שלמה מן | יום כ"ד כסלו ה׳תשפ״ב 28.11.2021

שיאי התעלות חסידית בתלמוד תורה בכפר חב"ד • צפו בתיעוד

 אלה היו יומיים של התעלות חסידית בלתי רגילה, כאשר הפעילות בהם נחלקה כל העת לשתי קבוצות ורמות – פעילות לשכבה הצעירה ופעילות נפרדת לשכבה הבוגרת. COL מגיש סיקור ותיעוד נרחב
שיאי התעלות חסידית בתלמוד תורה בכפר חב
תיעוד: באדיבות המצלם

ל'חג הגאולה' של רבנו הזקן נערכו בתלמוד תורה בכפר חב"ד זמן ניכר מראש. למעשה, כבר מראשית חודש כסלו החלו התלמידים ללמוד חוברת גדושת הלכות, מנהגים וסיפורים הקשורים למועדי החודש ול'חג הגאולה' י"ט-כ' בכסלו במיוחד, ואף לערוך על הנלמד חידוני ידע שבועיים.

אבל היה ברור שזהו רק 'חימום' ושהשיא יגיע ב'חג הגאולה' עצמו.

ואכן אלה היו יומיים של התעלות חסידית בלתי רגילה, כאשר הפעילות בהם נחלקה כל העת לשתי קבוצות ורמות – פעילות לשכבה הצעירה ופעילות נפרדת לשכבה הבוגרת.

ביום שלישי י"ט בכסלו התקיימה הרקדה מרכזית לתלמידים הצעירים, שלאחריה ייחדו להם המחנכים תוכנית ופעילות חסידית מותאמת. משפיע הת"ת הרב מנחם מענדל אלפרוביץ עבר בין הכיתות וסיפר לילדים את 'פרשת היום'. כך גם היה בגני הילדים של הת"ת, כאשר במקרה זה הורי התלמידים אף נטלו חלק פעיל בארגון הכיבוד להתוועדות.

ואילו לתלמידי השכבה הבוגרת, כיתה ה' עד כיתה 'מכינה לישיבה', התקיים באותו יום כנס מיוחד שבמרכזו הופיע החסיד ר' ראובן גלפרין מנחלת הר חב"ד. במשך כשעה וחצי ריתק החסיד המבוגר את התלמידים עם עדויות אותנטיות על לימוד תורה וקיום מצוות בגבורה, בימים ההם, מאחורי מסך הברזל. להתרגשות מיוחדת גרם הרב גלפרין כאשר הציג לתלמידים חפצים שונים מאותם ימים: חנוכייה שנעשתה בתנאים לא תנאים על ידי חסיד שעבד במפעל סובייטי לייצור מטוסים, לוח שנה שחוּשב על ידי חסידים מומחים לנושא ושנכתב והועתק על ידם בכתב יד, שופר ומגילה שהיו טמונים באדמה במשך שנים רבות כאשר בעליהם נאלצו לברוח בשנות המלחמה לסיביר הרחוקה, ועוד.

הפעילות המרכזית נשמרה ליום רביעי, כ' בכסלו. התלמידים הצעירים קיימו התוועדויות כיתתיות שקדם להן מופע שמחה מיוחד עם הרב טוביה בולטון, סבו של אחד התלמידים. הרב בולטון שילב תכנים הנוגעים ליום הסגולה עם שירה ונגינה בגיטרה.

באותה שעה ממש התכנסו תלמידי השכבה הבוגרת באולם הת"ת לסעודת מצווה עשירה בגשמיות וברוחניות, אשר הונחתה ונוהלה על ידי מנהל הת"ת הרב מנחם מענדל כהן.

במרכז ההתוועדות שנמשכה שעתיים ומחצה עמדה הופעתו של הכנר החסידי הנודע ר' מרדכי ברוצקי מרחובות. הוא שיתף את התלמידים בסיפורו האישי שהחל לפני כ-60 שנים במוסקבה עיר הולדתו. ר' מרדכי נולד במשפחה טובה ומבוססת, שחסכה ממנו את המידע על היותו יהודי וזאת כדי 'להקל' עליו בחיים. אך דווקא חבריו הגויים בגן הילדים הם אלה ש'סייעו' לו להתוודע ליהדותו, וכך החל מסעו הפרטי אל שורשיו היהודיים ובהמשך גם אל חסידות חב"ד. בנגינתו הקסומה הוביל ר' מרדכי את השירה והריקודים לאורך ההתוועדות, כאשר הרגעים המרגשים ביותר נשמרו כמובן לשירת הניגון הקדוש 'ארבע בבות'. התלמידים ניגנו את הניגון בדבקות מיוחדת, מודעים לרגעים הנעלים שהם חווים.

בהתוועדות נשאו דברים מעוררים חבר ההנהלה הרוחנית הרב זלמן רודרמן, משפיע הת"ת הרב מנחם מענדל אלפרוביץ' ומחנך הכיתה הגבוהה, 'מכינה לישיבה', הרב ברוך ציקוושוילי שהוביל את הילדים לקבלת החלטות טובות ומעשיות.

ההצלחה הכבירה של ההתוועדויות ושל כלל התוכניות לאורך שני ימי 'חג הגאולה' נזקפת לזכות עבודתם הנמרצת של הגננים ושל מחנכי הכיתות הרב מנדי אלרואי, הרב אלירם כהן, הרב יניב לוי, הרב יוסף יצחק יעקובוביץ, הרב משה גברא, הרב דוד מדר, הרב יצחק אצרף, הרב איתן שרעבי, הרב מנחם גלרנטר, הרב ראובן סויסא, הרב זאב רויטמן והרב ברוך ציקוושוילי. ואיתם עמם כל שאר המורים והסייעים המסורים.

צפו בקטעי וידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.