מנדי ברגר | יום כ"ה כסלו ה׳תשפ״ב 29.11.2021

בירת רוסיה: מנורה מפוארת וחדשה ב"מארינה רושצ'ה" במוסקבה

עם סיום תפילת המנחה של ערב חג החנוכה בהיכל בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, נאסף הציבור הגדול הכולל מתפללים ואורחים רבים, על עבר הצד הדרומי להדלקת נר ראשון של חג החנוכה
בירת רוסיה: מנורה מפוארת וחדשה ב
צילום: ש. אשכנזי

עם סיום תפילת המנחה של ערב חג החנוכה בהיכל בית הכנסת המרכזי, נאסף הציבור הגדול הכולל מתפללים ואורחים רבים, על עבר הצד הדרומי להדלקת נר ראשון של חג החנוכה, שנערכה בהתרגשות רבה על-ידי הנגיד מר יהודה קנייבסקי, מידידי ותומכי בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, כהוקרה על תרומת מנורה חדשה והמפוארת בציפוי זהב, המעוררת במראה ציפייה לגאולה הקרובה והשלמה, בהיותה דומה למנורה שהייתה בבית המקדש. 
 
המנורה נוצרה על-ידי האמן היהודי מר אלון ליסיצקי ממוסקבה, בהכוונתו של המחנך הרב אברהם אלימלך גדז', כשיטתו של הרמב"ם כפי שצייר בעצמו את הקנים באלכסון, וכמו שעורר הרבי לפרסם ולצייר דווקא בתבנית זו. ואכן רבבות אלפי מנורות יוצרו כך כבר בכל העולם, ובהן מנורות רבות וגדולות המעוררות פרסומי ניסא בכל העולם כולו.

אחת מהן ניצבת למרגלות חומות הקרמלין בברית רוסיה, ואותה מדליק מדי שנה רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, במעמד פרסומי ניסא בהיקף גדול ומרגש במיוחד, ובהשתתפות המונים רבים, שעל-אף הקור הגדול באים לראות ולהיראות ולקדש שם שמים בין מיליוני אזרחי רוסיה, שנחשפים למעמד הגדול באמצעות כלי התקשרות המדווחים על-כך באופן בולט ומכובד. 
 
הדלקת הנרות בבית הכנסת המרכזי, פותחת את סדרת אירועי החג שיימשכו עד ל'זאת חנוכה', הן מדי ערב בבית הכנסת המרכזי עצמו בהשתתפות אישים ואורחים רבים, והן במעמדי פרסומי ניסא פומביים על-ידי בתי חב"ד הפזורים בשכונות שבבירה, יחד עם פעילות ואירועים רבים בכל המוסדות ובתי הכנסת במוסקבה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.