צבי סופר | יום א' טבת ה׳תשפ״ב 05.12.2021

במיאמי נפטר הר"ר חיים וינר ז"ל, מגדולי תומכי השלוחים

ממיאמי-ביטש שבפלורידה מגיעה הידיעה המצערת, על פטירתו בשבת קודש פרשת מקץ, נר שישי של חנוכה, של הנגיד והנדיב הר"ר חיים וינר ז"ל • איש חסד ובעל צדקה גדול, ומגדולי תומכי השלוחים בפלורידה, אשר עמד לימינם של מוסדות חב"ד רבים בעולם ביד רחבה • בן שמונים ושמונה היה בפטירתו
במיאמי נפטר הר

ממיאמי-ביטש שבפלורידה מגיעה הידיעה המצערת, על פטירתו בשבת קודש פרשת מקץ, נר שישי של חנוכה, של הנגיד והנדיב הר"ר חיים וינר ז"ל, איש חסד ובעל צדקה גדול, ומגדולי תומכי השלוחים בפלורידה, אשר עמד לימינם של מוסדות חב"ד רבים בעולם ביד רחבה. בן שמונים ושמונה היה בפטירתו.

הר"ר חיים וינר ז"ל היה ממקורביו הבולטים של השליח הרב אברהם קארף, השליח הראשי לפלורידה. הוא שימש כיו"ר וועד התומכים של חב"ד בפלורידה, והיה חבר פעיל בבית הכנסת בו התפלל השליח הרב קארף.

הוא השתתף באופן קבוע בשיעורי החסידות בבית חב"ד, ונטל חלק פעיל בכל ההתוועדויות בקהילה.

הר"ר חיים וינר הוביל בעשרות השנים האחרונות את תחיית המוזיקה היהודית והחסידית הכשרה, ופעל רבות במסגרת זו להפצת יהדות במסגרת ערבי שירה יהודיים על טהרת הקודש ברחבי העולם.

עוד לפני נפילת מסך הברזל, הוא היה מארגן קונצרטים של שירה יהודית בקרב הקהילות היהודיות ברחבי רוסיה, ברומניה, ובמדינות נוספות. יהודים רבים התעוררו להתחזק ביהדות ובשמירת תורה ומצוות בעקבות אירועי שירה אלו.

הר"ר חיים וינר זכה להיות מספר פעמים אצל הרבי, וזכה לברכותיו הקדושות. הרבי אף עודד מאוד את הפעילות שלו מאחורי מסך הברזל.

כחלק מפעילותו למען מוסדות חב"ד בפלורידה, הוא יזם אירועי מוזיקה יהודיים על טהרת הקודש על גבי "קרוזים", בהם בעלי יהודיים חובבי שירה השתתפו במסעות טיולים סביב העולם על גבי ספינות תיירות, כאשר הזמרים היהודיים המובילים בעולם הופיעו בהם מידי יום להופעות מוזיקה. את כל ההכנסות מ"קרוזים" אלו הוא היה מעמיד לטובת מוסדות חב"ד בפלורידה.

איש נלבב ביותר היה הר"ר חיים וינר. תמיד היה נראה בחברת תלמידי הישיבה התמימים במיאמי, אוהב לשוחח עמם ולהתוועד בחברת הצעירים החב"דיים, וליזום עמם פעולות של "מבצעים" והפצת המעיינות.

הוא גם עמד לימין מוסדות חב"ד מרכזיים רבים ותרם להם ביד רחבה, ביחד עם רעייתו הנכבדה תבדל"ח גב' גילה.

בין המוסדות המרכזיים שנהנו מתמיכותיו היו ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית באה"ק, וכן מרכז הפצת המעיינות "היכל מנחם" בירושלים עיה"ק, במסגרת זו הוא זכה לנדב את הוצאתם לאור והדפסתם של ספרים חדשים רבים מתורת הרבי.

ארונו של הנגיד הנדיב הר"ר חיים וינר יגיע מחר לארץ הקודש. מסע ההלוויה ייצא מחר בערב מוצאי זאת חנוכה, בשעה שמונה בערב, מבית הלוויות "שמגר" לעבר בית העלמין ב"הר המנוחות" בירושלים.

משפחתו תשב 'שבעה' אצל בתו הגב' דליה מארק, ברחוב היהלום 6 ב, ביישוב חשמונאים.

לפרטים ובירורים אודות הלוויה ניתן לפנות אל הרב יוסף יצחק הבלין, יו"ר מוסדות "היכל מנחם", בטלפון 052-5526666.

יהי זכרו ברוך.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.