מנדי ברגר | יום ד' טבת ה׳תשפ״ב 08.12.2021

הצדעה חגיגית לאימפריית החינוך "אור אבנר" שבניו יורק

הקהילה הבוכרית המעטירה בניו יורק התאחדה למעמד הוקרה לאימפריית החינוך מיסודו של הנגיד ר' לוי לבייב • מקהילת בית הספר שוררה ניגוני מסורת עתיקים, וגרמה לדמעות על פניהם של זקני הקהילה בני גיל הזהב • מאות האורחים שהסבו לשולחנות עמוסים בכל טוב הופתעו מתוכניות ההרחבה והפיתוח למען דור העתיד שהציגו ראשי המוסדות, שלוחי הרבי, הרב זלמן זבולונוב הרב לוי יצחק וולוביק והרב שמואל קאגאן 
הצדעה חגיגית לאימפריית החינוך

בזה אחר זה נכנסו הרכבים לחניון רחב הידיים של אולם האירועים המפואר בקווינס, והמוזמנים החלו למלאות את חלל הכניסה המעוצב, שם הוצגו ההישגים החינוכיים של אימפריית המוסדות "אור אבנר" מיסודו של יקיר העדה הבוכרית כולה, נשיא הקונגרס העולמי של יהדות בוכרה, איל ההון והפילנתרופ הנודע הנגיד ר' לוי לבייב שיחי', שבחזונו הוקמו ביובל השנים האחרונות שורה ארוכה של מוסדות חינוך רווחה וחסד, למען בנייתה ושגשוגה של הקהילה המעטירה בכל רחבי ארצות הברית וקנדה, כמו גם ברחבי העולם.

זה כבר הפך למסורת במטרופולין הגדול של ניו יורק, שבחג האורים מתכנסים יחדיו ללכוד את מבטם הטהור של השלהבות היוקדות, התלמידים והתלמידות הממלאים מידי בוקר חמשה קמפוסים הפזורים ברובע קווינס, במעונות יום וגני ילדים, בית ספר יסודי, תיכון לבנים, תיכון לבנות, ישיבה לבוגרים, ועוד.

ראשי המוסדות, השלוחים הרב זלמן זבולונוב שיחי', הרב לוי יצחק וולוביק שיחי', והרב שמואל קאגאן שיחי', מקבלים את פני הבאים בחביבות רבה, כל אחד הוא שותף פעיל במשך השנה כולה, בהשקעה העצומה תוך חשיבה מדוקדקת, בפעילות השוטפת כמו גם במבט אל העתיד.

הקהל מגוון מאוד, רבנים ואנשי חינוך לצד אילי הון ויזמים צעירים, נציגי השלטון המקומי לצד זקני הקהילה ונכבדיה, סבים נרגשים ששמחים לראות את הצאצאים הולכים בדרך התורה והמצווה לצד כאלה שרק לאחרונה שולחים את הבכור בן השלוש.

כשמיתרי הכינורות נדמו, זה הסימן לעלות במדרגות המוזהבות לקומה העליונה שם נמצא האולם המרכזי, ולאחר נטילת ידיים מכובד נשיא המועצה היהודית של ארה"ב מר מיכאל אהרונוף בבציעת החלה.

בהדלקת הנרות, על החנוכייה המוצבת בכותל המזרח מתכבד רבה הראשי של הקהילה הבוכרית בארה"ב וקנדה, הגאון הגדול רבי ברוך בבייב שליט"א, שאף נושא דברי ברכה בנעימה קדושה לרגל המעמד.

את פרק התהלים של הרבי, פרק ק"כ שמציין את שנת המאה ועשרים להולדת רועה ישראל ומנהיגו, שרוחו משנתו ומורשתו הם הבריח התיכון בשיטה החינוכית העומדת ביסוד כל המוסדות הללו, קורא עם הקהל השליח הרב  לוי יצחק וולוביק.

לפני שהוא עולה על הבימה, מזכיר המנחה לקהל את העובדה שהרב וולוביק נמצא בתוך השנה אחר פטירת אביו היקר, החסיד שהחיה את נחלת הר חב"ד במשך שנות דור ושימש גם כגבאי בית הכנסת המרכזי, הרב אליהו וולוביק ע"ה. ואת מידת המסירות, מתוך חיות ומרץ בלתי פוסק, לפיתוח הקהילה ומוסדותיה, ובמיוחד רשת מוסדות החינוך והמבנים המרכיבים אותה בכל האיזור.

פרק תהלים מיוחד לזכות תושבי ארץ הקודש, הנתונים בשבועות האחרונים למתקפת טרור חדשה, אמר עם הקהל הרב שעמד על רגליו, ר' יהושע לבייב, בנו של פטרון ונשיא המוסדות.

הזמר הישראלי רגב הוד שהגיע במיוחד מישראל מלהיב את הקהל בפרקי שירה וזמרה, ובמהלך הערב אמני הבידור, האחים חי ורונן דווידוב, העלו רגעי צחוק ושמחה על פני הקהל, ושילבו מסורת וחדשנות במופע סטנד-אפ בשלושה שפות, אנגלית רוסית ובוכרית.

על מסכי הענק המוצבים בצידי האולם, מוקרנים מראות קודש מחצרות קדשנו בימי החנוכה, ואחר כך שיחה מיוחדת של הרבי בנושא החשיבות של ההשקעה בחינוך הנוער.

לאחר אתנחתא קלה, ניבטת מהמסכים דמותו של נשיא ופטרון המוסדות הנגיד ר' לוי לבייב, המעניק את ברכתו מלב חם דואג ואוהב, לאירוע הנכבד ולכל המשתתפים בו.

על אף שהתודה והברכה מגיעה לכל אחד ואחת מהמסובים, נבחרים מידי שנה נציגים לקבלת העיטור הגבוה בכל קטגוריה של סיוע ותמיכה משמעותית למוסדות בשנה האחרונה. בזה אחר זה מזמין הרב אשר ועקנין ששרביט ההנחיה בידו, במהלך כל הדינר החגיגי במקצועיות רבה, את אורחי הכבוד לעלות ולקבל את אותות ההוקרה וההערכה.

את עיטור ההוקרה של בית הספר היסודי, מעניק נשיא המרכז הגדול ליהדות בוכרה מר לאון נקטלוב, יחד עם חברת מועצת העיר הותיקה, המלווה את המוסדות בעיצה ובמעש לאורך השנים הגב' קרן קסלוביץ', לגב' לין שולמן חברת מועצת העיר שנבחרה לאחרונה במחוז 29, בתמיכה גדולה של כל חברי הקהילה.

עיטור ההוקרה של בית ספר התיכון לבנות "אור חנה", מוענק על ידי מייסד המוזיאון ההיסטורי ליהדות בוכרה מר אהרון אהרונוב יחד עם נשיא הקונגרס ליהדות בוכרה בארה"ב וקנדה מר בוריס קנדוב, למר יאן ומרגריטה משה, על תרומתם הגדולה למוסדות הקהילה, ובמיוחד ברכישת השטח החדש אליו יועבר המוזיאון והאגפים החדשים שלו.

עיטור ההוקרה של מפעלי הקיץ הנודעים "גן ישראל - אור אבנר", המושכים אליהם ילדים יהודיים מכל רחבי העיר ניו יורק במשך חודשי החופש, מוענק על ידי רב קהילת הצעירים השליח הרב אשר ועקנין יחד עם שותפים פעילים בהרחבת הפעילות בקרב קהילת הצעירים, מר שלום ונטלי רחמינוב, למר אבי וברכה בהר, פילנתרופ שתורם מהונו לביסוס דור העתיד של הקהילה, ומאמין בכל ליבו בהשפעה העצומה שיש לפעילות זו על הבטחת עתיד יהדות בוכרה.

עיטור ההוקרה של בית ספר התיכון לבנים ואגף הישיבה לבוגרים, מוענק על ידי ר' גבריאל והגב' חגית סופיוב, חתנו ובתו של פטרון ונשיא המוסדות ר' לוי לבייב, שעומדים בעצמם לימין המוסדות בכל עת ובכל שעה, למר אבו אילייב, איש עסקים צעיר ומצליח שתורם מהונו ומאונו להרחבת וביסוס המוסדות.

מחווה מיוחדת באומר ובצליל, והענקת זרי פרחים, מרגשת את כולם, זאת כאשר תלמידים ובוגרים, המייצגים את כלל החניכים והחניכות, ניגשים למנהלים ולמנהלות, ומביעים את תודת הקהילה כולה לצוות ההוראה על ההשקעה בחינוך הבנים והבנות, שמתרגשים לקום כל בוקר מחדש ולהגיע לכיתה שם יתקבלו במאור פנים בתשומת לב ובאהבה גדולה.

נערי מקהלת 'עתיד' שהופיעה בתחילת האירוע, ואמני הזמר רגב הוד ודוד קטנוב שהגיעו במיוחד מארץ הקודש, ריגשו שוב ושוב את הנוכחים במחרוזות מסורתיות לצד שירים חסידיים עדכניים, ובעיקר ידעו לפרוט על נימי שרשרת הדורות, שרשרת איתנה ובצורה, אליה מתחברים מחדש בכל יום חוליות נוספות, שלהבות מרצדות, המבטיחות כי נצח ישראל לא ישקר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.