יום ב' טבת ה׳תשפ״ב 06.12.2021

ההדלקה בקרלסרוהה שריגשה את ההמונים: "יש לנו תקווה"

"אולי לא נצטרך בגרמניה משטרה בשביל להגן על בתי כנסת", אמר התובע הכללי של גרמניה בהדלקה מרכזית של נרות חנוכה בעיר קרלסרוהה שבגרמניה, בכיכר המרכזית, בארגון בית חב"ד בעיר בראשות הרב מוטי מנדלסון. COL עם סיקור ותמונות

אירוע גדול של הדלקת נר חנוכה התקיים בעיר קרלסרוהה שבגרמניה בכיכר העיר המרכזית, בהשתתפות התובע הכללי של גרמניה ד"ר פרנק, ראש העיר ד"ר מנטרופ, ויו"ר הקהילות היהודיות בבאדן מר סולימן.

התובע, שנשא דברים באירוע, ציין בתחילת דבריו את דברי הרב מנדלסון, שדיבר על חנוכה והזכיר בדבריו שאולי יקרה נס ויום אחד ייתקשרו מהמשטרה ויספרו שבתי הכנסת בגרמניה כבר לא זקוקים לשמירה. התובע הוסיף: "אני מאמין שהנרות שאנו מדליקים הם הוכחה שנס יכול לקרות, והנס של שמונת הימים שלקח כדי לייצר שמן חדש, הנס הזה נותן תקווה להאמין שיכולים לקרות ניסים בכלל.

"וכן, אולי לא נצטרך בגרמניה משטרה בשביל להגן על בתי כנסת. הנס והאור נותן תקווה, במיוחד בזמן של מגפה שדברים נסגרים, שניסים יכולים לקרות ואסור לנו להניח לתקווה, ואנחנו חייבים להיות בסולדיריות, ולכן זה חשוב להעמיד את הנר כאן במרכז העיר, דוגמא לאחדות ותמיד להאמין, שנס קרה והוא יכול לקרות שוב".

ראש העיר מר מנטרופ ציין בדבריו את חשיבות המיקום של החנוכיה ואת הסימן לסולידריות של תושבי העיר והוסיף כי מצטרף לתפילת התובע הכללי שיבוא יום אחד ולא ייצטרכו שוטרים לשמור על בתי כנסת בגרמניה.

"ואוליי גם יקרה נס שגם אתה כבוד התובע לא תצטרך הגנה עליך", אמר.

מר סולימן יו"ר הקהילות היהודיות בבאדן ציין בדבריו שההעמדה של החנוכיה במרכז העיר ליד שוק החגא וליד בית העיריה זה לא מובן מאליו וזה נס וזה תשובה נגד אנטישמיות שיש  בגרמניה - תשובה נגד התתקפות על בתי כנסת בגרמניה. והתשובה היא יהדות באופן הנראה וגלוי לעין ולא מתחבאת בסיום האירוע העניק הרב מנדלסון לנכבדים חנוכיה אומנותית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.