מערכת COL | יום י"א אב ה׳תשס״ה 16.08.2005

הספר [הרב] שמאחד את כולם

בימים אלו יצא לאור ע"י מכון 'כשרות' שהוקם לע"נ הרב לוי ביסטריצקי ע"ה הספר הראשון שנקרא ספר 'כשרות', מכון זה פועל תחת קרן חסדי ל"ב שהוקם לאחר פטירתו של הרב ע"ה. ספר זה יוצא לאור לרגל יום היארצייט השלישי של הרב לוי ביסטריצקי ע"ה, בספר זה נקבצו מאמרים ופלפולים רבים בנושאי הכשרות מאת גדולי רבני הדור ומאת בעלי גופי כשרות מכל רחבי העולם. דפדוף קטן בדפי הספר החדש מראה את עוצמתו הגדולה. רבנים מכל גווני הקשת, אשכנזים וספרדים, גופי כשרות השרויים רוב זמנם במחלוקת נקבצו זה לצד זה לכתוב ולעלות זכרונות לע"נ 'מר כשרות' הלא הוא הרה"ג הרב לוי ביסטריצקי זצ"ל. הספר יכול לעניין כל אדם בישראל, ויכול לסייע רבות לשלוחי הרבי הפרוסים ברחבי העולם, במגוון הנושאים המובאים בספר. לצפייה בסרט וידאו על פועלו של הרב 'רבנות למופת' לחצו כאן
הספר [הרב] שמאחד את כולם

בין הנושאים המובאי בספר:

בישולי עכו"ם. הכשרת מפעל ליצור אבקות מזון. כשרות המאפיה. כשרות החלב. סימני טהרה בדגים. ההבדל בין כשר למהדרין? פת עכו"ם ובישול עכו"ם. שימוש בתרופות הומופאתיות, זהו מקצת המאמרים שנכתבו על ידי רבנים וביניהם, גדולי הרבנים: הרב עובדיה יוסף, הרב ישראל מאיר לאו, הרב מרדכי אליהו, הרב זלמן נחמיה גולדברג, הרב מאיר ברנסדופר. וגדולי מומחי הכשרות, וביניהם: ראש מחלקת הכשרות OU. ראש בד"ץ מהדרין, ראש בד"ץ העדה החרדית – ירשולים, חבר וועדת בד"ץ בעלז, גאב"ד מרכז רבני מישיגן דטרויט, חבר בד"ץ חתם סופר, נשיא התאחדות קהילות החרדים בלונדון, ראש המכון המדעי הטכנולוגי, ועוד מומחים רבים.

וכך נכתב בהקדמה לספר 'כשרות': לא בכדי נבחר נושא הכשרות לנושא ספר זה, כל מי שהתוודע ולו במעט לפועלו הכביר של הרב זצ"ל בנושא הכשרות, יודע כי נושא הכשרות בער כאש בעצמותיו, והוא היה ראש וראשון לשומרי משמרת הכשרות בארה"ק, עד כי זכה להוביל את מהפכת הכשרות בארה"ק בכלל, ובצפת בפרט.

לדאבון לב תושבי עיר הקודש צפת, רבני ישראל, מנהלי מחלקות הכשרות ואלפי מוקיריו בארץ ובעולם, נפטר הרב בדמי ימיו והוא בשיא פועלו בנושא חשוב זה, ועודנו בעוצם פריחתו ושגשוגו התורני.

מספיקה הצצה חטופה בדבריהם של הרבנים גדולי התורה שליט"א – המופיעים בספר זה – על הרב ע"ה, כדי לראות עד כמה היה הרב קרוב לליבם ועד כמה גדול היה פועלו.

ואכן, זכרו לא מש מלבות רבני ישראל שכל כך הוקירוהו והעריצוהו, וכולם נקבצו לפונדק אחד – גדולי התורה לצד מומחי כשרות עולמיים – להעלות על נס את פועלו, ולהדליק נר זכרון למפעל חייו בנושא חשוב זה. אין דבר ראוי ויאה למי שמסר את נפשו כל ימיו לביצור חומת הכשרות, מפתיחת במה לבירור ועיון בנושא כשרות המזון. אנו תקווה כי בהמשך לספר זה יופיעו כרכים נוספים, להגדיל תורה ולהאדירה, לזכר ולעלוי נשמתו.

בהזדמנות זו מבקשת המערכת מכל מי שיש בידו מאמר או פלפול הלכתי בנושא כשרות שישלח אל המערכת ועל ידי זה יוכל להיות חלק מהמכון החדש ולהשתתף בהגברת מודעות הכשרות ברחבי הארץ ובעולם כולו.

את הספר ניתן בחנויות המובחרות מתאריך היארצייט, ובמשרדי הקרן, על ידי שליחת אימייל בצור קשר ב: www.chasdeilev.com או בפקס: 04-6973584

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.