| יום ג' טבת ה׳תשפ״ב 07.12.2021

חדש: קובץ אהבת ישראל שהרבי הכין לפני 84 שנה יצא לאור

84 שנים – תרח"צ – תשפ"ב: אחרי שהכין הרבי קובץ "אהבת ישראל" ומטעמים שהיו שייכים לאותה תקופה, הקובץ לא נדפס אז, יוצא עתה לאור ספר המכיל את מה שהיה בקובץ המקורי, למעט כמה מכתבים שלא הגיעו לידינו
חדש: קובץ אהבת ישראל שהרבי הכין לפני 84 שנה יצא לאור

 

ספר חדש "חוט המקשר"

84 שנים – תרח"צ – תשפ"ב – אחרי שהכין הרבי קובץ "אהבת ישראל" ומטעמים שהיו שייכים לאותה תקופה, לא נדפס אז, יוצא עתה לאור ספר המכיל את מה שהיה בקובץ המקורי, למעט כמה מכתבים שלא הגיעו לידינו.

באגרות קודש, כרך א, עמ' 12, במבוא, מופיע כתי"ק של הרבי, טיוטה להקדמה לקובץ "אהבת ישראל". הקובץ עוסק גם באהבת הרביים לחסידים בתוך כלל ישראל.

 במקום אחר (באגרות קודש - אדמו"ר מוהריי"צ, כרך טו, עמ' רעו-רעח), מסומנים המכתבים והשיחות בהם בחר הרבי.

צילום כתי"ק הקדמה לקובץ



 

 אהבת ישראל

הקדמת ועד ההו"ל [תוכנה ולא הלשון]


ידוע ומפורסם למדי בתוככי החסידים ואנ"ש שי' גודל האהבה פנימית ועצמית של רבותינו הק' זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע, וכ"ק אדמו"ר שליט"א, לכל אחד מישראל, ומסירות נפשם ועבודתם הבלתי פוסקת, לנטוע ולקבוע מדת אהבת ישראל בכל אחד הנמנה עליהם ושייך להם.

ומדובר בזה ארוכות וקצרות, בכמה וכמה מאמרי דא"ח ושיחות הק' בעתים שונים, הנדפסים ושעדיין לא הו"ל, ברום ערך אהבת ישראל ועשית טובה לאחד מישראל בגשמיות וכל שכן ברוחניות.

ובזה הננו מו"ל חלק ממכתבי כ"ק אדמו"ר שליט"א (ואיזה קטעים משיחותיו) המדברים בהנ"ל, מכתבים שרובם המכריע לא באו בדפוס עד עתה.

המכתבים נסדרו על סדר השנים.

מכתבים אלו ושיחות הקודש הם הבסיס לספר החדש "חוט המקשר", עליהם נוספו מכתבי הרבי הריי"צ שנכתבו אחרי תרח"צ וכן מכתבי הרבי, רבים ומגוונים, בקשר לאהבת ישראל. בספר גם כמה מכתבים בתרגום ראשון לעברית.

להלן שני עלים מתוך הספר:

"היסוד הנכון של חיים חסידיים אמיתיים"

...אני מקווה להשם יתברך, שלעולם לא אשכח את ההתרשמות של שנות ילדותי, מה שראיתי בליובאוויטש, במפגשים שונים, שגרתיים, של אנשים בעלי סגנונות שונים, פוגשים אחד את השני, בראש השנה, סוכות, או שבועות, בליובאוויטש.

אנשים שהיו שונים אחד מזולתו הן ביכולת לדעת ללמוד ולהבין חסידות והן במצב הגשמי, היו נותנים אחד לשני 'שלום עליכם' כל כך לבבי, עד אשר פניהם האירו מהשמחה הפנימית הגדולה של אהבת החסידים.

כך חיו חסידים, וזהו היסוד הנכון של חיים חסידיים אמיתיים.

אני מאחל לעצמי שהשם יתברך יזַכה אותי לראות שמחות אצל חסידים בתוך כלל אחינו בני ישראל שי', ולראות שהחסידים שי' של היום ינהיגו את חיי השגרה שלהם מתוך אהבת חסידים כפי שהיה בעבר...

אגרות קודש - אדמו"ר מוהריי"צ כרך ד, עמ' תקי"ב (תרגום מאידיש - חלק מהמכתב)

"גרוע יותר להיות יחידי בגן עדן מאשר להיות וכו' (במקום ההפכי מגן עדן) יחד עם עוד יהודים"

דאגת הרבי לבחורה שסבלה מבדידות

"...מובן וגם פשוט שאין כוונתי להטיף מוסר, אלא לנסות עוד הפעם אולי יועילו דברי על כל פנים בפעם הזאת, אשר "תקפוץ" לתוך איזה עניין שבעל כרחה (עכ"פ בימים הראשונים) תהיה בין בני אדם מחוץ לביתה, ותקוותי חזקה אשר במשך זמן לא ארוך, לא תצטרך עוד להבעל כרחה ותראה רוב העניין ורוב התועלת גם בשביל זולתה - של חברת בני אדם, שהרי לא לחינם נברא האדם בטבע להיות מדיני.

ונפלאים דברי רז"ל, אשר הוראה הם להלכה למעשה בחיי היום יומים, אשר כל דבר שבקדושה הוא דווקא בֵּי עשרה, לא רק רבים סתם אלא רבים בשלימות, וידוע גם כן פתגם החסידות, הנאמר בשם כמה מגדולי תורת החסידות, אשר גרוע יותר להיות יחידי בגן עדן מאשר להיות וכו' מיט נאך אידן צוזאמען [יחד עם עוד יהודים]..."

אגרות קודש, כרך יח, עמ' תקלד-ה. (חלק מהמכתב)

>>לרכישה מקוונת לחץ כאן<<

הספר יוצא לאור ע"י "תורה אור" מרכז להפצת המעיינות ירושלים. וניתן להשיגו בקה"ת , 'היכל מנחם', חיש ובאתר ההו"ל.

אתר:  https://torah-or-books.co.i

מייל:  [email protected]

נייד: 0586690770

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.