מנדי ברגר | יום כ"ד כסלו ה׳תשפ״ב 28.11.2021

בצוותא: המתבולל, המתנצר והמתאסלם בהתוועדות י"ט כסלו

בבנייני האומה, במסגרת 'צמאה' ויצאו נפעמים • צעיר שמתכנן להתחתן עם גויה פולנית אמר: "מה שאני רואה כאן פועל עלי יותר מכל שיחה מה שהתוועדות חסידית פועלת – יהודים שנפלו לכתות המיסיון הנוצרי, שהתאסלמו ושהתבוללו הגיעו עם אנשי יד לאחים להתוועדות י"ט בכסלו בנושא, ואני מבין שההיפרדות מהגויה היא משהו שכנראה יקרה בסוף"
בצוותא: המתבולל, המתנצר והמתאסלם בהתוועדות י
צמאה. צילום: חיים טויטו

עשרה צעירים יהודים, נשמות תמימות שנסיבות החיים הובילו אותם הרחק ממעיין החיים – אחד התבולל, השני קיבל עליו רח"ל את הדת הנוצרית והשלישי קיבל עליו את האיסלם – השתתפו בהתוועדות י"ט כסליו בבניני האומה בירושלים, במסגרת פרויקט 'צמאה' וחזרו מרוגשים עד עמקי נשמתם.

הבאתם להתוועדות הפכה בשנים האחרונות למסורת בקרב אנשי 'המחלקה למאבק במיסיון' של יד לאחים שמנהל הרב חנוך גכטמן. הם, שנאבקים על כל נשמה ורוצים להשיבה ליהדותה, הבינו שהשתתפות צעירים תועים שכאלו בהתוועדויות המיוחדות שנערכות במקום יוכלו לחלחל לליבותיהם ולגרום להם לחשוב מחדש על הדרכים שהלכו בהם. והתגובות אכן לא מאחרות מלבוא: בכל שנה מחדש מספרים הצעירים כיצד ההתוועדויות הללו שינו את חייהם, וגרמו להם לראות את היהדות באור שונה.

נוכח זאת הוחלט השנה ביד לאחים להביא וללוות להתוועדויות לא רק צעירים שנפלו ברשתן של כתות המיסיון, אלא גם כאלו שנמצאים בטיפול 'המחלקה להצלה מהתבוללות' בעקבות קשרים עם גויות. נוסף אליהם הוחלט להביא גם יהודים שהתאסלמו (תופעה שלמרבה הצער מתפתחת לאחרונה ולא מקבלת את תשומת הלב הציבורית) ושיד לאחים עומד עימם בקשר.

גם הפעם התגובות היו נלהבות. הרב יואב רובינסון, מנהל 'המחלקה למאבק בהתבוללות' מספר על צעיר שהוא מלווה, יהודי מבית רחוק משמירת תורה ומצוות שהכיר גויה מפולין העובדת באחת מחברות ההייטק בארץ וחושב להינשא לה. "אחרי חצי שעה, הוא זע באי-נוחות על כסאו ואמר לי: 'מה שאני רואה כאן פועל עלי יותר מכל שיחה בנושא, ואני מבין שההיפרדות מהגויה היא משהו שכנראה יקרה בסוף. זה הולך להיות צעד קשה. זו התמודדות רצינית'".

ביד לאחים אומרים: הבאת אותם צעירים להתוועדות י"ט כסלו והמלחמה שמתחוללת בעקבות זאת בליבם פנימה, היא עבורנו הדוגמא החיה ביותר של 'פָּדָה בְשָׁלוֹם נַפְשִׁי'. המתבולל, המתנצר והמתאסלם הגיעו למעיין החיים וגילו את הנשמה האלוקית שבתוכם. אין לנו ספק כי כמו בשנים קודמות, פירותיה של פעילות זו ימשיכו לצמוח עוד שנים ארוכות".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.