מערכת COL | יום י"א אב ה׳תשס״ה 16.08.2005

ועידת מחנכי חב"ד נפתחה בסימן "התחברות"

מאות מורים ומחנכים, ראשי ישיבות, משפיעים ומנהלי מוסדות חינוך חב"ד התכנסו ל'וועידת המחנכים' ה-17, של צעירי אגודת חב"ד בישראל, הנערכת במלון "ניר עציון" שלמרגלות הכרמל. תכנית הוועידה חושפת את אשר יתרחש בשלושת ימי הדיונים והסדנאות. המחנכים התכנסו לקבוצות לפי רמות כיתות ופתחו במרתון חינוכי שכלל הרצאות והדגמות של מומחים בתחום החינוך - לליבון בעיות חינוכיות והפקת לקחים. הוועידה מאורגנת על-ידי 'המרכז החינוכי חסידותי' של צעירי אגודת חב"ד שהכין לוועידה תכנית עשירה ומגוונת. ימי 'בין הזמנים' במוסדות החינוך התורניים מאפשרת למאות מורים ומחנכים, ראשי ישיבות, משפיעים ומנהלי מוסדות חינוך חב"ד - להתכנס ל'וועידת המחנכים' השנתית, לה הם מצפים שנה שלמה. זו השנה ה-17 שצעירי אגודת חב"ד, בראשות הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, מארגנת את הוועידה בטוב טעם ומושכת אליה את הסגל החינוכי של מוסדות החינוך החב"דיים בישראל. גלריית תמונות ב'כתבה מלאה'
ועידת מחנכי חב
הוועידה עומדת בסימן "התחברות" - בין אדם לחברו, בין מורה לתלמיד, בין הפוטנציאל האישי להגשמתו, וכמובן- העמקת ה"התחברות" לרבי.

יו"ר הוועידה, הרב נפתלי הכהן רוט, אשר בכל ימות השנה נושא בתפקיד החשוב של מנהל ה'מרכז חינוכי חסידותי' של צעירי-אגודת-חב"ד, האמון על הקשר היום-יומי עם מוסדות החינוך, מקבל את פני הבאים בחמימות רבה ומוסר להם תדרוך ראשוני על תכנית הוועידה. התדרוך הסתיים מהר מהמצופה, והזמן שנותר עד הפתיחה נהפך בלא תכנון מוקדם למעין "ועידה זוטא" שהוקדשה ברובה לחילופי מידע בין המשתתפים, בעיקר על בעיות חינוכיות שהועלו בוועידה אשתקד ויישום הפתרונות לבעיות אלה.

הוועידה נפתחה ביום שני י' במנחם-אב במלון "ניר עציון" שלמרגלות הכרמל. כבר עם הגעת המחנכים לבית המלון ציפתה להם קבלת פנים חמה, הם עברו מסלול רישום מהיר ויעיל, שנוהל בקפידה ובאדיבות על-ידי רכז הועידה ר' אברהם פרלשטיין וצוותו. לאחר מנוחת צהריים התכנסו באי הועידה לאמירת תהילים לביטול גזרת ה"התנתקות" ולהזדהות עם תושבי גוש קטיף וצפון השומרון.

המושב הראשון של הוועידה נפתח בהרצאתו של המשפיע והמחנך הרב שבתי סבלטיצקי, שליח הרבי בבלגיה, על הנושא: "התחברות המורה לתלמידיו" – חשיבות השיחה האישית עם התלמידים ודרכיה.

לאחר מכן התקיים מושב מיוחד בנושא "הצנע לכת", על חובת המודעות לדברים שבצניעות בתחום הלימודי ובתחום החינוכי. במושב זה נשאו דברים: הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, רב קהילת חב"ד ברחובות וסגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד, הרב אליעזר גלאט, איש חינוך ויועץ חינוכי בכיר, הרב יהודה פרוש, מפקח ומשפיע בתלמודי תורה.

לוח הזמנים מדוייק ומאורגן למופת. אחרי הרצאת הפתיחה התחלקו המחנכים לקבוצות לפי רמות כיתות, ופתחו במרתון חינוכי שכלל הרצאות והדגמות של מומחי חינוך, תוך ליבון בעיות חינוכיות והפקת לקחים.

את תוכנית היום הראשון חתם הרב נפתלי הלברשטאם, משפיע חינוכי, בהרצאתו המרתקת על נושא "כיצד להחדיר חשקת התורה בתלמידים" ושילב סיפור אישי שריגש את קהל השומעים.

יומה הראשון של הועידה מסתיים, כאשר כל מחנך לוקח אתו מטען רב עוצמה מהמסרים החינוכיים הרבים, וצובר כוחות ליום הבא.

אתר צעירי-חב"ד
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.