מנדי ברגר | יום ד' טבת ה׳תשפ״ב 08.12.2021

המכשול שיגן על עוטף עזה: 65 ק"מ נגד מנהרות ורחפנים

המכשול סביב רצועת עזה הושלם לאחר שלוש וחצי שנות עבודה, כך הכריזו ראשי מערכת הביטחון אתמול באירוע במעמד שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ”ל רא”ל אביב כוכבי, בכירים במשרד הביטחון ובצה”ל וראשי המועצות בעוטף עזה
המכשול שיגן על עוטף עזה: 65 ק
צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הבטחון

המכשול סביב רצועת עזה הושלם לאחר שלוש וחצי שנות עבודה, כך הכריזו ראשי מערכת הביטחון אתמול (שלישי) באירוע במעמד שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ”ל רא”ל אביב כוכבי, בכירים במשרד הביטחון ובצה”ל וראשי המועצות בעוטף עזה.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שלא הוזמן לטקס, התייחס לחניכת המכשול ברצועת עזה: “לפני 5 שנים, הבאתי לקבינט החלטה להקים קיר תת-קרקעי מסביב לרצועת עזה. התעקשנו, לא ויתרנו – והפרויקט יצא לדרך. היום הוא נחנך באופן רשמי”.

הרמטכ”ל רב-אלוף אביב כוכבי אמר: “המכשול הזה הוא חלק מ’קיר הברזל’ של תפיסת ההגנה שלנו, ביבשה, באוויר, בים ובכלל. הוא מייצג חשיבה מחוץ לקופסה ומבטא את סוג החשיבה שאנו מחויבים אליה בצה”ל. המכשול משנה מציאות – מה שהיה לפניו לא יהיה עוד. זאת אומנם תקופה שקטה, אבל התבוננות בחודשים האחרונים מלמדת שגם על ההפרות הקלות ביותר הגבנו בעוצמה, וכך גם יהיה בעתיד. אנו משכללים את ההגנה לסוגיה בכל הגזרות, אבל זוכרים שההכרעה מושגת באמצעות התקפה, ואנו מחזקים אותה באופן ניכר ובהתמדה – ובשנה האחרונה באופן מיוחד כלפי איראן. אני מבקש להודות מכאן לכל ראשי הממשלה, שרי הביטחון והמפקדים, שהפכו את החזון הזה למציאות, ובראשם לרא”ל במילואים גדי איזנקוט, אלופי פיקוד דרום, מפקדי אוגדת עזה ורמד”א שהובילו בנחישות את מה שאנחנו משלימים כאן היום”.

המכשול כולל חמישה מערכי הגנה משלימים:

• חומה תת-קרקעית פיזית וטכנולוגית.
• מכשול עילי הכולל גדר “שעון חול” בגובה של למעלה מ-6 מטרים ואמצעים נוספים.
• מכשול ימי הכולל אמצעים לניטור חדירות מהים ומערכת נשק נשלטת מרחוק.
• מערך מכ”מים ומצלמות לאחיזת שטח.
• חדרי לחימה ברמת הגדודים, החטיבות והאוגדה.

המכשול במספרים:

• אורך המכשול כ-65 ק”מ. הקמתו נמשכה ברצף כ-3.5 שנים.
• יותר מ-1,200 פועלים עבדו בשיא בהקמת המכשול בעשרות נקודות במקביל.
• שישה מפעלי בטון הוקמו לאורך הגבול עם רצועת עזה.
• כמות המילוי והחפירה בפרויקט היא בהיקף של 330,000 משאיות, למעלה מ-3 מיליון קוב. כמות הבטון בפרויקט שוות ערך לכ-220,000 משאיות, כמות המספיקה לסלילת כביש מישראל לבולגריה.
• 140,000 טונות ברזל ופלדה הושקעו בהקמת המכשול, שווה ערך לאורך של פרופיל פלדה מישראל עד לאוסטרליה.
• המכשול כולל עשרות תרנים ומאות רבות של מצלמות, מכ”מים, אמצעי גילוי והתרעה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.