מערכת COL | יום ב' טבת ה׳תשפ״ב 06.12.2021

עשור לפטירת הרב חיטריק: הופיע הספר "חסיד ונגיד"

היום, יום שני "זאת חנוכה", ב' בטבת, מצויין עשור שנים לפטירתו של הרה"ח הרה"ת ר' צבי הירש חיטריק ע"ה, מנכבדי ופארי החסידים בדור השביעי של חסידות חב"ד • לקראת יום השנה העשירי לפטירתו, הופיע וראה אור על ידי משפחת חיטריק ספר חדש ורב ערך בשם "חסיד ונגיד", המקיף את חייו ופועלו של הרב חיטריק, אשר היה חסיד, שליח, נגיד ועסקן ציבורי • בפנים: סקירה מיוחדת, וצרור תמונות מחייו
עשור לפטירת הרב חיטריק: הופיע הספר

היום, יום שני "זאת חנוכה", ב' בטבת, מצויין עשור שנים לפטירתו של הרה"ח הרה"ת ר' צבי הירש חיטריק ע"ה, מנכבדי ופארי החסידים בדור השביעי של חסידות חב"ד.

לקראת יום השנה העשירי לפטירתו, הופיע וראה אור על ידי משפחת חיטריק ספר חדש ורב ערך בשם "חסיד ונגיד", המקיף את חייו ופועלו של הרב חיטריק, אשר היה חסיד, שליח, נגיד ועסקן ציבורי.

הספר הופיע ביוזמת צאצאיו שיחיו, הרה"ח ר' יוסף יצחק חיטריק מצפת, הרה"ח ר' אהרן חיטריק מקראון הייטס, מרת אסתר פיקרסקי מתל אביב, מרת שרה זלמנוב ומרת אלה לרמן מקראון הייטס, ומרת רחל שמטוב מאורגוואיי, והוא מוצג השבוע בהתכנסות המשפחתית לרגל היארצייט העשירי של אבי המשפחה הדגול.

הספר החדש "חסיד ונגיד" נערך בידיו האמונות של הרה"ח ר' זושא וולף. הספר ראה אור במהדורה מהודרת ומושקעת, והוא כולל כשש מאות ושלושים עמודים.

זכה הרה"ח ר' צבי הירש חיטריק ע"ה להיות סמוך על שולחן מלכים כל ימי חייו. לידתו ויציאתו לאוויר העולם הייתה בברכתו הקדושה של הרבי הריי"צ נ"ע, וכבר בצעירותו, בהיותו כבן עשרים, בתקופת שהותו בפאריז בשנת תש"ז, הייתה לו היכרות עם הרבי נשיא דורנו, והוא זכה לסייע בעד הרבי ובעד אמו הרבנית הצדקנית מרת חנה ע"ה.

בהיותו תלמיד ישיבה ב"בית חיינו" בשנות ה'ש"ת, היה הירשל הצעיר קרוב אל הרבי נשיא דורנו, שחיבב אותו וקירב אותו אליו, והוא זכה לסייע לרבי בשליחויות שונות.

הרבי היה מעורב אישית בשידוך שלו עם תבדל"ח רעייתו הנכבדה תבדל"ח מרת רבקה תחי', בראשית שנת תשי"א, והם אף זכו בזכות הנפלאה שהרבי היה מסדר הקידושין בחתונתם בפורים קטן תשי"א.

זכות גדולה ונפלאה זכה הרב חיטריק ע"ה, להיות השליח הראשון שהרבי נשיא דורנו שלח כ להפצת התורה והיהדות חוצה, היא השליחות למדינת בראזיל שבדרום אמריקה.

בהיותם בשליחות  בבראזיל, זכו הרב חיטריק ורעייתו לקבל שורה ארוכה של אגרות קודש והדרכות מהרבי על כל צעד ושעל בשליחותם, אגרות שמהם יסוד ומהם פינה בעבודת השליחות הכללית.

לאחר שובם מהשליחות בבראזיל, בשנת תשכ"א, ועד פטירתו בשנת תשע"ב, במשך למעלה מיובל שנים, היה הרב חיטריק מהיושבים ראשונה בחצר חב"ד ליובאוויטש. הוא שלח ידיו במסחר ובס"ד ראה הצלחה מרובה, ועסקיו המסועפים היו משולבים וכרוכים בעסקנות ציבורית למען ענייני חב"ד ליובאוויטש מתוך התקשרות לרבי ללא גבול.

הספר החדש "חסיד ונגיד" מקיף וכולל ארבעה שערים:

שער ראשון, ממיצר למרחב – תקופת חייו של ר' הירשל מאז ילדותו בחרקוב שבברית המועצות תחת השלטון הקומוניסטי, נדודי המשפחה בעת מלחמת העולם השניה, יציאתם אל מעבר למסך הברזל, הגעתו לחצרות קדשנו ותקופת לימודיו ב"בית חיינו", בואו בקשרי השידוכין עם זוגתו מרת רבקה תחי' ונישואיהם, לידת הבן הבכור ויציאתם בשליחות.

בשער זה מתפרסמים תיאורים מאלפים של חיי מסירות נפש בתקופת הרדיפות של השלטון הקומוניסטי וחיי החסידים בסמרקנד בימי מלחמת העולם השנייה. בשער זה נחשפים גם סיפורים ואפיזודות רבות ומאלפות על התקופה שלפני קבלת הנשיאות, מהווי התמימים ב"בית חיינו" באותן השנים והקשר המיוחד שזכו לו תלמידי התמימים אצל הרבי, באותם ימים "הרמ"ש", בתקופה שלפני קבלת הנשיאות.

שער שני, השליח הראשון – שמונת השנים בהם פעלה משפחת חיטריק בשליחות כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו בפאולו ובריו, כשליח הראשי בבראזיל, בהם פעל גדולות ונצורות בהפצת התורה והיהדות ובהפצת המעיינות חוצה, במדינה ענקית זו.

בשער זה מתפרסמות אגרות קודש רבות, חלקן בפרסום ראשון, בהם חוזרת ונשנית התביעה לעשות עוד ועוד  בהפצת המעיינות חוצה בכל האופנים ובכל התחומים, כאשר הציר המרכזי באגרות קודש אלו עוסק באפשרויות הכבירות אשר ניתנות לכל אחד מהשלוחים ובעובדה שההתעסקות בעבודת השליחות והפצת המעיינות היא טובתו הגשמית והרוחנית של השליח.

שער שלישי, נגיד חסידי –  יובל שנות חייו של הרב חיטריק כאשר גר בשכונת המלך, סמוך ל"בית חיינו", והיה מהיושבים ראשונה בחצר חב"ד ליובאוויטש, ועסקיו המסועפים היו משולבים וכרוכים בעסקנות ציבורית כללית למען ענייני חב"ד ליובאוויטש.

בשער זה, העוסק ביובל השנים של חייו בקראון הייטס, באים שורה ארוכה של סיפורים ותיעודים על הווי החיים ב"בית חיינו" בתקופה זו, על חיים של קירובים נפלאים ומיוחדים מהרבי לרב חיטריק ולבני המשפחה, לצד תיאור נרחב של עסקנותו הציבורית הענפה, אשר עליה היה מדווח תדיר לרבי וזוכה למענות ולהדרכות מפורטות.

שער רביעי, הגה"ח רבי אהרן חיטריק ע"ה - בשער זה באה לראשונה סקירה מקיפה לקורות חייו ופעלו הרב של אחיו הצעיר והאהוב של הרב צבי הירש, הגה"ח רבי אהרן, אשר זכה להיות מראשי מערכת "אוצר החסידים" ועורך כתבי רבותינו נשיאינו. סקירה זו כוללת צילומים של עשרות כתבי-יד קודש והוראות מרבינו בעבודת קודש זו, אשר בספר זה נערכו לראשונה באופן מסודר.

שער זה מהווה סקירה נרחבת ומאלפת מעבודת הקודש של הגה"ח הרב אהרן חיטריק ע"ה, בו נראית הדרישה הבלתי פוסקת מרבינו לעבוד בכל הכוחות, ולמעלה מהכוחות, כדי להוציא לאור מתורת רבותינו נשיאינו, על הזכות והיוקר הנפלאים שבמלאכת קודש זו, כמו גם על האחריות הגדולה ועל כובד הראש הנדרש. בשער זו הובאו גם שורה של מענות, סיפורים והוראות שמהם יסוד ומהם פינה גם לימינו אלו.

בני המשפחה בטוחים כי בס"ד הספר החדש "חסיד ונגיד", בו נסקרו קורות חייו ופעלו של אביהם הדגול בשליחות הקודש של רבינו ובעסקנותו הציבורית, יהיו נר לרגלי כל בני המשפחה ולכל מי שהדברים יגיעו אליו, ללמוד וללמד, לשמור ולעשות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.