מערכת COL | יום כ"ה כסלו ה׳תשפ״ב 29.11.2021

לצד החנוכייה הגדולה: ראש עיריית ניו יורק הנבחר הודה לרבי

"אנחנו יודעים מה הרבי עשה למען כולנו", אמר ראש העיר הטרי של ניו יורק, אריק אדמס, בהדלקת נרות של חנוכה בלב ליבה של מנהטן, בחנוכייה הכשרה הגדולה בעולם • מרכז התקשורת COL עם סיקור ותיעוד
לצד החנוכייה הגדולה: ראש עיריית ניו יורק הנבחר הודה לרבי
צילומים: collive

מול מאות שהתכנסו בשדרה החמישית במנהטן, סמוך לסנטרל פארק המפורסם, הדליק ראש עיריית ניו יורק הנבחר, אריק אדמס, שנתמך בין היתר בידי רובם של חסידי חב"ד המתגוררים בשכונת קראון הייטס, את נר החנוכה, בחנוכייה הגדולה המופעלת ומאורגנת בידי צעירי אגודת חב"ד העולמית בניהולו של הרב שמואל בוטמן.

"הרבי פירסם את החשיבות של חנוכה" אמר ראש העיר הנבחר של נו יורק אריק אדמס בהדליקו את המנורה הגדולה.

 בדברו "ממרומי המנורה" אמר אריק אדמס: "כחבר הקהילה בברוקלין, והשכונה היקרה קראון הייטס אנחנו יודעים מה הרבי עשה בשביל כולנו ואיך שהוא פירסם את החשיבות של חנוכה והחגיגות שאנחנו רואים בכל העולם כעת ואיך שהוא הקים בתי חב"ד שנפתחו לפרסם את החשיבות של חיים בשלום. לכן אני גאה להיות כאן ולהשתתף במעמד זה כשאנחנו הולכים להביא את עירנו חזרה יחד לאחדות ושלום".

"אנחנו צריכים אחד את השני, למרות הקשיים בזה, אנחנו יודעים שקהילת נו יורק היא עוצמתית, חזקה ואנו אנשים מאמינים. ואני אומר לכם ולמשפחתכם שיהיה לכם חנוכה שמח ובטוח". 

בשדרה החמישית במנהטן.  שם, מידי שנה, מוצבת בגאווה מנורת ענק, הגדולה ביותר בעולם – גם על פי ספר השיאים של גינס – הגורמת לפרסומי ניסא אדיר, כשבכל יום נחשפו אליה מאות אלפי בני אדם.
 
איש הביטחון והחוץ הישראלי יוסי צ'חנובר שרעייתו הגברת עטרה צ'חנובר זכרונה לברכה זכתה להיות הכוח המוביל בהדרכת הרבי בעיצוב המנורה הגדולה בעולם, העיד שהרבי רצה שדוקא מנורה זו תהיה הגדולה בעולם. כמו כן העיד המעצב של המנורה האמן יעקב אגם שהרבי הורה לו שהמנורה הזאת תהיה הגדולה בעולם.

החסיד שלקח על עצמו בשעתו את העלויות ולמעשה מאז ועד היום מארגן את טקס ההדלקה הציבורי הגדול, הוא הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן שמספר שהמנורה הגדולה בעולם כובשת את תשומת הלב התקשורתית חסרי התקדים. בכל שנה, נוהרים עיתונאים וצלמים בכדי לתעד את ההדלקה.

הרב בוטמאן מוסיף שבשעתו, הרב חדקוב, ראש מזכירות הרבי, התעניין מאד בכל הפרטים; מי מדליק וכו' ולפי הדרכותיו הזמנו את ראש העיר דאז, מר אברהם בים, להדליק.

"אני זוכר שהרב חדקוב רצה מאוד שהסנטור היהודי שמייצג את מדינת ניו יורק בסנאט בוואשינגטון, יעקב יעבץ, ידליק את המנורה", מספר הרב בוטמאן. "יעבץ היה אז זקן וחולה ובדרך הטבע זה היה דבר קשה ביותר אבל אם הרב  חדקוב ביקש, שכן איתו 'אי אפשר לדעת מהיכן באה ההוראה' נרתמתי לזה וברוך השם הוא הגיע, עלה על המנוף והדליק את המנורה הגדולה. הרבי גם נתן הוראה על ידי המזכיר הרב יהודה קרינסקי, שיגיד לי להדליק את המנורה מחדש בבוקר של 'זאת חנוכה'. וכך אנחנו נוהגים עד היום הזה".

הרב וטמאן מוסיף: "יש דברים שהם בבחינת 'במופלא ממך אל תדרוש'. לדוגמא: באחד השנים, הרב חדקוב מאוד רצה שרוברט אברמס ידליק את המנורה. אברמס שימש אז כנשיא של הרובע של ברונקס. הרב חודקוב חזר על זה שוב פעם בדגש מיוחד. כמובן שהזמנו אותו. כעבור מספר שנים הוא נבחר לשר המשפטים של מדינת ניו יורק, הגיע כל שנה להדליק את המנורה.

"כעבור כמה שנים היו כאלה שכתבו לרבי מכתבים בטענות שמנורת חנוכה על חלקה ציבורית הוא היפך הענין של "הפרדת דת ומדינה".

"הרבי ענה להם במכתב שאיך הם יכולים לומר זאת שהרי רוברט אברמס שהוא שר המשפטים של מדינת נו יורק והוא אחראי על כל הענין של דת ומדינה הוא בעצמו הדליק את המנורה.

"אז ראינו במוחש, אם היה בכל מקום לחשש, שמה שהרב חדקוב ביקש בא מלמעלה."

צפו בתיעוד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.