מנדי ברגר | יום כ"ה כסלו ה׳תשפ״ב 29.11.2021

התגלו מצבותיהם של נכד אדמו"ר האמצעי ואחד מזקני החסידים

במהלך שיקום ופיתוח בית החיים העתיק שבסמיכות לאוהל רבותינו נשיאנו הקדושים בעיירה ליובאוויטש, התגלתה השבוע מצבה של נכד כ"ק אדמו"ר האמצעי, הבחור שמואל אהרן, בן בנו הרה"ק ר' ברוך, שלא היה ידוע עליו כה ממקורות אחרים • בנוסף התגלתה השבוע מצבה המשתייכת ככל הנראה לאחד מחשובי זקני החסידים בעיירה, שנודע בשמו ר' שמואל ברוך ווארשאווער
התגלו מצבותיהם של נכד אדמו

אחד הפרויקטים החשובים שנעשים בשנים האחרונות בשיקום ופיתוח בית החיים העתיק שבסמיכות לאוהל רבותינו נשיאנו הקדושים, בניהולו של השליח ומנהל המקומות הקדושים בעיירה ליובאוויטש הרב גבריאל גורדון ובתרומתו הנדיבה של הנגיד ר' יוסף יצחק פאפאק מניו יורק, בעזרת ארגון "גדר אבות", הוא גילויים והצבתם מחדש של המצבות שנעלמו ושקעו באדמה במשך השנים. 

במסגרת פרוייקט זה הוצבו מחדש מאות רבות של מצבות, מהם גם של בני משפחת בית הרב ושל מגיד העיירה רבי ישכר בער נ״ע, המלמד של רבינו הזקן נ״ע. 

במהלך העבודות שנערכו לאחרונה בהקמתן מחדש על מקומם של המצבות שנתגלו, התגלתה השבוע מצבה של נכד כ"ק אדמו"ר האמצעי, הבחור שמואל אהרן, בן בנו הרה"ק ר' ברוך, שלא היה ידוע עליו כה ממקורות אחרים. (מצבה זו פורכת שמועה שכביכול שמו המלא של ר' ברוך בן אדמו"ר האמצעי היה 'שמואל ברוך' - כעת שאנו רואים שבנו נקרא בשם שמואל אהרן)

על המצבה שהתגלתה נכתב:
פנ
הבחור
שמואל
אהרן ב[ן ]מ[ורנו]
ברוך בן
אדמור נפ[טר] ר"ח
חשוון ש[נת] תרג לפ"ק
תנצב"ה

*

כמו כן התגלתה השבוע מצבה המשתייכת ככל הנראה לאחד מחשובי זקני החסידים בעיירה, שנודע בשמו ר' שמואל ברוך ווארשאווער (מוורשא). ר' שמואל ברוך הגיע לליובאוויטש לראשונה בשנת תקצ"ד, וזכה להסתופף בצילם של האדמו"ר הצמח-צדק, אדמו"ר המהר"ש ואדמו"ר הרש"ב, כשחלק ניכר מחייו התגורר בעיירה ליובאוויטש. 

רש״ב התבלט כ'משכיל' גדול בתורת החסידות, ובשיחותיו של כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ הוא מוזכר כישיש מופלג ביותר, שאביו כ"ק אדמו"ר הרש"ב העריך מאד, ובילדותו היה הרבי הריי״צ משתדל לחפש את קרבתו ולשמוע ממנו סיפורים וזכרונות מדברי ימי החסידות.

על המצבה שנתגלתה נכתב: 
פ"נ
הישיש החסיד מ'
שמואל ברוך בר
אביגדור נ[פטר] ט סיון
שנת [ת]רס תנצבה

*

גאולת מצבות:

במהלך השבועות האחרונים נמצאו באזור העיירה עוד תשעה(!) מצבות שנשדדו מבית העלמין ע"י גויי האיזור, לאחר מלחמת העולם השניה, ושימשו אותם לחיזוק יסודות הבתים וכיו"ב. כעת לאחר כ-80 שנה, נגאלו מצבות אלו והושבו אחר כבוד אל שטח בית החיים היהודי בעיירה ליובאוויטש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.