהנחיית הרה"ח מנחם מענדל שי' קנלסקי, מנהל 'ועד התמימים' בארה"ק, כיצד יש להתכונן בצורה יסודית ופנימית ליום בהיר זה.

האירוע נחתם בחלוקת דמי חנוכה, מענק מיוחד מ'ועד התמימים' לכל אחד מהתלמידים השלוחים, בנוסף לתשורה יחודית.

בחיות מחודשת שבו התלמידים השלוחים למקום שליחותם - ישיבות תות"ל ברחבי אה"ק.

התלמידים השלוחים הודו מקרב לב, ל'ועד תלמידי התמימים העולמי' בראשות הרב קנלסקי, וכן לת' השליח שניאור זלמן בלינוב על ארגון האירוע המיוחד, על כל פרטיו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.