מערכת COL | יום כ"ד כסלו ה׳תשפ״ב 28.11.2021

שידור חוזר מברלין: ההדלקה למרגלות שער הניצחון

בהשתתפות אלפי יהודים ואישים נכבדים ובהשתתפות נשיא הבונסטאג התקיימה הערב הדלקה מרכזית של נר ראשון של חנוכה למרגלות שער הניצחון בברלין • מרכז התקשורת החב"די ​COL העביר את ההדלקה בשידור ישיר
שידור חוזר מברלין: ההדלקה למרגלות שער הניצחון
צילום: הקהילה היהודית בברלין

בשעה זו מתקיים מעמד ההדלקה המסורתי למרגלות 'שער הניצחון' בלב העיר ברלין, בהשתתפות אלפי יהודים ואישים נכבדים. COL מעביר בשידור ישיר

בראש מעמד ההדלקה, אותו מוביל מידי שנה רבה של העיר הרב יהודה טייכטל, ישתתף השנה באופן מיוחד נשיא הבונסטאג ברבל בס. לצד בס, ישתתפו במעמד גם חברי בודנסטאג וותיקים וכאלה שנכנסו רק לאחרונה, בעקבות הבחירות. בנוסף, ישתתפו גם ראשי מפלגות ובכירים שבקרוב ימונו לשרים. 

המעמד המרגש מושך אליו יהודים רבים מכל רחבי ברלין וגרמניה, והוא נחשב למעמד היהודי הבולט ביותר בגרמניה, במעגל השנה. באופן טבעי, אל המעמד מגיעים עשרות צלמי תקשורת וסוכניות ידיעות, חלקם מעבירים את המעמד בשידור ישיר למליונים ברחבי גרמניה והעולם. 

בשל חשיבות המעמד, נוהרים אליו גם שגרירים מדינות העולם, המכהנים בתפקידים דיפלומטיים בגרמניה. הם מכובדים לשבת בשורות הראשונות, למרגלות חנוכיית הענק שמאירה את ברלין. 

"החנוכייה הזו היא עדות מוחשית לעם ישראל חי!", אומר הרב טייכטל בהתרגשות, בדקות שלפני מעמד ההדלקה, "בכל שנה מחדש, ולמרות שזה הפך כבר למסורת בשנים האחרונת, ההתרגשות היא עצומה. לחשוב רק איזה מלאכי חבלה צעדו, ממש כאן, מתחת לשער הזה - ולראות היום את האור היהודי הענק, זה נס עצום".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.